HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

Kérdez-felelek

Fabius 2010.09.14. 10:52

Szia Ági!
 
Reggel megyünk az iskolába. Most dolgozom, éjszaka szoktam általában dolgozni, gyermekápolónő vagyok.
Ma valahogy nagyon el voltam keseredve Győző miatt, néha belém nyilal az, hogy mi lesz az ő életútja, mi lesz vele? Lesz-e családja, szerelmes lesz-e, talál-e valami rendes lányt aki szereti, lesznek-e gyerekei?
És ma valahogy úgy éreztem semmi ilyenbe nem lesz része. Olyan rossz látni a monoton, érzelemszegény mindennapokat. Látni a céltalanságot. És ez éppen most jött elő belőlem, amikor holnap valami új kezdődik, hisz megyünk iskolába.
De a munkahelyemen helyre lettem téve. Itt van egy izomsorvadásos 15 éves fiú, aki már nem bír mozogni és 26 kilóra lefogyott. És ez mellett teljesen ép elméjű, egy komoly kamasz fiú. Szörnyű a tudat, hogy ő 20 éves kora körül meg fog halni és addig is teljesen ki lesz szolgáltatva, mert már nem bír egyáltalán mozogni.
Bele gondoltam milyen szörnyű lenne ha a gyerekeimet így kellene látnom. Mit érezhet ez a fiú, hogy telhetnek a mindennapjai a tudattal, hogy jön a vég.
Szóval szörnyű és akkor bele gondoltam, hogy Győző "csak" kicsit beteg és még akár teljes életet is élhet.
Azt szeretném kérdezni tőled, te szoktál ilyen dolgokra gondolni mint én?
Tudom szégyelnem kellene magam amiért ilyen vagyok, hisz Győző Attilához képest egy nagyon gyenge lefolyású eset eddig és ha állandó kontroll alatt van és szedi a gyógyszert, akkor nem is lesznek talán nehéz helyzetek.
Mégis ma nagyon elkeseredtem. De jön a holnap és talán az iskola valami újnak a kezdete lesz.
 
Tündi
 
 
Szia Tündi!
 
Igen voltak és még mindig vannak ilyen gondolataim, ez természetes, ne szégyelld, azt kéne szégyellned ha nem lennének. De gondolj arra, hogy amit mi boldogságnak gondolunk, nem biztos hogy egyezik az ő boldogságról való elképzeléseivel. Vannak érzelmeik, csak nem mutatják ki, arcuk mimikája is másképp müködik, de attól még ott van a lelkükben a szeretet, a düh, a félelem. Drukkolok a suli miatt, és írj nyugodtan akár mindennap.
 

üdvözlettel Ági

Címkék: skizofrénia kérdések megtalált válaszok

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr912295059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZéBé 2010.09.21. 14:38:25

Szia
Ezt láttad már?
inforadio.hu/hirek/tudomany/hir-380604

A skizofrénia okáról van szó a cikkben.

fényeske 2010.09.21. 16:19:52

Szia!
Most elolvastam köszi.
Ám kapásból cáfolom, egész biztos én vagyok a kivétel? Szerintem nem találták meg, persze ezt csak csendesen mondom, nem vagyok kutató. A nagy fiam elmúlt egy éves mikor terhes lettem, otthon voltam gyesen, Attilámat augusztusra vártuk, ezért a nyarat Balatoni telken töltöttem, és bizony elég sokat ért a nap, bár a hasam mindig takarva volt. Azontúl, hogy nem dohányoztam, nem ittam, és gyümölcsök tömkelegét küldtem le a gyerkőcnek.
Ma 55 évesen nem rég vizsgálták át a csontomat, ugye a csontritkulás veszélye miatt, azt mondták kell a változó kor miatt. Az orvos nem igen akarta elhinni az eredményt, azt mondta 30 évesek irigykednének ha látnák az eredményt annyira rendben van, ha D vitamin hiányos lennék, ez így nem lenne. Szerintem az orvos tudománynak egyenlőre fogalma sincs, de nem kutassanak, hátha eljutnak az igazsághoz.
...
süti beállítások módosítása