HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

Alkohol, alkohol, te csodás

Fabius 2009.12.19. 10:34

Nehéz eldönteni hol a határ magyarázat és szigor, tiltás és meggyőzés között. A skizofrénok agya sajátos logika alapján működik. Olyan a gondolkodásuk, mint egy megakadt lemez, csak ugrál a tű egy helyen sokáig, majd egyszercsak átugrik, és halad tovább. Ez a pillanat váratlan és kiszámíthatatlan.

Így volt Attila szinte mindennel. Ha a fejébe vett valamit, akkor hiába volt minden érv, vita, bármi, ő konzekvensen ragaszkodott igazához meggyőzhetetlenül. Szerinte a drog nem árt, csak serkent, és így volt az alkohollal is. Ahogy már írtam, ők próbálnak menekülni a saját világuk elől, kikapcsolni, kicsit felszabadítani az agyukat valamivel. Attilánál sem volt ez másként. Mikor a drog problémát letettük és elhagytuk, szinte rögtön képbe lépett az alkohol.

Legyártott egy ideológiát magának, ami szerint a szervezetnek szüksége van meghatározott mennyiségű folyadékbevitelre. Szerinte a napi két liter sör volt erre az ideális, így elkezdett ragaszkodni ehhez. Meggyőzhetetlen volt, hogy ne sörben gondolkodjon. Azt mondta, ha mindegy milyen folyadék kerül a szervezetébe, akkor miért ne pont a sör legyen ez? Pár hét alatt ráállt a napi két literes adagjára, következetesen se többet, se kevesebbet nem volt hajandó fogyasztani belőle. Mindent megpróbáltam ismét, hogy meggyőzzem: az ő szervezetére nem ártalmatlan az alkohol, a gyógyszerek mellett, de hiába. Úgy próbáltam megoldani a problémát, hogy egyszerűen nem vettem egy üveggel sem. Erre a zsebpénzével együtt elkezdett kocsmába járni, és ott beszerezni az adagját. Veszekedtem vele, mondtam én erre nem adok pénzt, drága is, meg rossz környezetbe is kerül, de ez sem használt. Azt mondta, ha nem adok pénz, akkor majd szerez rá valahonnan. Megijedtem. Még csak az kéne, hogy elkezdjen "pénzt szerezni valahonnan".  Nem akartam, hogy eldurvuljon a helyzet, ezért inkább elkezdtem újra venni a sört. Inkább igya otthon ahol szem előtt van, se belé nem köthetnek, se ő nem kötekedhet másokkal. Azt gondoltam, ha meggyőzni nem sikerül, akkor majd szépen lassan leszoktatom róla.

Megfigyeltem, hogy minél többet iszik egy skiziofrén, annál kevésbé hat rá a gyógyszer amit szed. Ezért sem mindegy, hagyjuk-e idült alkoholistává válni, mert belefáradtunk az örökös vitatkozásba. A skizofrénekkel együtt élő családok 90%-nál kifogyhatatlanok a viták és veszekedések. Állandó készültség az élet, minden pillanatban résen kell lenni, oda kell figyelni, és ebbe bele lehet fáradni. Szemben állnak a meggyőzhetetlen betegükkel, és ahogy legyűrnek egy problémát, ő azonnal generál egy másikat. Nincs pihenő, se szusszanás, se megállás. De a legnagyobb hibát akkor követik el, amikor meg sem próbálnak a skizofrén fejével gondolkodni. Egy racionális embert dühít, hogy a beteg nem érti, nem akarja érteni a logikusan felépített magyarázatokat, nem engedi magát az ész érvek, a jól felfogott érdekek alapján irányítani. Ezzel viszont csak falakba ütközöl, amire szívlapáttal hányhatod a borsót mindaddig, amíg nem próbálsz egy kicsit legalább az ő logikájuk mentén közelebb kerülni a dolgaikhoz.

Mivel meggyőzni nem sikerült, leszoktatni igyekeztem Attilát a sörről. Olyan indokokat kellett találnom, amit képes elfogani, amit nem személyes támadásnak vesz. Elkezdtem hivatkozni arra, hogy nincs pénzem, nem voltam boltban, nem kaptam az ő kedvenc márkáját, de véletlenül sem ejtettem ki a számon többé, hogy ne igyon. Ezeket el tudta fogadni, így nem ellenkezett, én pedig a kifogások változatos alkalmazásával szép lassan elértem, hogy előbb napi másfél literre, majd egy literre, egy üvegre csökkentette az adagot vita nélkül. Fél év alatt elértem, hogy csak egy üveggel ivott meg akkor is, ha több volt a hűtőben. Mára már ott tartunk, szinte egyáltalán nem iszik, legfeljebb a szabadnapjain, hetente egyszer. Lehet vitatkozni ezen a módszeren, megkérdőjelezhető, elítélhető, de nálunk bevált. Valamit mindenkinek ki kell találni ilyen helyzetben arra a láncreakcióra, amiben él. Ahol ezt nem teszik, ott a betegnek egyenes út vezet az alkoholizmus felé.

Az alkoholt elhagyva tiszta fejjel is megestek fura dolgok velünk. Erről lesz szó a következő fejezetben.

Címkék: alkohol skizofrénia szülői felelősség

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr161608561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.12.19. 19:02:39

Fényeske, szerintem szuper húzás volt a sörmegvonásos taktika, nagyon ügyesen csináltad. Elképesztő, az embernek milyen fifikásnak kell lennie helyzetekben. Egészséges gyerekeknél is nagy odafigyelés kell, betegnél meg pláne.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 19:05:26

Nekem nem lenne ehhez erőm, úgyhogy riszpekt. Az meg tényleg gáz, ha az ember nem élvezetből iszik, hanem, mert kitalálta. Azt ugye mondtad neki anno, hogy az alkohol éppen hogy vizet von el a vérből? ;)

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 19:57:41

Most nem azért, de ez így kurvára szemrontó. Nem lehetne fehér alapon, vagy valahogy mint normáliséknál? Pedig esküszöm el AKARTAM olvasni, de se jojózni, se kopipésztelni nem fogok miatta.

fényeske 2009.12.19. 20:04:15

@Krajcs: Na ezt pont nem mondtam:))))) De jó ötlet legközelebbre a sörre is igaz ez? Nem vagyok ebben nagy szakértő de annyian isszák, ha szomjasak és az alkohol tartalma sem túl nagy, nekem igazából a mennyiségével volt bajom 2 liter az nagyon sok.

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 20:05:14

Viszont Fényeskéről és Záporkáról eszembe jut egy vicc amit már meséltem:
Őrségben áll Szatyorka meg Bőröndke.
Szatyorka kérdi: "Meddig állunk még itt őrségben Bőröndke?"
Mire Bőröndke: "Hogy meddig, Szatyorka? Hát egész addig, míg meg nem jön a Válltáska."
Tök jó vicc, én is úgy hallottam, szóval meséljétek el Karfiáth Orsinak, hátha megírja. Egyébként a vámpírklubban hallottam. A vámpírnevem Aranygomolyfelhőcske (és a póniklubban ugyanez), szóval láthatjátok, hogy szaktekintély vagyok. Császtok. Írjatok világos alapra sötéttel, úgy többen olvassák.

fényeske 2009.12.19. 20:08:43

@Vorg a Halhatatlan Báró: Kellett kreativitás az biztos, sokszor kínomba találtam ki a megoldásokat, abból kiindulva a rossz megoldás is valamilyen cselekvés az adott problémával szemben, és még mindig ez a jobb, mint csendesen bele törödve nézni hova vezet a tehetetlenségem.

n0kedli 2009.12.19. 20:54:23

Nehéz lehet.
Abba meg belegondolni is rossz, milyen élete lehet egy pszichotikus betegnek, akinek nincs stabil családi háttere...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 21:07:56

@fényeske: Úgy áll a helyzet, hogy a sör maga vízhajtó hatású, tehát azt a mennyiséget, amit iszol, lazán ki is ereszted' - pár sör után be is áll a dolog húgyhólyagtól függően. A probléma lényegében ezután következik, mikor a máj megpróbálja lebontani: A működéséhez sok vízre van szüksége. Ezért van az, hogy kocsmázás után este egyszerre ébred arra az ember, hogy szomjas és még csövelni is kell egyszerre...
Természetesen inkább ezerszer ez, mint a tömények. Ha megint sörözésről van szó, érdemes lehet pl citromos Gösserrel próbát tenni, hiszen az nem alkoholmentes elvben, viszont a benne levő két százalék már tényleg minimális.

fényeske 2009.12.19. 21:37:02

@ronnierocket: Sajnos hallunk erre példát eleget lásd pécsi eset, de ez a legdurvább. A legtöbben magányosan, félelmekkel tele, és a perifériára lecsúzva élnek.

kakamatyko 2009.12.20. 00:17:09

Bizonyhogy. Az ethanol (mellesleg durva, mergezo kemenydrog, a bomlastermekei meg meg mergezobbek) ADH supressor, tehat gatolja annak a hormonnak a termelodeset, amelyik a vese vizvisszatarto munkajat szabalyozza (serkenti).
Ugyhogy aki sort iszik, annak tenyleg folyadekpotlasra lesz szuksege, amit viszont nem tul egeszseges sorrel megoldani :-)

Tenyleg nem akarok mindenre kiterni, de azt azert szeretnem legalabb felsorolaskeppen megemliteni, hogy ez az egy, a tobbihez kepest enyhe "mellekhatas" is mekkora felfordulast okoz:
Az ADH, mas neven Vasopressin hormon szintjenek csokkenese a tulzott vizeletkivaltason kivul okoz tehat:

Ertagulatot, a test hideg elleni vedekezesi reakciojat gatolva (ezert is fagynak halalra a fuggok telen)

Vernyomasszabalyozasi zavarokat

Alvasciklus-zavart

Memoriazavart

Tarsas viselkedesi zavart, konkretan a parkapcsolati osztont gyengiti

De mivel legalis, sot, a reklamok es a kozvelekedes javasoljak is a fogyasztasat, ezert olyan batran toljak a nepek, mintha nem is kemenydrog lenne. Egyszeruen nem ertem, hogyan lehetseges ez egy elvileg civilizalt, felvilagosult tarsadalomban.

Unter Bahn (törölt) 2009.12.20. 00:42:09

Nos, a téma engem is érdekel, mert túl azon, hogy "jól esik a szesz" - és már nincs válogatás hogy milyen - én is szeretnék túllépni ezen, de piszológusaim nem tudtak számomra elfogadható magyarázatot adni.

Először is: alkesznek lenni nem dicsőség, tehát csopotos terápiáról szó sem lehet, bármennyire is igazolja hatékonyságát a statisztika. Statisztikát én is tanultam... ha akarom, az szerint nem is vagyok alkesz...

Másodszor: van egy másik pszichés problémám, ez pedig a megpróbáltatásokra való érzékenység, ami függőség szintű nyugtató alkalmazásával (Frontin, 3-12 mg/nap) párosul. Tehát bármilyen gond adódik (anyagi nehézség, átmeneti munkahiány vagy bármi gond: ital vagy nyugtató (egyenlőre a kettő együtt még elválik)

Tehát kérdésem az, hogy létezik-e 100 %-os megoldás ilyen helyzetre, illetve mások szenvednek-e ilyenben, vagy a hiba bennem van és csak rajtam múlik a megoldás (mert akkor elvestem)???

mkuk 2009.12.20. 03:14:26

@Unter Bahn: Erre én is kíváncsi vagyok, mert van egy barátom akin nem tudok segíteni, alkoholista, attól félek h végleg tönkreteszi, nem tudom mit tehetnék, azt hallottam h csak az elvonó segít mert az alkohol elvonási tünetei gyakorlatilag halálosak...

@fényeske: Elolvastam az összes irományt, igazából a pontos időrendiségre lennék még kíváncsi illetve arra hogy konkrétan mit diagnosztizáltak(genetikailag örökölt-e?) és milyen gyógyszert adnak neki pontosan, meg h a mai napig szedi-e még...
Egyébként meg érdekes hogy rengeted dolog amit tünetként írsz le gyakorlatilag minden emberben ott van csak sokkal gyengébben, én például jópár dologban magamraismertem, leszámítva a nagyfokú következetlenséget, és a teljesen irreális kényszerképzetek valóságosként való megélését, a szorongás, a hangulatváltozás, a régi drogos ismerősök témája is ismerős, csak persze másképp éli meg az az ember aki nem skizofrén.

mkuk 2009.12.20. 03:35:15

@fényeske:

Meg arra is kíváncsi lennék, hogy ő mit gondol a saját betegségéről, gondolom vannak tiszta pillanatai amikor nem tagadja hogy beteg, szóval mondott-e valamit erről, illetve általánosságban mit változtatott meg benne a betegség és mit a gyógyszer illetve mit az idő múlása?

fényeske 2009.12.20. 08:12:42

@mkuk: Nagyon összetett kérdések ezek, és nem lennék hiteles ha azt mondanám mindegyikre tudom a választ. A blog miatt beszélgettünk minap azt mondta olvasni fogja bár nem érti mi rajta az érdekes, szerinte sok ilyen ember van aki más személyiségeket lát. Mondom neki a skrizofén nem ez Attilám, hanem ha ön maga képzeli más személyiségnek magát. Azt hiszem nincs tisztában a betegségével. A blog olvasására azért is vettem rá, mert talán akkor jobban átlátja a kezdetek óta az összefüggéseket amit most külön kezel, és kicsit félek is talán másképp lát majd dolgokat de meglátjuk. Mindent megváltoztatott a a betegsége, az intelektusát, a hebitusát, bár ahogy megyünk előre az időben úgy fejlődik újra. A gyógyszer gyakorlatilag nem engedi a fő tüneteket előjönni, elején aluszékonyabb volt, koncentrációja nagyon gyenge, de gyógyszer adagja csökkentésével, illetve új generációs gyógyszerre váltás ezt a próblémát megszüntette, ma már esténként egy darabot szed ami gyakorlatilag nem befolyásolja az élet vitelét. Hogy beteg lenne e azt eddig nem ismerte el, csupán kisebb gondnak gondolta, mai állás szerint sajátos logikájával úgy értelmezi aki gyógyszert szed az beteg, tehát ő rehabitáció alatt van. Paranoid skrizoféniát diagnosztizáltak és igen genetikailag örökölhető, a családunkban ilyen nem volt de kitudja visszamenőleg, viszont több pszihés betegség megtalálható a rokonságunkban mint két oldalról. Többször elhangzott a tünetei több betegségre is jellemzők, de mint többször írtam a többszemélyiség hangok hallása stb "csak" kisérő tünetek voltak az összes következmény együtt a skrizofénia. Az idő mi a dolgunkban az egyik legfontosabb tényező, előre haladtával elérhető ha nem is a teljes gyógyulás az ma még lehetetlen de szinte 100% megközelitheti az egészséges emberek szintjét, ha durván fogalmazok Attilám ma 80%-os. Van még dolgunk, van még mit javitani, de azt hiszem ezk már "csak" finomitások.

érdeklödő 2009.12.20. 12:58:04

@fényeske: ez mind szep és jo de elolvasva a törtenetet kivancsi lennek mit hiszel diplomas ember már nem lesz belöle mit akarsz elerni mit hivsz minösegi eletnek

fényeske 2009.12.20. 13:07:25

@érdeklödő: Az élet minőségét nem a diplomák száma határozza meg! Tán megbocsájt mindenki nekem de kivételesen versben válaszolok a fiam 25,-ig szülinapjára írtam, azt hiszem ennél jobb választ nem tudok adni:

Végső kívánság

Forró lekvár illata,
teqilla érdekes zamata,
ínyencségek kellemes íze,
finom borok élvezete!
A nyár vakító sugara,
az őszi erdő zsivaja,
a rigó szerelmes éneke,
tüzelő cicák üvöltése!
A csecsemő gűtyögö hangja,
a kék Duna keringő dallama,
a lambada fülledt erotikája,
a szamba pezsdítő ritmusa!
Az alkotás, és munka öröme,
kis csaták megvívott győzelme,
egy régi barát ölelése,
izzó szenvedélyek megélése!
Ász póker a király póker ellen,
vagy szabadesés a fellegekben,
szerelmes szempárba belenézni,
test a testtel játszik, együtt megélni!
Lehullott levelek színeit csodálni,
vagy rügyező bimbókat kinyílni látni,
lemenni alfába és érezni a szépet,
Fiam legyen erőd, hogy ezt
Te is megéljed!!

mkuk 2009.12.20. 15:13:16

Érdekes h nem vallja magát betegnek, azaz hogy szerinte nem is volt az...azért furcsa mert már kevés gyúgyszert szed, és a tények mást mondanak, lehet hogy csak azért tagadja mert szégyenli vagy nem akarja elfogadni...remélem megérti majd a verset és rájön, hogy abból kell várat építeni amit kisorsorlt az élet, és akkor vagy értékes ember ha a lehetőségeidből hozod ki a maximumot.
Ami még érdekes hogy eltelt legalább 7 év és ezalatt meg kellett volna már értenir hogy mi történt, sőt szerintem kellett volna egy katartikus pillanat amikor rádbben hogy min ment keresztül és rájön h meggyógyították és ismét beleveti magát a régi életébe, igaz nekem fogalmam sincs, hogy ő hogyan gondolkodik, de sztem ha egy depresszív vagy betegséggel csonkított korszak után nem jön el egy eufórikus élni akarás az nem nevezhető teljes gyógyulásnak, nem értem ezta betegséget, van még mit olvasnom.
Mindenesetre sok sikert a továbbiakhoz, és ne adjátok alább annál h Attila ugyanúgy éljen mint a betegsége előtt! 30éves kor alatt sztem még bármire képes az ember, igaz van egy selytésem hogy utána is de méág nem vagyok annyi...

fényeske 2009.12.20. 15:18:09

@fiokosszekreny: Engedj fábiusnak egy kis nett nélküli életet:))))

fényeske 2009.12.20. 15:25:41

@mkuk: Az eltelt 8 év alatt az első 2 évet avval töltöttük, hogy a gyógyszert szedje be, aztán a következő 4 évet építkezéssel, mármint újra megtalálni magát, mostanában került sorra hogy megértse és főleg elfogadja a betegséget, de ez sem lesz könnyű menet abban biztos vagyok. Értelme felfogja már, hisz nagyon sok mindenben úgy gondolkozik mint mi, de a lehet ebben a kérdésben másképp fog látni. Ha mindent tudnánk a skrizofénok gondolkodás módjáról meg lenne az ellenszere is azt hiszem. Amit leírtál jogos és logikus de a Te vagy az Én gondolkodásom szerint, de az Ö látószögével nem biztos.

Fabius 2009.12.20. 15:30:55

@fiokosszekreny: ma nem lesz. Cserébe kaptok holnap egy hosszabbat, újabb érdekes témával. :-)

teaholic 2009.12.21. 16:39:39

@fényeske: Érdekes amit mondasz, nekem az édesanyám paranoid skizofrén. Kb. 15 éve jött ki rajta a betegség először, és azóta már négyszer került vissza a zárt osztályra. Nálunk is a legnagyobb problémát a betegség elfogadása és ebből adódóan a gyógyszer szedése jelenti. Talán a amikor harmaszrorra került be a kórházba kezde el elfogadni, hog tényleg van valami baja, bár azt utána is tagadta, hogy skizofrénia lenne. Persze mindig hangulatfüggő, hogy éppen mit gondol. Ma egy olyan gyógszert szed, ami azonnal olvad a szájban, és minden este leellenőrizzük, hogy beszedi. Sajnos nálunk 15 év után sincs szemmel látható javulás. A gyógyszer még mindig aluszékonyságot okoz, tompítja a koncentrációját és abszolút motiválatlan bármiről is legyen szó. Persze biztos benne van, hogy túl az 50-en ő már nem vár olyan sokat az élettől...
Nagyon sok sikert kívánok neked és Attilának, és nagyon érdekes a blog, továbbra is olvasni fogom!

fényeske 2009.12.21. 17:39:29

@teaholic: Köszönöm, és viszont azt hiszem sorstársak vagyunk, igen Attila is szájban olvadósat szedi azt mondja klasszissal finomabb az íze:))Anyukád sajnos jóval idősebb volt mint Attilám mikor kezdte a kezeléseket, és mint ilyen eleve nehezebb dolgotok van, lehet évekig lappangott benne csak senki nem vette észre. Forduljatok orvoshoz, kérjétek ki a véleményét, vagy az adagolás erős vagy neki más fajta orvosság kell, mindenképp jó lenne ha a nap nagy részét nem alvással töltené.Hidd el túl az 50-en is meglehet a motivációt találni, mondjuk pont benned rejlik hátha hat rá ha elhitetted vele hogy óriási szükséged van rá. Nagyon sok sikert kívánok és sajnálom mert a tied pont forditott eset, hisz a szülő az aki beteg, és nehéz lehet így a jövődre koncentrálni.

teaholic 2009.12.21. 18:25:51

Igazad van, nem szabad beletőrődni az állapotába, de sajnos már rengeteg féle gyógyszeren keresztül ment. És sajnos elég gyakran visszakerül a kórházba. 15 év alatt négy alkalom szerintem túl sűrű. Ezen esetek után próbálkoztak nála újabb és újabb gyógyszerekkel. A munkáját egy ideje elveszítette, és már nem is keres újat. De azért nem engedjük, hogy elhagyja magát, minden nap ki kell mozdulnia az utcára egy bevásárlás erejéig, főznie és otthon rendet tartania is kell.
Minden évben elvisszük nyaralni is, bár mindig mindent unalmasnak tart...

Szerencsés vagyok annyiban, hogy nem vagyok egyedül, édesapám a legtöbb terhet magára vállalja, és a nővérem is sokat segít. De valóban nem könnyű lelkileg átvészelni az ilyen helyzetet. Gondolom a te helyzeted még egy szinttel nehezebb...

Amúgy az alkohol kérdés nálunk örök probléma... És mivel van saját pénze is, nem tudjuk folyton leellenőrizni, hogy mikor mire költi. Azért édesapám tekintélyének köszönhetően azért szerencsére visszafogja magát, és általában csak sört iszik. Ha túlzásba esik, akkor viszont szinte megállíthatatlan a folyamat és jönnek az ébren töltött éjszakák és a kórház...

fényeske 2009.12.21. 18:40:04

@teaholic: Borzasztóan sajnálom az egész családodat, és megértem mennyire nehéz, apukád előtt is le a kalappal, azt hiszem le kéne százalékoltatni magát legalább egy biztos nyugdij a jövőre nézve. Nem vagyok nehezebb helyzetben hozzátok képest, hisz Attila sportol, dolgozik, gyakorlatilag mai állás szerint rendben vannak a dolgok nagyjából körülötte.
Nem sok a 4 kórház 15 év alatt mi 2 év alatt háromszor voltunk ez egyénileg változó, én a nagyobb bajt abban látom, hogy igazán nincs meg a gyógyszer ami jó lenne neki.
Az alkoholt meg teljesen leállítanám, mert lehet pont azért nem hatnak a gyógyszerek, persze ezt könnyű mondani tudom de kivitelezni..(((((((

instantmama 2009.12.27. 12:34:32

Csatlakozom azokhoz, akik kérik, hogy ne fekete alapon keskeny fehér betűkkel legyen az írás, olvashatatlan. Legalább a betűkön vastagítsatok.

Sok minden eszembe jutott a blogot olvasván, de ami ebből a legfontosabb: részvétem, és remélem, rendbe jönnek a dolgaitok, és Attila meggyógyul! Én ismerek valakit, aki meggyógyult a skizofréniából, már évek óta nem szed gyógyszert, teljes értékű életet él, igaz, egy átlagember szemével elég furcsa az illető, de nem kórosan! Szóval van remény.

Amúgy ismeritek ezt: www.soteria.hu

fényeske 2009.12.27. 17:34:25

@száncsábarbi: "elég furcsa az illető"
Nem gyógyult meg, nem győzöm hangoztatni ez egy ma még gyógyithatatlan betegség, lehet hogy nem szed gyógyszert mert,neki nem annyira durva fajtája, de az is lehet, hogy 1 év vagy 10 év múlva egy stressz helyzetet másképp ítél meg, másképp cselekszik, furcsa egyéni logikája szerint és csak reménykedni tudok hogy az senkire nem lesz veszélyes.
Ennek a betegségnek ezer és egy fajtája van súlyosabb kevésbé súlyosabb minden egyes betegnél más és más.

a.anami 2010.01.17. 13:30:49

@Unter Bahn: 12 mg...Iszonyatosan sok...

a.anami 2010.01.17. 13:35:29

@fényeske: A Zyprexa általában beválik.:))

a.anami 2010.01.17. 13:37:13

@teaholic: Hidd el, 15 év alatt 4 bentfekvés JÓ szám! Ne adjátok fel!
...
süti beállítások módosítása