HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

Éljen a rokkantkártya!

Fabius 2010.02.02. 08:00

Sokan várjátok a megváltozott munkaképesség iránti kérelmünk elbírálásának eredményét. Jelentem megkaptuk a státuszt, 43%-ra értékelték, járulékot nem kap (nem is kértünk) de maga a státusz volt számunkra a lényeg. Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért ma bementem érdeklődni, és ezúttal nem hagytam lerázni magam. Addig nyüzsögtem amíg bele nem néztek a rendszerbe, és ki nem derült: megkaptuk, már iktatva is van. Gyakorlatra lefordítva még a héten postán is megjön hivatalosan. Attilám így hétfőn munkába állhat nálunk, szeretettel várja a cégnél mindenki. Biztos vagyok benne, hogy egy állandó munkahely, ahol jó a légkör és megbecsülik, ha jól dolgozik nagy előrelépés lesz neki. Meg egy kis anyagi könnyebbség a családnak.

Azért az örömködés mellett csak sikerült rágódni valót is találni magamnak megint. Ugyan minket már nem érint, de tételezzük fel: mi van akkor, ha egy Attila szintjén lévő beteg egyedül van, család nélkül? Megkapja a státuszt járulék nélkül, és dolgozhat vele. Az ugye világos, egy ilyen papírral munkát vállaló jóval kevesebb órabérért dolgozik majd, mint egészséges társai. Szinte biztosan minimálbére lesz, amire jön a rezsije, kajája, gyógyszere, netán valami terápia költsége, stb. Hogyan lesz képes megélni egyedül? A rehabilitációs járulékot erre találták ki, hogy az átmeneti szakaszban segítsen. A betegek néhány százalékánál reális esély van a teljes munkaképesség megszerzésére néhány év alatt. A járulékfizetés időtartamát meghatározták három évben, összegét 15 ezer forintban. Erre jön a megkeresett minimálbér, a kettőből együtt meg talán fenn tudja tartani magát. Felvetettem ezt a szakembereknek akikkel ma beszéltem, és igazat adtak. Aztán pedig kicsit megleptek a válasszal: nem rehabilitációs járulékot kell kérni, hanem végleges leszázalékolást. Ha megkapja, biztos a járulék élete végéig. Nyeltem egy nagyot és megkérdeztem: de nem azért találták ki a rehabilitációs programot, hogy ne kelljen mindenkit leszázalékoltatni, akinél nem indokolt? -Ilyen a rendszer! -felelte, én pedig újra gondolkodóba estem. Hogyan fogják ez megérteni vajon a betegek? Akiknek létrehoztak valamit ami jó, de igényelni nem azt kell, hanem amire nem jogosultak, mert az nyújt nagyobb biztonságot. Értem én, hogy szar, de utálom ha még büdös is.

Na ilyenkor örülök különösen, hogy mi ketten vagyunk és Sanyáék is támogatnak mindenben. Nem akarok belegondolni, Attilám szegény mire jutna ebben az átláthatatlan katyvaszban egyedül.

Címkék: mindennapok célkitűzések

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr41721706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagyok, aki vagyok... 2010.02.02. 09:13:49

az ember már kezd belefáradni ebbe a sok baromságba. (vagy éppen tör-zúz tehetetlen mérgéében) papírok, papírok - épp csak a lényeg és az ember vész el mindig

fiokosszekreny 2010.02.02. 09:15:29

Örülök, hogy megkaptátok, sok sikert a munkához!

thinker_ 2010.02.02. 09:30:02

nagyon örülök, hogy sikerült, sok siker Attilának a munkához!

Andie 2010.02.02. 14:57:43

Kicsit elmaradtam a postokkal, most pótoltam.
Ide irom az előzőhöz tartozó kérdésem:
Hogy lehet megoldani az állandó kórházban/otthon betegmellett tartózkodást munkahely mellett? 1-2 hetet még kivesz az ember szabinak, bár azt sem nézik jó szemmel, ha egyben teszed. De hogy havi, éves szinten munka helyett a beteg mellett tartózkodjon az ember - hát vagy nagyon "jóban" kell lenni a főnökkel, vagy nemis tudom...

fényeske 2010.02.02. 15:18:16

@Andie: Nem azt írtam, hogy állandóan, hanem, hogy napi szinten, én is dolgoztam ami azt jelentette, hogy reggel 6-2-ig aztán 2 óra út a kórházig, délután 4 felé odaértem, ott voltam este 8-9-ig. attól függ mennyire volt rám szüksége, aztán haza és kezdődött előlről. Voltam éjszakás akkor este 10-től reggel 6-ig meló, aztán haza, délig alvás, utána kórház délután kettőre felértem nála voltam 8.-ig és onnan melóba. Én nem mondom, hogy könnyű de mindenképp az első hetekben ennyire szükség van. Mikor a kórházból kiengedték én voltam nappal otthon mivel éjszakát vállaltam, a volt párom meg a bátyja meg este, éjjel voltak vele. Aztán eljött az idő mikor már hagyni lehetett önállóan napközben is, akkor vissza mentem állandó délelötti müszakra.

fényeske 2010.02.02. 15:27:36

@fényeske: Elfelejettem, nem úgy kell érteni, hogy egy pillanatra sem lehet magára hagyni, hanem hogy mellette vagy minden nap a kórházban is, otthon is. A kórházban általában délelött vizitek, terápiák, nincs ideje nagyon filózni semmin csak délután kezdődnek az üres órák, de akkor meg már én ott voltam. Nem mondom, hogy időm rengeteg maradt másra, de meg lehet oldani szerintem.

Szumóné 2010.02.02. 17:47:26

Gratulálok nektek a státuszhoz! Azért ez is valami, sőőőt! Ráadásul tényleg olyan helyre kerül majd Attila, ahol szeretettel várják és Te is vele vagy! Szuper! Azon neked meg most kár filózni, hogy mi lenne, ha... Persze ez más családoknak okoz gondot, de hátha erőt kapnak a blogtól és tovább küzdenek a betegükért.
Ez a leszázalékolósdi meg egy komplett útvesztő. Még egy egészséges ember is talán nehezen igazodik el rajta, nemhogy egy beteg, aki talán még segítséget sem kap. Pfff...
-------------
Amúgy volt róla szó, hogy Attila is olvasgatja a blogot. Végül sikerült vagy nem érdekli különösebben? Esetleg beleolvasott?

fényeske 2010.02.02. 18:15:35

@Szumóné: Olvassa csak fokozatosan. Nem erőszakoskodom vele hagyom hagy eméssze azt amit elolvasott, kb. 10 beírást olvasott idáig el. Azt tudom skulo a kedvenc beírója, ugyanolyan skeptikus:)))) Ha végig olvassa lesz egy beírás arról, mit gondol az egész blogról.

keknyuul 2010.02.04. 08:53:39

Örülök, hogy megkaptátok! A véleményem az, hogy a betegek nagy része nem tudja, hogy mit, hol, hogyan kéne intéznie,
és ezért még a lehetséges juttatásoktól is elesik.
Az elbírálás pedig nem átlátható, mikor, mi hány %-ot ér.
Aki tényleg képtelen dolgozni, sokszor az sem kapja meg az 50%-ot sem.

Gladia Delmarre 2010.02.04. 13:36:28

sok sikert, nagyon örülök, hogy Attila megkapta a minősítést, és így a közeledben dolgozhat!
A rendszer meg...áh, inkább nem is mondok semmit.

Tündérkee 2010.09.26. 01:58:02

Bennem egy dolog merült fel ezzel a betegséggel kapcsolatban. Fiamnak a havi gyógyszer adag 46 ezer lenne, de mi csak a dobozdíjat fizetjük. De ehhez a tb-t meg kellett kötni neki. Minden család eljuthat sajnos a mai világban olyan helyzetbe( sajnos mi is eljutottunk), hogy képtelen azt a havi 5 ezer forintot fizetni a tb-re. Na már most ha van egy ilyen helyzet...A betegnek szedni kell a gyógyszert, hogy rendbe jöjjön. Ezek a betegek nehezen tudnak elhelyezkedni amíg nem jönnek rendbe. Ha nincs család és segítség, akkor nincs munka, nincs pénz, nem tudja a tb-jét fizetni. Ha nem fizeti, akkor a több tízezres gyógyszert nem tudja kiváltani. Ha nem tudja kiváltani romlik az állapota. Ha romlik az állapota, akkor nem tud dolgozni... És így továb!!!???
Ebbe senki nem gondol bele? Én épp ezért a háziorvost megkérdeztem mi lesz ha nagy a baj és nem tudjuk fiam tb-jét fizetni? Ő vetette fel, hogy ezeket a betegeket le lehet százalékolni. Ebbe fiam gondozó orvosa is megerősített. Tehát érdemes megpróbálni ezt a procedúrát akkor, mert legalább a tb-je rendezve lesz és nem kell félni, hogy a gyógyszert nem tudjuk neki majd kifizetni.
Szerencsére nekünk egyenlőre nincs erre szükség, mert fiam elment nappali iskolába és ott a tb-jét az állam állja. De mi van az ilyen betegekkel ha nincs mögöttük senki? Ha nincs megoldás? Ha egyedül vannak? Ha nem tud dolgozni gyógyszer nélkül, viszont ha nem dolgozik akkor a tb-jét nem bírja fizetni és így a gyógyszert szedni? Ez szerintem egy nagyon nagy probléma.
Azt nem tudom nekünk szükségünk lesz-e egyszer Attilához hasonló minősítésre. Neki szerencséje van, mert szeretettel fogadták így őt, sőt ez kellett ahhoz, hogy dolgozhasson. Sajnos még nem látom át ezeknek a betegeknek a szociális hálóban elfoglalt helyüket és a nekik nyújtandó segítségek fajtáját.

fényeske 2010.09.26. 09:11:08

Ha nincs pénz a tb-re, 5000 Ft.se akkor lehet fordulni különböző Alapítványokhoz vagy Rehabítációs Központhoz, és ott kapsz segítséget. ha a beteg egyedűl élő, akkor bizony esélytelen, mivel nem képes olyan dőntést hozni, ami segítené a gyógyulását. Ilyen estekben valószínű kórházba kerűl, és ott havi injekció segítségével próbálják a gyógyszerezést megoldani, vagy elmegy havonta érte vagy nem.
Társadalmi és szociális kérdésekben még igen gyerek cipőben járunk, még az egészségesek munkához való joga sem biztosított, azt hiszem Te csak koncentrálj a saját fiadra, neki van esélye veletek, mindenkin meg sajnos nem tudunk segíteni.

Tündérkee 2010.09.27. 12:47:36

Szerencsére nekünk most megoldott ez a helyzet, de biztos vagyok benne, hogy sok embernél az általam leírtak komoly gondot jelentenek. Nem tudom felfogni az állam bizonyos esetekben miért nem garantálja alanyi jogon a betegek gyógyszerhez jutását. Vannak esetek amikor erre nagyon nagy szükség lenne. Gondolom lenne pár olyan betegség aminél egyértelmű, hogy ha nem szed a beteg gyógyszert az anyagi háttér miatt, akkor később sokkal de sokkal többe fog kerülni az államnak egy ilyen beteg, hisz az állapota csak romlani fog.
Valóban az embernek csak a saját problémája megoldásával kell foglalkozni, mert ha bele gondolok az egész helyzetbe, akkor teljesen elkeseredem. Ha az ember nem érintett valami betegségben, akkor nem is sejti globálisan milyen komoly gondok vannak az ellátó rendszerben. De ez már egy másik téma....

fényeske 2010.09.28. 04:44:18

Igazad van, a megelőzés lenne, hozzá teszem nem csak evvel a betegséggel, hanem szinte minden másnál az olcsóbb.Csak a fogászati kérdésben, mennyi minden bajt el lehetne kerülni a fogak rendben tartásával, de ugye tudjuk az átlag embernek mire futja.Ilyen ez a világ amiben most élünk.
...
süti beállítások módosítása