HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

A munka frontján

Fabius 2010.02.15. 08:00

Attilám már jó pár napja dolgozik nálunk és mondhatom: telitalálat. Csak pozitív dolgokat tudok leírni. Minden várakozásomat felülmúlta a kollegáim és Attila helyzethez való hozzáállása.  Beosztották a fiúk maguk között, az egyik a gépekre a másik az anyagokra, nyomatokra a harmadik a színkeverésre tanítja, nem hiszem, hogy Magyarországon van még olyan nyomdai tanuló, akivel ilyen szinten van foglalkozva.
 
Ha már az alapokat tudja, akkor én meg majd megtanítom magára a nyomásra, szemmel láthatóan van kedve hozzá. Ezzel a tudással biztos megélhetési lehetősége lesz, nyugodtan hajthatom majd a természet ölébe a fejem, ha eljön az ideje. Persze sok még az információ, zsong is a feje szegénynek.  De bármelyikünknek sok lenne egyszerre, ő teszi a dolgát, lelkes, és ez a lényeg.
 
Nálunk a nyomdában ujjlenyomatos nyilvántartó rendszer van. Ez azt jelenti, hogy nem kell stresszelni 5-10 perces késéstől, amikor beérsz, lenyomod azt az izét a számítógépen és mikor haza mész akkor is. A főnökeim teljesen jogosan azt kérték tőlünk, csak átöltözés után lépjünk be. Attilám ezt olyan szinten tartja be, hogy átöltözik, elmegy mellékhelységbe a dolgára és csak utána hajlandó beléptetni magát. Mondtuk, azért nem ilyen szigorú a rendszer, hisz napközben is jár mellékhelységbe, de ö ragaszkodik a reggeli rituáléhoz. Imádom a becsületességét!
 
A munkájába nem folyok bele, más teremben is dolgozunk de, az ebédszünetet együtt töltjük. Még az első nap tiltakozott az ebéd ellen, de a kollegáim erőteljesen rászóltak: enni kell, fizikai munka ez! Azóta nincs gond ezzel sem, sőt a harmadik napon már várta az ebédszünetet. Úgy látom megtalálta a helyét, valóban beilleszkedett, a kollégák pedig el és befogadták.
 
A mi életünk ezzel rendeződni látszik. Attilámmal éljük a hétköznapi emberek hétköznapi életét álmokkal, vágyakkal, úgy, mint alárki más. Csak mi -és persze ti- tudjuk milyen harcok, mennyi vérveszteség árán győztük le a Rémet. Bár "szemem a pályán" lesz mindig, úgy érzem hagyhatom Attilámat kicsit önállóan játszani. Ritkábbak lesznek a posztok, de ez ne szegje kedveteket. Ha bármi kérdés adódik megtaláltok. Ha kérdés van tegyétek fel kommentben, igyekszem válaszolni rájuk.
Ha bárki ki akarja írni magából a saját történetét tanulságul vagy biztatásul másoknak, megteheti, küldje el Fabiusnak. Mert én még mindig abban hiszek, amit Hippokratész mondott:

 

 
 
„Ha nem vagy kész változtatni az életeden, nem lehet segíteni rajtad.”


Címkék: mindennapok

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr81759115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.02.15. 09:14:49

Örülök, hogy rendben vagytok!

thinker_ 2010.02.15. 15:24:51

Örömmel olvasom, hogy rendeződött a helyzet!

sarkanymese 2010.02.16. 19:05:52

Kedves Fényeske!

Most vettem csak észre, hogy kommenteltél a blogomon. Válszoltam ott Neked, de ide is leírom, hogy nagyon kíváncsi vagyok a blogodra, végig fogom olvasni az egészet.

Régen az én blogom is ugyanennyire személyes volt, a családunk tapasztalatai erről a betegségről (mert a testvérem beteg), de olyan támadások érték a blogot, hogy nem mertem egy idő után ennyire nyíltan folytatni, töröltem az összes személyes jellegű tapasztalatot szinte (rengeteg ilyen bejegyzésem volt), és inkább általánosabb skizofréniás infóknak szenteltem blogot.

Téged soha nem ért semmilyen támadás? Remélem, hogy nem, és nagyon várom, hogy elolvassak mindent, amit írtál, biztos lesz ezer és egy gondolatom majd.

Látom, pont olyankor csatlakozom, mikor csupa jó hírről írsz, ennek örülök, és nagyon-nagyon sok sikert kívánok Nektek!!!!!!!

fényeske 2010.02.16. 19:24:08

@sarkanymese: Persze, hogy ért, itt is, ha elolvasod a kommenteket majd, érezni fogod. De ahogy haladtunk előre a történetben, úgy lett egyre kevesebb és végül annyi olvasó szimpátiáját éreztem, hogy rég el is felejtettem a támadásokat. Hazudnék ha azt mondanám nem esett rosszul időnként, főleg ha nem éreztem jogosnak, de én hittem és hiszek abban, hogy nyilvánosságot érdemel Attilám története, és minden olyan skizofrén emberke történetét meg kéne osztani az emberekkel, akiknek sikerült úrrá lenni a betegségen, egyfajta remény ez is.

sarkanymese 2010.02.16. 20:16:10

@fényeske: Jaj, nem fogalmaztam érthetően. Nem a beszólásokkal volt nekem sem a bajom, az én blogomon egyébként is szinte mindenki együttérző volt, gyakorlatilag nem találkoztam semmilyen negatív véleménnyel.

Ami a baj forrása volt, az az, hogy olyan emberek lepték el a blogomat egyik napról a másikra, akik NAGYON gyógyszerellenesek, és NAGYON pszichiátriaellenesek. Elképesztő, hogy mit műveltek a blogommal, csupán azért, mert
1) én a mi tapasztalataink alapján egyértelműen azt mondom, hogy a gyógyszert elhagyni gyakorlatilag ÉLETVESZÉLY
2) bízom a pszichiáterekben (persze vannak kivételek, de akkor is).

Emiatt a két dolog miatt rászálltak a blogra, telekommentezték, gyakran egész könyveket illesztettek egy kommentbe. AZ oldal teljesen meghalt tőle, nem tudott működni sem.
Aztán feltörték a postaládám, és elkezdtek az én nevemben írogatni mindenféle skizofréniás fórumra, hogy "meggondoltam magam, mégse vagyok gyógyszerpárti, stb".

Ekkor már komolyan nagyon megijedtem, és ekkor szedtem le minden írást a testvéremről, mert nem akartam, hogy az, hogy én megpróbálom kiírni magamból a fájdalmainkat, kudarcainkat, sikereinket, tapasztalatainkat, és ezzel másoknak is megpróbálok másoknak is segíteni, pont a testvéremen csattanjon. Nagyon féltettem Őt, és ezért hagytam abba... :(

Örülök, hogy ezek a szemétládák (sajnos nem tudok finomabban fogalmazni) elkerültek Titeket!!!!

fényeske 2010.02.17. 05:16:51

@sarkanymese: Természetesen találkoztam én is, itt is, élőben is, épp eleget gyógyszer ellenesekkel. A véleményünk egyforma ebben a kérdésben, de mindenkinek szíve joga, hogy mit gondol.Miután nekem profi segítőim vannak, nem történhetett meg velem az ami veled. Én nem értek a számító géphez, de fábius moderál ha rossz irányba ment volna el a blog. Sajnálom a tiedet, nagyon értelmes és tanulságos gondolatokat olvastam ott.Elmentetted az írásokat amiket levettél?
Igen bennem is volt egy félsz az elején, nem-e ártok evvel Attilának, de hálistennek pozitívan jöttünk ki ebből is. Olvasgatja és sok mindent helyére tett benne, ma már sok mindent másképp lát, és ebben a blog segített neki. Én megmondom öszíntén, mikor véget ért a történet abba akartam hagyni, de fábius rábeszélt, hogy ne, annyian olvassák, annyi kérdés van, és kezd pont azokhoz eljutni akiknek minden pici segítség nagy dolog.Szükség lenne a tiedre is.

a.anami 2010.02.17. 09:23:15

:)
Örülök nektek!
Igaza van a mesélő sárkánynak. Abbahagyni a gyógyszert életveszély, és igen, jól látod, mindig résen kell lenni. Hadd adjak még egy kéretlen tanácsot. Ez nagyon alattomos betegség, de ezt te is tudod. Sajnos, nagyon ritka, hogy valaki nem esik vissza, még a gysz. szedés ellenére sem. Ismered a fiadat, az ELSŐ intő jelre menjetek kontrollra! Ha az elején elkapod, sokkal könnyebb. Drukkolok, h erre ne kerüljön sor. Üdv, ana.

Szumóné 2010.02.17. 10:26:03

Fényeske, Attila, Sanya:
nagyon örülök a szuper híreknek!!! Attilának szerintem ez pozitív megerősítés a maga világában, hogy hasznos dolgot csinál, számítanak rá, szükség van rá. Elfoglaltságot is ad neki, méghozzá olyat, ami kreatív is, azaz van "produktum" a végén. Ráadásul Te is ott vagy neki, napi megerősítésként, támaszként, ha esetleg elbizonytalanodna. Attilának nagyon sok sikert kívánok a nyomdászélethez, ami szerintem nehéz, de klassz dolog!Okos fiú, fog menni neki! (Én mindig szívesen néztem dokufilmeket pl a régi, míves nyomdagépekről, meg amikor betűnként szedték nem is olyan régen az újságokat, stb.)

A blogot abba ne hagyjátok! Én még mindig várom ;-) Sanya bemázolóját esetleg, hogy ő hogyan látta, mint testvér vagy a feleségével együtt esetleg hogyan látták ezt az egészet. (Sanya, tudom, nem vagy grafomán, de érdekes lehet, ki hogyan éli meg ezeket a dolgokat. Ráadásul Te még Fényeske napi küzdelmét is láttad, amit Te is Ő is másként éltetek meg. Csak bíztatni tudlak, de persze az sem baj, ha még "érik" benned a sztori. :-) ) És magam is szívesen látnék más történeteket, ha van rá mód, 1-1 posztban.

Sárkánymese: sajnálom a blogodat, sajnos sok a kekec, irígy, unatkozó és (kezeletlen) beteg ember, akinek nincs jobb szórakozása, hogy gúnyt űzzön mások problémájából.

sarkanymese 2010.02.17. 10:39:43

Kedves Mindenki!

Azért létezik még a blogom, nem szűnt meg (www.sarkanymese.blog.hu), csupa skizofréniás infó van rajta, csak a kifejezetten személyes történeteket szedtem le.

Fényeske! Írtam tegnap este a blogodról az enyémben, és a kérdésedre a válasz: elmentettem persze, megvan minden bejegyzés mind a mai napig...
Nagyon sokan találtak meg engem is akkoriban, családtagok, betegek, sőt pszichiáterek is írtak nekem levelet.

Sokáig nem is akartam abbahagyni, és ellenálltam a támadásoknak, mondom, azzal telt be nálam a pohár, hogy feltörték a mailboxom. És az a baj, hogy sajnos nem 1-2 ember hülyéskedése volt, hanem gyakorlatilag egy összehangolt támadás (és nincs üldözési mániám). Nem csak az én blogomat tették tönkre, hanem a www.bura.hu nevű weboldal se tudott napokig (sőt, talán hetekig működni), egyszerre támadtak meg minket.
Nem tudom, ismeritek-e a Búrát, pszichiátriai betegek beszélgetnek rajta egymással, és óriási felbolydulást okozott ott a betegek körében, ami történt.
Nem akarom nevükön nevezni a szervezetet, hogy szerintem kik álltak a hátterében (a feltevésem a spam-commentekben idézett könyvek tartalmára alapozom), de aki kicsit is ismeri a pszichiátriák világát, az szerintem tudja, kikről beszélek, kik azok akik tűzzel-vassal harcolnak a gyógyszerek és a pszichiáterek ellen en bloc...

sarkanymese 2010.02.17. 14:55:35

Kedves Fényeske!

Ezt a felhívást most találtam, érdekes lehet Neked.

"Várjuk azokat az eddig talán elmeséletlen történeteket, melyek egy vesztesnek tűnő helyzetet a felismerés és a belső erő kiterjesztésével jó irányba fordítottak: várjuk azoknak az édesanyáknak a történeteit, akik büszkék azokra az eredményekre, melyeket egy mások számára vesztesnek tűnő helyzetből végül elértek, gyermekükkel közösen.
Kérjük, a történeteket az irodalmicentrifuga@gmail.com címre küldjék el - a szerkesztőség a beérkező műveket elolvassa és közli a blogon. Köszönjük támogatásukat, erre áldozott idejüket, történetüket!"

Egy történet már fent van az oldalukon, egy szellemi fogyatékos fiút nevelő anyáról.
elofolyoirat.blog.hu/2010/02/17/szekeres_erzsebet_fiammal_kozos_eletmuvunk

Fabius 2010.02.17. 15:01:08

@sarkanymese: Szerintem azonos platformon (blog.hu) kétszer megjelenni felesleges. Az ICA-t olvasók és ennek a blognak a közönsége elég jelentős közös halmazt képezhet most is.

zenooka 2010.02.17. 19:06:04

@sarkanymese:
ize en anno olvastam a blogodat sot talan meg anyamnak is megmutattam (valszeg nem emlexik ra:))
kifejezetten jo volt. szerintem tedd vissza, amit tenni tudsz commentek letiltasa vagy surubb moderalasa a mailbox feltorese meg csak ugy tud menni hogy brute force modszerrel (tehat kezdik 1 karakter vegigporgetig es igy tovabb) megy tavolrol tehat ha egy 12 karakteres valtakozo betukkel es szamokkal rendelkezo jelszot adsz meg nincs aza gyogyszerellenes foldonkivuli tarsasag aki fel tudna torni amig ki nem adod a jelszot vagy nem telepitesz valami trojais baromsagot a gepedre.

fényeske 2010.02.17. 19:18:04

@a.anami: Igen köszönöm a tanácsot, sajnos én is tisztában vagyok vele, arra írtam a fél szemem a pályán marad mindig::)))))Sose kerüljön rá sor, én bízom benne.

fényeske 2010.02.17. 19:22:30

@sarkanymese: Más dolog egy blogban napló formájában nyilvánosságra hozni, és más egy lélegzetvétellel leírni a történetet. Én nem tudom, de nem is akarom az utóbbit, mert elveszti a lényegét, itt követhető volt időrendben is, csalódásokkal, sikerekkel és a mindenkinek reményt adó eredménnyel, ez volt a lényege.

fényeske 2010.02.17. 19:24:24

@sarkanymese: Sajnos valószinű mikor a nagy fiam(zénoka) felhívta rá a figyelmemet nem olvastam el, vagy mert nem értem rá, vagy mert elfelejtettem, de most nagyon szívesen megtenném. Ha nem tudod visszarakni, elküldenéd nekem?

sarkanymese 2010.02.19. 12:02:03

sziasztok!

Zenooka, köszi szépen! Jólesik, hogy azt írod jó volt, bár nyilván az ember inkább annak örülne, ha klassz dolgokról írhatna szomorúak helyett...

Kedves Fényeske!

Nem szeretném visszatenni az egészet, de azt még meggondolom, hogy elküldjem-e Neked külön e-mailen. Mindenesetre egy-két bejegyzést most a kedvetekért visszaállítottam publikusra, még a kezdetek-kezdetéről, 2007-ből, hogy nálunk hogyan kezdődött...

fényeske 2010.02.19. 19:19:33

@sarkanymese: Elolvastam kösz a lehetőséget, és a legutolsó beírásodat is. Burát is olvasom, az elejétől, tanulságos és mélyen meg rendítő a betegek hozzászólásai.

fényeske 2010.02.20. 18:50:07

Most ért haza Attilám a Budapesti MAVAX kupáról, egyéniben 64-ből 5-ik lett párosban bronzérmes, újabb sikerélmény.
Bocsi nem dicsekedni akarok, de ilyenkor olyan boldog a lelkem.

sarkanymese 2010.02.22. 14:36:40

GRATULÁLOK NEKI!!! :)

Ez nagyon klassz hír, szuper!!! :)

sarkanymese 2010.02.22. 14:37:20

@fényeske: GRATULÁLOK NEKI!!!! :)

Ez nagyon klassz hír, szuper!!! :)

sarkanymese 2010.03.01. 17:07:53

Válaszoltam a kérdésedre a blogomon, hogy hogyan lehet a Búrán regisztrálni, nem tudom, láttad-e, csak szólok a biztonság kedvéért.
...
süti beállítások módosítása