HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

Skizofrénia-újratöltve

Fabius 2009.12.27. 08:00

Két év, megannyi harc és küzdelem után Attila végre olyan egészségi és mentális állapotba került, hogy el lehetett kezdeni munkát keresni neki. Az iskolát nem fejezte be, papírja nem volt semmiről, no, meg persze a betegsége miatt sem dúskáltunk az ajánlatok között. Végül aztán sikerült egy gyorsétterembe elhelyezni, ahol az első két hétben jól mentek a dolgok. De aztán előjött belőle a régen elveszettnek hitt környezettudatosság, az  önérzet, és vitába keveredett a főnökével. Kioktatta a helyes szennyvízkezelésről, és a csirkék normális panírozási módjáról. Hiába volt igaza, mondanom nem kell mire ment vele. Kirúgták, mi pedig újabb és újabb helyeket kerestünk neki. Pár hónap alatt négy helyről rúgták ki. Hiába kérleltem, ne vitatkozzon, csak végezze el amire kérik, ne akarja a világot megváltani. Nem voltam hiteles. Olyan kompromisszumok megkötésére kértem, ahol neki volt igaza. Csak a világ amiben élünk működik másképp.

Egy elsőre pozitívnak látszó hozadéka volt ennek az időszaknak: talált magának egy barátot. Először örültem, mert a régi barátai ekkora már lemorzsolódtak, nem tudtak mit kezdeni ezzel az Attilával, akivé vált. Ez a fiú és a barátsága őszintének látszott, de nem kellett pár hét, és szembesültünk a valósággal: egy pénz szivattyú csapódott Attila mellé. A srác folyamatosan pénzt és cigit lejmolt a mit sem sejtő fiamról, majd egy jókora telefonszámlával is meglepett minket. Ekkor betelt a pohár, kértem Attilát, ne szponzorálja ezt a srácot se pénzzel, se más egyébbel, pláne kölcsön adott mobiltelefonnal ne. De ő meg volt győződve róla, csak átmenetileg segíti ezt a fiút. Egy nap aztán Attila előállt azzal, a fiatalember Olaszországba készül távozni, ezért szüksége lenne 10.000.- Forint baráti kölcsönre, amit majd onnan visszaküld. Neki nem volt pénze, engem kért meg, hogy segítsek a "barátján". Muhaha -röhögött fel a cinikus énem a kifelé teljesen higgadt álarc mögött -majd visszaküldi, ahha...De megtettem. Odaadtam a pénzt, pedig pontosan tudtam, nem fogom soha az életben viszontlátni. Nem volt minden hátsó szándéktól mentes a tett. De Isten lássa lelkemet ez a barátság sokkal többe került nekem havonta, így biztos voltam benne, ha segítek a fiú eltűnik, és Attila is rájön végre, ez nem barátság volt.

Igazam lett, sosem láttuk viszont se srácot, se a pénzt. Ahogy lelépett semmi életjelet nem adott magáról többé, Attilát sem kereste semmilyen formában. Én mégis örültem. Attila végre valódi érzéseket kezdett mutatni, tudott együttérezni, sajnálni, és hinni. Ezek egyáltalán nem jellemzőek a skizofrénekre. De legalább szembesültem azzal is, nem szabad könnyedén venni ezeket a dolgokat az ilyen betegeknél, mert könnyen kihasználhatóak.

Eljött a szilveszter, mi hivatalosak voltunk a szomszédba bulizni. Attila nem akart jönni, azt mondta inkább otthon szeretne tévézni. Átmentem, de valami fura, megmagyarázhatatlan rossz előérzet gyötört. Borzongtam egyfolytában, mintha egy jeges kéz futkározott volna rajtam, ezért egy fél óra múlva inkább hazamentem. Ott találtam a nappaliban. Attila zokogott, a Rém, a skizofrénia szörnyetege pedig mint valami absztrakt árnyék, úgy lebegett körülöttünk. -Anya! Kórházba akarok menni! Segíts rajtam! -könyörgött, engem pedig végleg elöntött a jeges rémület: -Mióta nem szeded a gyógyszert? -kérdeztem, mire megnyugtatott a helyzethez képest, hogy csak pár napja. De zokogott tovább, hogy rajta senki nem tud segíteni, engedjem őt bezárni, ez lesz a legjobb mindenkinek! Szemébe néztem, és kijelentettem: -soha, amíg én élek! Tudunk segíteni, de ehhez te kellesz! Muszáj megfogadnod az orvosok tanácsát bármi legyen ez, muszáj szedned a gyógyszert pontosan, és akkor egyszer majd jobb lesz! -Rendben! -válaszolta- vigyél be a kórházba!

Tudtam, valami más lesz innentől. Attila újra megváltozott egy kicsit. Nem tiltakozott, nem vitázott. A kórházban töltött egy hónap eseménytelenül telt, azóta nincs problémánk a gyógyszer szedésével. Akkor csak megnyugodtam egy picit, de innen visszanézve azt látom, az első igazi lépcsőt ott és akkor másztuk meg a gyógyulás felé!

A kórház után rábeszéltem, fejezze be a negyedik osztályt, és érettségizzen le. Ez sem volt egyszerű menet. Erről szól majd a következő fejezet.

Címkék: skizofrénia munkakeresés

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr551625467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.27. 08:41:55

Kemeny dolog lehet a skizofernia.
Normalis ember szamara felfoghatatlan betegseg.

fényeske 2009.12.27. 09:49:17

@maxrothman: Igen köszönöm, nagyon jól látod a helyzetet, az első hozzászólás legalábbis számomra, aki kristálytisztán megfogalmazta mi is ez, talán még nálam is jobban.
minap beszélgettem Attilával a múltról, és érdekes dolgot mondott, ö nem hangokat hallott hanem a saját gondolatait hangosan. Félelmetes lehetett. Szerintem az igazi segítség az lesz másoknak ha Attila is ilyen tisztán látja majd a dolgokat mint te, mert akkor elmondhatja, megoszthatja az érzéseket, a félelmeket, és a legyőzését a megfoghatatlannak.
Mégegyszer köszönöm neked ezt a beírást!

Rezonőr 2009.12.27. 10:29:29

Ez a sötét háttér előtti, halvány és vékonybetűs íráskép nagyon nehezen olvasható.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.12.27. 10:47:31

Azért gusztustalan két skizo gyilkossága után meglovagolni ezt a témát. Tipikus liberális szar.. a gyerek szétcuccozta magát utánna meg itt sajnáljátok meg az Indexre kerül ki?! Láttam zárt osztályról frissen kikerült srácot aki konkrétan szétherkázta magát. Szar volt látni mert a tv távirányítót nem tudta kezelni és csak az anyukáját hívta de mégis azt gondolom: srác ezt te cseszted el.. Gyógyulást kívánok a blog szereplőjének is.. és van is rá esélye, de ez az egész oldal akkor is gusztustalan. Most az..

no offenz ez magánvélemény

Fabius 2009.12.27. 11:02:35

@bigC: Olvasd el ezt, meg alatta a kommenteket:

varanus.blog.hu/2009/12/04/a_skizofreniarol

Szerintünk nem gusztustalan beszélni egy betegségről, aminek elhanyagolása sajnálatos következményekkel jár(hat). A blognak nem titkolt célja felhívni a figyelmet erre.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.12.27. 11:20:59

Herczeg Péter amit leírt, és felsorolt, sok tünetet felfedeztem magamon. Jelent ez bármit, vagy teljesen normális?

pszichoapu 2009.12.27. 11:34:42

nem valtoztatnád meg a hátterszint mert baromi nehez elolvasni igy a szöveget pedig jó a szemem.
köszi.

2009.12.27. 11:34:43

@HalivudEstevez: jelent, add le a sportpisztolyod

2009.12.27. 11:34:51

Halivud, attól függ, melyik sokat. Az utolsó négytől akár autista is lehetsz. Az első négy is jó sok dolog miatt lehet. De nem normális. Keress egy dokit, akivel utánakutathattok a dolognak.

pszichoapu 2009.12.27. 11:35:21

tud valaki jo modszert GAD ellen? kösz.

2009.12.27. 11:35:29

Amúgy egyetértek a színváltoztatási kezdeméyezéssel :)

phaidros 2009.12.27. 12:00:53

Érdekes téma ez, sok kitartást kívánok az anyukának.

@bigC: állítólag a romagyilkosoknak lábgombájuk volt. Engem is felháborított múltkor egy lábgombásokról szóló poszt. :S

Engem nem zavar a háttérszín, valszeg jobb a monitorom, vagy nem tudom. Igaz tekertem egy ctrl-egérgörgős nagyítást.

RustySpoon (törölt) 2009.12.27. 12:36:18

Sajnos nekem is van egy ismerősöm aki ezzel a szörnyű betegséggel küzd. Alapvetően egy nagyon jó ember, normálisan lehet vele beszélgetni, szereti a más embereket, kedves velük és normálisan gondolkodik az élet dolgairól. De csak ha jól van.. és sajnos periódikusan vissza-vissza tér neki ez a betegség. Szörnyű végignézni minden évben, hogy hogyan lesz egyre rosszabbul és kerül a kórházba.

A drogok használata egy skizofrén esetében nagyon gyakori és nem ítélhető el szvsz. annyira egyértelműen mint egy "normális" embernél. Jobb esetben csak a könnyűdrogok kellenek, hogy elnyomják a tünteteket és szintentartsák a "jókedvet". Egyszerűen a mindennapi élet elviseléséhez kell egy olyan környezetben ahol se a barátok, se a család nem áll mellette. Szerencsére a posztban leírt történetben van egy erős családi háttér. Remélem ezt sikerül megőrizni és támogatni a srácot.

A gyógyszerek.. nem tudom, hogy miket kap, de sok jót nem várnék tőle. Talán még nem tudjátok, illetve a poszt végébúl nekem úgy tűnt, hogy nem vagytok tisztában vele: jelenleg nincs gyógymód a skizofréniára.. gyógyszer sincs rá.

Az összes pirula ami létezik mind csak tüneti kezelésre jó, hosszútávú gyógyulást egyik sem eredményez. A legszörnyűbb pedig az, ahogy a hatásukat kifejtik.. erős nyugtatók, teljesen letompítják az érzéseket, az ember eredeti személyiségét kiölik.. lelassul az illető és ha nagy adagokat kap, egyre inkább ösztönlénnyé válik.

Nem véletlen, hogy a srác nem akarta bevenni a gyógyszereit.. a normálisabbik fele tiltakozik ellene, hiszen érzi, hogy mint embert tönkreteszik vele.

Nyilván az sem jó, ha nem szedi, de meg kell találni azt a mennyiséget, amitől még éppen nem lesz baj.. és közben kutatni az alternatív gyógyulási módszereket, mert a gyógyszerek nem fognak segíteni sajnos :(

Nem vagyok orvos, de amit láttam/tapasztaltam az elmúlt években az az volt, hogy a szeretet, barátság, tőrődés nagyon fontos a kiegyensúlyozott helyzet megőrzéséhez. Fontos, hogy legyen munkája, tennivalója az illetőnek amivel lefoglalja magát. Sport, testmozgás, egészséges életmód!

netopi2 2009.12.27. 12:36:24

Just because you're paranoid doesn't mean they aren't after you.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.12.27. 13:03:57

@phaidros: Buta vagy. Nem azt írtam h skizofrén=gyilkos hanem azt h a blog+az index ezt a skizo mániát lovagolja meg. Ne okoskodj, köszi.

@Fabius: Beszélhetünk róla, de akkor beszéljünk arról h a szétcuccozott éjszakák mennyit tettek hozzá, azaz beszéljünk az ember felelőségről mert ez egyenlőre nem több mint sajnáltatás. Basszameg, szétcsapja magát a gyerek és utánna még sajnáljam is? Ne viccelj érted. Olvasgattam a régebbi posztokat és a zárójelentésen kívül sehol nem szerepel az, hogy milyen előélete volt. Faszom a liberalizmusba. Nem érdekel ki cuccozik de aki szétcseszi a saját testét azt maximum a butaságáért lehet sajnálni. Persze értemén, hogy alapvetően nem akartok ti rosszat de ez úgy mutatja be az ő történetét mintha egyik napról a másikra lett volna beteg miközben az h ez lett vele arról kurvára tehet ő is.. sőt, nagyrészt csak ő tehet. Írjátok le, ha cigiztek meg cuccoztok akkor igen, esélyessek lehettek ti is erre (és igen tudom, nem így megy mert nem lesz mindenki egyből skizo aki piszkálja az agyát de lehet semmi baja nem lett volna ha nem csinál ezt azt.)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 13:27:45

A "normális emberek" számára.
Aki, ezt mondja, az soha nem gondolt még bele, hogy mi az a normális?!

A mai házi feladat: elgondolkodni azon, hogy mi a normális.
Amit a társadalom elvár? Könnyű és kézenfekvő válasz. Persze, de melyik társadalom? Van ahol normális, ha egy tányér méretű hülyeség van a nő szájában, mert az a szexi és egyáltalában az, az elfogadott norma, van ahol a nyakgyűrű és van ahol a tetoválás és a piercing. Ja és van ahol pedig a pénz istenítése a család helyett.

Gondolom mindenki ismeri azt a frázist, hogy: erotikus az, amit egy tyúktollal művelsz és perverz az, amit az egész tyúkkal. Persze van ahol egy tyúktoll is sok és van ahol a birka is kevés.

Mi tehát a normális? Van egyáltalán normális ember?

Nálunk cukorral eszik a zsíroskenyeret, a szomszédban pedig sóval és hagymával. Melyik normális?

Had zárjam ezt a kört a kedvenc Sziámi idézetemmel:
"Minket most bezártak ide,
mert mások vagyunk,
mint azok akik,
minket ide bezártak..."

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 13:34:43

@bigC: Majd, ha már össze tudsz állítani, egymás után szavakat értelmes mondatokká, akkor lesz közelítőleg hiteles a kritikád. Egészen addig, szerintem ne ítélkezz, mert csak magadat járatod le.

Ja és olvasni is fáj.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 13:47:37

Drogok? Mint például: nikotin, kávé, tea, nyugtatók, altatók, alkohol.

Igen, kétség kívül sokan szenvednek a drogok káros hatásaitól.

nál 2009.12.27. 14:23:13

@Skulo:
Gratulálok, ma te őrizheted a Demagógia Vándorkupát.

RustySpoon (törölt) 2009.12.27. 14:24:57

@Skulo: Érdekes az amit felvetettél a "normális" fogalmáról, de ne essünk túlzásba..

Osztom azt a véleményt, hogy manapság mindenre ami nem fér bele a társadalom pillanatnyi keretei közé, egyből a deviáns, nem mormális, őrült jelzőket aggatják.

Nyilván a civilizációt később találták fel mint az emberi agy működését.. nyilván a korok más és más viselkedési normákat követeltek és követelnek ma is, de azért egy fő csapásirány az világosan látszik és követhető is. Bizonyos dolgokat egy társadalom keretein belül nem lehet tolerálni. A deviáns viselkedés eltűrésésének legvégső határa az, amíg azzal mások számára kárt, sérelmet nem okoz az illető, gondolom ezt a véleményt te is osztod.

Viszont a legtöbb esetben akkor már túl késő.. Ha már te ennyire sarkítottál, akkor én is megteszem: A gyógyszerészhallgató srác aki lemészárolta a diáktársát, az szerinted normális volt? Ugye nem.. pedig azt mondták rá, hogy kicsit fura, visszahúzódó.. semmi többet.
Hidd el, vannak páran a körülötted élők között, akik ugyan ilyen lappangó "Rémek", miközben te csak annyit mondasz rá: normális, csak kicsit fura. Amikor ne adj Isten a te gyereked fekszik a földön vérbefagyva, mert egy "kicsit fura" srác fejbelőtte egy 9mm-es Skulo-val, akkor majd elgondolkozol talán, hogy ha valaki magában beszélget, olyan dolgokat lát amit más nem és tévképzetei vannak, az mennyire "normális". Nem lesz mindenki iskolai mészáros, de sok jó nem sül ki sosem az ilyen tünetekből.

Megjegyzem te is hitelesebb lennél, ha találkoztál volna már rosszabb periódusában lévő skizofrénnel.. a megosztott gondolataid alapján fogalmad sincs egy ilyen ember viselkedéséről..

mkuk 2009.12.27. 14:31:24

@bigC:

Kedves csernus. Ne ítélkezz, mások felett, főleg amig semmit nem tudsz róla. Fogalmad sincs h a srác mennyit 'cuccozott', de amit olvastam az alapján nem feltételezném, hogy sokat. Magamról azt hittem hogy sokat 'cuccoztam' amíg nem szembesültem vele hogy a kíváncsiságom köszönőviszonyban sincs az átlag cuccos gyerek által bevitt mennyiséghez. Ellenben van akinek egyetlen alkalom is elég ahhoz hogy kiváltsa ezt a betegséget, ezért(is) én inkább együttérzek vele(főleg h én is járhattam volna így...), szemben veled aki megismerés nélkül rúgsz belé. Kicsit gondolkozz el magadon légy oly kedves, mert ez a hozzáállás kurvára nem megfelelő, plusz nincs jogod sem hozzá. Érted meglátsz egy szegény/csöves/beteg embert akkor vagy kussolsz vagy segítesz, ennyire egyszerű...

@HalivudEstevez:

Sztem ezeknek a tüneteknek a nagy része előfordulhat bárkinél, ha kényszeressé válsz és nem tudod irányítani a dolgokat akkor van probléma...jómagam is találkoztam már faszságokkal a fejemben de ettől még nem leszek skizofrén, illetve részben igen, de ez az emberi elme összetettségével jár és nem betegség...
A skizofrén az tehetetlen ezekkel a dolgokkal szemben.
Perzse sok függ attól is hogy te milyen és mennyire erős 'tüneteket' tapasztaltál...

A szerelő 2009.12.27. 14:35:31

" maxrothman 2009.12.27. 09:39:56
Szerintem meg egy normális ember számára nagyon is felfogható betegségről van szó, ..."
ezzel nem értek egyet. a tüneteit szépen felsorolva értjük, hogy mi micsoda, de amikor egy beteg éli meg őket, arról nem lehet fogalmad, még akkor sem, ha egyik-másik tünet nálad is jelentkezik. hogy csak egy példát hozzak fel: amikor valaki egy meleg nyári napon megkíván egy pohár hideg sört és egy alkoholista, amikor felébredve muszáj innia. kb. ekkora a kettő közötti különbség.

hirokin 2009.12.27. 14:42:54

@bigC: Nem olvastad végig a blogot. Egyrészt anyuka majdnem minden posztban megemlíti a régi, cuccozós haverokat, másrészt meg egy anyának had legyen már joga sajnálni a beteg fiát, és ezt leírni egy blogban.

Harmadrészt meg ahhoz, hogy kitörjön valakin a skizofrénia, nem kell feltétlenül cucc, egy utazás, vagy egy szerelmi csalódás ugyanúgy kirobbantja, ha hajlamos rá.

@Fabius: Gratula a bloghoz, nagyon jó, élvezetes, és emberközelivé teszi ezt a szörnyű betegséget.

changebug (törölt) 2009.12.27. 14:43:38

Kemény lehet. Elgondolkoztatott.
Azt hogy mi a normális, mi nem - hagyjuk. Talán egy változó valami amit több ember elfogad mint aki nem.
Csak 3 kérdés ötlött fel bennem (nem értek hozzá-amatőr kérdés).
- azt hogy 'normál' ember hogy csinál magának téveszmét tudjuk. itt a gyógyszeres kezelés kb. ugyanaz csak ellenkező hatást fejt ki? Illetve a hatás ugyan az csak a végkifejlet az ellenkező?
- másik dolog mi tekinthető mentális zavarnak? (most nem csak a skizofréniára gondolok) Ha mondjuk valaki a környezetéből érkező ingereket rosszul /a normálistól eltérően/ (vagy sehogy nem) dolgozza fel és ezért rossz /normálistól eltérő/ (vagy semmilyen) választ ad?
- Egy 'normális' válaszreakció mennyire önkondició/pavlovi reflex kérdése? tehát nem ami a szívemen az a számon - hanem hajlandó vagyok eljátszani ilyen társadalmi hülyeségeket mint alá/fölérendeltség.
(ez pl. teljesen ellentmond a természetes szelekciónak ergo kondicionálás ergo miért is tekintem normálisnak?)

n0kedli 2009.12.27. 16:03:30

@Skulo: percepciózavar, téveszmék, következetlenségek a gondolkodásban, nem is beszélve a borzalmas közérzetről - azért ezek sokkal világosabb határvonalak normális és nem normális között, mint az, hogy ki mire izgul vagy hogyan eszed a zsíroskenyeret.

@bigC: skizók a statisztikák szerint ritkábban követnek el erőszakos bűncselekményeket, mint egészségesek.

RustySpoon (törölt) 2009.12.27. 16:04:00

@changebug: Az első felvetésedet nem igazán értem..

A második következtetés szerintem nem egészen helyes.. a reakció hiánya / rossz reakció általában csak tünete a betegségnek. A rossz reakciónak oka van és az maga a zavar. Ezért pl. a második kommentben felsorolt tünetek bármelyike utalhat teljesen más betegségre / állapotra / személyiségjegyekre. Pl. nem skizofrén mindenki aki nem megfelelően mutatja ki az érzelmeit.

A harmadik.. a skizofrén betegség során a legkisebb gond a társadalmi viszonyok megkérdőjelezése. Teljesen felesleges ezeket idekeverni és egy normális ember gondolatmenetével vizsgálni. Az alá-fölérendeltség pedig egy érdekes kérdés, de helyessége/normalitása nem azon műlik, hogy te vagy én mit gondolunk róla, hanem, hogy nélküle működik-e a társadalom. A fő probléma inkább az emberi dolgokra adott válaszreakciókkal van.. Attilának is voltak erőszakos pillanatai (korábbi postok), igaz csak családi körben. Ez egy magárahagyott beteg esetén olyan helyzeteket produkálhat, ami után kényszerzubbonyban viszik el / megsérül / meghal / megöl másokat. Pedig szerencsétlennel csak annyi történt, hogy a másik énje kerekedik felül a gyógyszeres kezelés hiánya miatt. Itt elsősorban ezekről a "normálistól" eltérő dolgokról van szó..

nál 2009.12.27. 16:29:45

@ronnierocket: Ritkábban követnek el erőszakos bűncselekményt, viszont azok súlyosabbak és kiszámíthatatlanabbak, vagyis veszélyesebbek.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 16:34:45

Demagógai lenne? LOL Dehogy, ezek tények. Cseppet sem sarkítottam, felhoztam egy pár példát, ami jól alátámasztja a kérdést. Amit egyébiránt nem is én tettem fel.

Annyian jönnek itt, a normális/nem normális dumával, hogy feltettem a kérdést, hogy valójában mi is az? Csak annyit akartam, hogy prekoncepciók elött/helyett legyen némi gondolkodás. Tudom a gondolkodás demagóg. (sajnálom, hogy nem mindenkinek megy...)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 16:43:36

A Deviancia pedig a társadalom normáitól való eltérés és semmi ne okozz másnak fájdalmat duma.

Társadalmi norma, az amit az adott közösség nagyrésze elfogad. Pont, mint a szavaknál. Amit a többség elfogad azt használjuk. Az pedig, hogy melyik társadalomban mi a szokás, már más kérdés. Ahogyan az is, hogy ki-mit tart normálisnak. Hozok újra példákat is, hogy ne a levegőbe beszéljek:
- Kannibál törzsek, megvan? Hol van ott arról szó, hogy nem okozunk másnak fájdalmat?
- Olyan afrikai törzsi társadalmak, ahol bevett szokás, hogy a tehénlopáskor botokkal verik szét a szomszéd falut?! Ez persze itt hülyén nézne ki, de ott teljesen természetes. Erőszakos? Az. Elfogadott? Ott simán.
- Beavatási szertartások (férfivá, nővé), ahol csonkítással, vagy simán csak nemi erőszakkal válik valaki felnőtté?
Demagógia? Lófaszt! Ezek tények. Normális? Kinek, mi az?!

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 16:44:51

@nál: Ezt már csak alá kéne támasztanod és akkor hihető is lenne. Így sima melléduma. Feltételezés.

changebug (törölt) 2009.12.27. 16:45:41

@RustySpoon: Köszönöm a válaszokat.
Olvastam korábbi posztot.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 16:46:41

@ronnierocket: "borzalmas közérzet", mint a norma határvonala? Mi?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 16:52:55

Jajj és egy picit még a drogokról. Meg a hülye drogosokról.

Drága őseink is fogyasztották már. Például a sámánszertartásaikon. Megitták a "levest" és utaztak a szarvasisten hátán. Plusz technózene sámándobbal és csörgővel. Tiszta paty feeling. Nem is beszélve arról, hogy elfogadott társadalmi norma volt akkor.

Sok Észak- és Délamerikai indiántörzsnél még ma is élnek ilyen szokások. A USA kormánya is tolerálja, persze szigorúan vallási célból, bizonyos például kaktuszfélék fogyasztását, az adott közösségben. Náluk az tök normális.

Vajon a fentebb említett, nem nyugati típusú civilizációk, mit gondolhatnak a keresztény vallásról, ahol az Isten egyszülött fiának a vérét iszogatják (tudom, tudom nem igazi vér, csak stilizált, de akkor is az a jelentése) a szertartásokon? Fújj! Normálisak vagyuk, bazz?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 16:57:56

@changebug: Nem kondícionálás az, hanem szocializáció. Mivel be akarsz illeszkedni a társadalomba. Egy csoport elismert tagja kívánsz lenni, így követed az adott csoport, család, iskola, vallás, társadalom, lefektetett normáit. Ha, ezektől eltérsz, deviáns vagy. Nem leszel megbecsült tag, aztán igény szerint szarul érzed magad emiatt, vagy lázadó, újító indivídumnak. Igény szerint.

Ha tényleg érdekel a téma. Ajánlom Elliot Aronson, Társaslény című könyvét. Vagy Andorka Rudolf, Szociológiáját.

fényeske 2009.12.27. 17:03:07

maxrothman bejegyzésében felsorolt egy csomó dolgot a legtöbb beíró egyesével veszi a dolgokat és nem összefüggésében.
Hogy ki a normális vagy a nem normális az statisztikai és filozófiai kérdés. Nem normálisok a zsenik sem hisz agyuk eltérően működik a normálistól, de attól még nem lesznek betegek. A tünetek összesége amiben a veszély rejlik.

n0kedli 2009.12.27. 17:03:10

@Skulo: ez csupán egy az általam felhozott négy példa közül. És nyilván nem azt értem alatta, hogy szar lapjárásod van, mert otthagyott a barátnőd.

@nál: hogy súlyosabbak, az nem biztos, viszont az tény, hogy kiszámíthatatlanabbak. Erre azonban nem ésszerű válasz az a hozzáállás, amit bigC tanúsított, és amire a kommentem is válaszolt.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 17:21:27

@ronnierocket: Csak egy, viszont változatlanul semmi értelme. A többivel együtt. Amit leírtál az esetleg (nagyon felületesen) egy pscihiátriai tünet leírása lehet, de hogy nem a norma, vagy az attól való eltérés megfogalmazása, az biztos. Az a nekem szánt bekezdés a bejegyzésedben úgy ahogy van zavaros. Gyanítom, hogy mire akartál utalni, ezért is kérdeztem rá, hátha kijavítod és úgy érthetőbb lesz. Ennyi.

fényeske 2009.12.27. 17:26:59

@bigC: Rosszul olvastál, és ha nem is az egyik napról a másikra de pár hét leforgása alatt.
A szétcuccozásról meg ma már beírtam a "hitelességről" posztnál olvasd el ott a válasz.

changebug (törölt) 2009.12.27. 17:44:15

> Mivel be akarsz illeszkedni a társadalomba...
> ...aztán igény szerint szarul érzed magad emiatt...

vagy nem a válasz mindkettőre és csöndes külső szemlélő vagy. csak ez nem az a blog ahol csöndes külső szemlélő lehetsz aszem.

n0kedli 2009.12.27. 17:46:30

@Skulo: a "normális" eredetileg mint pszichiátriai kategória merült fel a kommentek közt (te is erre válaszoltál először), és én is így értettem, amikor azt a kommentet írtam a konkrét esetre vonatkoztatva. Pszichiátriai kategóriákat nincs értelme összemosni társadalmi elvárásokkal, tradíciókkal, stb.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 18:24:16

@ronnierocket: NINCS olyan pszihiátriai kategória, hogy normális. Olyan van, hogy diagnosztizált pszihiátriai beteg valaki, de olyan nincs, hogy diagnosztizált normális.

Próbálok már, jó pár bejegyzés óta, utalni arra, hol nyíltan, hol burkoltabban, hogy nincs normális ember. Ez maximum, mint szó használható a "nem beteg" helyettesítésére, pusztán nyelvtani alapon. De, azt kijelenteni, hogy vannak a "nem normálisak", akik be vannak zárva, meg a normálisak, akik kint vannak. Na, ez a rohadt nagy demagógia és a gondolkodás hiánya.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 18:26:12

@changebug: Ha csendesen szemlélődve nem hágsz át semmilyen normát, azaz csendesen szemlélődve nem vagy deviáns, akkor szerintem csendesen szemlélődve, marhára be vagy illeszkedve a társadalomba. :P

n0kedli 2009.12.27. 18:43:00

@Skulo: "Olyan van, hogy diagnosztizált pszihiátriai beteg valaki, de olyan nincs, hogy diagnosztizált normális."

Akinél nem diagnosztizálható pszichiátriai betegség, az egészséges, másképp mondva normális. Ne lovagoljunk már szavakon.

"De, azt kijelenteni, hogy vannak a "nem normálisak", akik be vannak zárva, meg a normálisak, akik kint vannak."

Abban az értelemben, hogy akik be vannak zárva (ez nem szerencsés megfogalmazás amúgy, pszichiátriai betegek relatíve kis hányada van ténylegesen bezárva), azok betegek, akik kinn vannak, azok meg nem. Sok szempontból lehet kinn lévőket is nemnormálisnak/deviánsnak/stb. nevezni, de ezek erkölcsi, jogi, világnézeti szempontok, amelyek - mint írtam fentebb - nem keverendők össze azzal, hogy valaki beteg-e. Teljesen más kérdés.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 18:57:38

@ronnierocket: Akkor viszont van, beteg és nem beteg, vagy tünetmentes, de olyan amit te írtál, hogy: ""normális" ... mint pszichiátriai kategória", na olyan nem létezik.

Láttál már zárójelentésen olyan anamnézist, hogy: <i>Elbocsájtva, mert normális.</i>?

Akkor hülyeség, a szót ebben az értelemben, használni, vagy sem? Már miért ne lovagolnánk a szavakon, mikor írásban társalgunk? Nehezen kifogásolhatnám a gesztikulációdat.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 19:02:31

@ronnierocket: "Sok szempontból lehet kinn lévőket is nemnormálisnak/deviánsnak/stb."

A lényeg, amit még mindig nem látsz, hogy mindenki normális, vagy senki sem az. A normalitás, mint olyan, főleg egy személyhez kötve, legalább akkora utópia, mint a világbéke. Inkább filozófiai értelemben érhető el, mint metafizikaiban.

Másrészt vannak: (ígérem többet nem írom le, még akkor sem, ha nem sikerült felfogni) betegek, esetünkben (talán) pszihiátriai betegek, meg nem betegek, tünetmentesek, egészségesek.

n0kedli 2009.12.27. 19:23:56

@Skulo: "Akkor hülyeség, a szót ebben az értelemben, használni, vagy sem?"

Úgy érted, normális dolog-e, vagy sem? XD
Ha egy skizofréniával kapcsolatos blog kommentfelületén látom leírva ezt a szót, akkor úgy értelmezem, hogy "egészséges". Maxrothman is tök nyilvánvalóan így értette, erre írtad azt, hogy "soha nem gondolt még bele, hogy mi az a normális?!"

"A lényeg, amit még mindig nem látsz, hogy mindenki normális, vagy senki sem az. A normalitás, mint olyan, főleg egy személyhez kötve, legalább akkora utópia, mint a világbéke."

Azt szerintem tökéletesen látom, hogy a "normalitás" fogalma ebben az értelemben rohadtul relatív. Én viszont végig az "egészséges" szinonimájaként használtam.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 19:42:22

@ronnierocket: Kiegyezhetünk egy döntetlenben. Valójában pont a nyelvészeti fejtegetésemmel vágtam alá magamnak, hiszen, mivel te is és még sokan mások, főleg a pszihével kapcsolatban, a bolond-normális párt használják és így egy bevett nyelvi elem.

Azért Én még változatlanul fogok "küzdeni" azért, hogy a csuklóból általánosító emberek észrevegyék, hogy valójában senki sem normális és valahol mindenki az. Csak a gondolkodást szeretném elérni, még a megértést sem várom el mindenkitől -naja, ennyire nem vagyok azért naív-, a gondolkodtatásért vívott "harcot" viszont nem vagyok hajlandó feladni.

Azért azt észrevettem, hogy nálad már eleve megvolt, ezért is lehetett veled vitatkozni a témáról és én EZT a vitát részemről lezártam. :)

kacsa. 2009.12.27. 20:49:41

Skulonak és a többieknek:
"De különben az őrültség relatív dolog. Az abnormis embernek a rendes ember látszik különösnek. S ha az abnormis emberek volnának többségben, akkor talán a rendes eszűeké volna a Lipótmező."
A kedvenc Mikszáth idézetem :)

Krabocsa (törölt) 2009.12.27. 21:19:05

Huhhhh....nekem nagyon tetszik a hozzászóló fiatalemberek polemizálása és okos esszéi arról, amivel
(látszik minden szavukból h) tényleg komolyan és felelősséggel nyilatkoznak..

Mivel a blog megjelenése óta én vagyok a Fényeske és "holdudvara" mellett az egyetlen kompetens anya ebben a témában..jogot formálok arra, hogy megkérjek mindenkit arra, hogy a "skizofrén" szót csak csínjával használják..

A legnagyobb élő pszichiáterekkel és klinikai szakpszichológusokkal konzultálva(és a józan paraszti 57 éves anyai eszemre hallgatva) :
- azt hogy valaki skizofrén,csak hosszu idő multán meri ma a szakma is kimondani..és soha nem egy fiatalember esetében..

Skizoid tünetek,disszociativ személyiségzavar,pszichoszomatikus problémák,hasadó tudatállapot,téveszmék,fáradtság,rossz közérzet,kedvetlenség,bizonytalanságérzés,kiuttalanság érzése,bulimia és anorexia,önértékelési zavarok,depressziv tünetek, gyász,beilleszkedési zavarok a társadalmunkba....folytathatnám..nagyrészt magyar szavaink a problémákra..

Normálisnak látszó tünetek a mindennapjainkra..
-DE !! Mondják.. állitólag a betegség jelei..és minden betegségnek és tünetnek vannak gyógymódjai és pirulái..

Nem szeretem a hátranézéseket ebben a blogban..ma,dec.27-én arról írt a posztoló, hogy évekkel ezelőtt mi is történt a munkakereséssel??

Mi is történt az idei karácsonykor ???

Üdv: Krabocsa

fényeske 2009.12.27. 21:27:16

@Krabocsa: Fát állítottunk,jókat ettünk, jókat beszélgettünk, filmeket néztünk, vendéglőben voltunk a családunkkal, otthonomba is hívtunk barátokat. Szóval úgy töltöttük mint több millió embertársaink.

Krabocsa (törölt) 2009.12.27. 22:24:08

@fényeske:
Kedves Fényeske..

Ezek után nem értem hogy mi a gond ma,dec.27-én ????

A blogolás nem a visszaemlékezés, hanem a napi érzések és az íráskényszer színtere..épp ez a lényege, hogy gyors és a pikk-pakk reakciókra fókuszált..

Nagyon örülök a boldogságos karácsonyuknak..

A mienk is szép volt,de őszintén szólva azért, mert a "hasadásos megalomán téveszmés" nem volt hajlandó velünk egy asztalhoz ülni..(bánja kánya..nem dimenzionáljuk soha tul..ha neki így jó-hát legyen..)
(neki külön csomagoltam a narancsos puját és a borsikafüves/kolozsvári szalonnás töltöttkapit a zserbóval-amit a saját luxus mini-lakásában fogyasztott el-hozzá kell tennem,ma érzelmeket fedeztem fel rajta..megköszönte a töltöttkapit,-ami szerinte életem eddigi legjobbja volt((szerintem is:-)))

Ergo- így mi is sokkal jobban éreztük magunkat,sokat nevetve és nem a buval b'letargában az orvos fiaimmal..

Üdv:Krabocsa

fényeske 2009.12.27. 22:38:41

@Krabocsa: Kedves hölgyem!
Mint írtam én nem bloggolok, feljegyzéseket írtam 8 évvel ezelött kezdödő kálváriánkról, én nem posztokat írok hanem válaszokat önnek és akik kérdeznek. Fábiussal aki egyben jó barátom, közkívánatra ilyen formában meg jelentettűk tanulságul, segítségűl stb. Akit nem érdekel, ne olvassa, akit megérint kis betekintést kap, hogy nem minden ilyen beteg szörnyeteg, és a beteg nem bolond, akit meg közelebbről érint és hasonló gondokkal küzd annak lehet segít. Az én fiamat nem "hasadásos megalomán téveszmés"- nek hívom hanem Attilának és nem csak az evésben lelte örömét e szép ünnep alatt itt tartunk ma, de időrendben ír fábius és történetet előlről írja hogy értelme is legyen, hogy ön ezt nem tartja jó bloggnak az szíve ügye.
Csak azt tudom ajánlani önnek, hogy ne olvassa akkor, hanem keressen inkább olyan bloggot amely megfelel annak kritériumnak amit ön elképzel.
Köszönöm, hogy eddig is figyelmet szentelt rám, és javulást kívánok a fiának.

Krabocsa (törölt) 2009.12.27. 22:56:09

@fényeske:

Nagyon beletenyereltem ebbe a készülő lecsóba..
Bocsi..
Nem sajnálom..és ez egy egyáltalán nem életrevaló blog..

Üdv:Krabocsa

Fabius 2009.12.27. 23:09:42

@Krabocsa:

Szánom bánom, nem arról szólt a mai poszt, hogy Attila mákos gubát ebédelt kovászos uborkával, de örült neki. Csak a hozzá kapott majonézzel töltött sárfányos cirbolyára ráncolta picit a homlokát.

Megnyugtatlak, a holnapi és a holnaputáni sem erről fog szólni. Hanem arról, milyen út vezetett egyáltalán ahhoz, hogy most lehessen közös, békében eltöltött karácsonyuk Fényeskééknek.

Sajnálom, ha ez nem felel meg az ízlésednek. De esetleg hagyd meg nekünk a jogot, hogy olyan blogot vezessünk, amilyet éppen jónak látunk. Kösszépen.

zenooka 2009.12.27. 23:25:13

@Krabocsa:
tehat ugy ereztek jobban magukat ha a fia nem volt ott??????
ezt nem birom mar szo nelkul legfeljebb Fabius kimoderal (nyugodtan tenyleg) de az ilyen elkorcsosult agyu idiota szulok miatt van olyan megitelese a skizofrenianak a koztudatban (hangsulyozom azok kozott akik csak a mediaban talalkoznak vele) amilyen.. maga nem szulonek valo, se kutyat, se mas hazialattot se tartson max halat. elcseszett egy gondolkodasa van raadasul orvos gyerekekkel hihetetlen....

Krabocsa (törölt) 2009.12.28. 00:33:30

@zenooka:

Kicsit lazábban Kedves zeneooka....

Lesz még feladata a tesójával....................
Nem kell ajtóstul rohannia 27 évesen a soha előre nem prognosztizálható házba..

Igen..a nagyanyó, a nagyapó és az összes fellelhető rokon orvos..vagy állatorvos...
Az egyik fiam Phd emberorvos, a másik meg az emberiséget akarja gyógyítani=állatorvosnak készül..
Vannak macsok/háziak és kóborok.. és kutya is..
Ja és apuka is van..igaz ő nem orvos.
Naja..hal az nincs...lehet h ez a gond ?????

És a "skizofrénia" szót ritkábban ...Jóóóó ???
Üdv : Krabocsa

zenooka 2009.12.28. 00:46:51

ha ram gondol 29.. nem figyel..
engedje meg volna egy kerdesem...az ismerosei elott cikinek tartja a fia egeszsegi allapotat?
ha igen akkor ugye tovabbiakban nem igazan van mirol beszelnunk..
ha meg nem akkor nem ertem hogy miert viselkedik/mond igy.. szamomra felfoghatatlan hogy egy anyat mi visz erre ra.. egyenerteku azzal hogy intezetbe adom a gyereket ha nem tetszik a feje..

Krabocsa (törölt) 2009.12.28. 01:01:31

@zenooka:
KEDVES zenooka !

Ui.

amikor legutóbb 2 éve egy sub alkalmával arra kértem a beteg apját :
(2ezer km-rel voltam odébb épp Brüsszelben hetekig:

-és könyörgöm...most vitesd el ujra az elmére és a zárt osztályra..mert a fiaid ezt már nem tudják ép ésszel tulélni...)

a férjem azt mondta: ... NEM...... elmegyünk pizzázni....
......és elmentek.....................

Ezzel bucsuzom...számomra érdektelen tovább nézni ezt a blogot.
Tisztelettel:krabocsanéni

zenooka 2009.12.28. 01:06:45

@Krabocsa:
akkor az apjaval nincs meg az osszhang.. es igen neked volt igazad hogy fel kellet volna vitettni..
Akkor minden jot nektek es sok turelmet..

fényeske 2009.12.28. 08:49:25

Az 2 éve volt és azóta? Az én fiamnak nincs orvos diplomája de van szíve, Képtelenek lettünk volna együtt jókat nevetgélni főleg karácsonykor akkor mikor az öcse egyedűl, magányosan, betegen éli meg az ünnepeket.
Én borzasztóan sajnálom önt komolyan mondom és ha csak egy picit is hajlik arra,hogy higyjen nekem, hogy lehetne a fiának minőségibb életet élni jelezze, és minden segítséget megpróbálok megadni hozzá ami modómban áll.
2 éve egyszer felmerült benned ez a lehetőség is kérlek a fiadért és magadért ne add fel.
Minden tiszteletem. Fényes Ági

fényeske 2009.12.28. 08:50:33

Bocs nem benned Önben. Nem szoktam a magázáshoz!

Sebastian Knight 2009.12.30. 00:40:32

@pszichoapu:

Keressen fel egy pszichoterapeutát.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.05. 00:15:37

attila szilveszteri bánata egészséges embereknél is gyakran előfordul :)

attilának esetleg jót tenne ha az interneten próbálna meg barátokat, beszélgető partnereket keresni

mivel élőben nehéz elviselni egy beteg embert, de monitoron keresztül lehet hogy nem

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.01.05. 11:20:01

@Barát Csaba: bocs, de ez nem a citrompótló és a citrom esete. a tűrésküszöb és értékrend mértéke/aránya/minősége pedig mindenkinél más és más.

Deszkás 2010.01.14. 14:09:35

@bigC: Buta vagy, de nagyon. Az orvosok is elmondták, bármit csinálhatott volna az anya, Attilánál kialakul ez a betegség, mert genetikai dolog. Ha nem fordul könnyű drogokhoz, akkor is. Úgyhogy felejtsd már el ezt a "cuccozást"!

ablak345 2011.09.25. 11:24:21

Hátha érdekel Benneteket:

Szkizofrén betegek hozzátartozói klubja

Klub indul azzal a céllal, hogy segítsük szkizofrén páciensek hozzátartozóit a betegséggel kapcsolatos felvilágosítás, tájékoztatás biztosításával, egy lehetséges párbeszéd lehetőségével. Ennek megfelelően a havonta megrendezésre kerülő klubban egy kb. 50 perces előadás után mód van arra, hogy a témához tartozó kérdéseiket a hozzátartozók feltegyék. A klub szombatonként, havonta egy alkalommal, maximum 2 óra időtartamban, Budapesten a Visegrádi utcában kerül megrendezésre. Várható létszám 30-35 fő. A tematika a következő:

1. A betegség lefolyása, tünetei, a tünetek és a gyógyszerek kapcsolata. Korai figyelmeztető jelek felismerése ( mikor várható relapszus), relapszus megelőzés lehetőségei. Előadó: Dr. Rigó Péter
2. Betegségbelátás hiányának problémája, hogyan kommunikáljanak, hogyan érjék el a gyógyszeres és nem gyógyszeres kezeléssel való együttműködést a beteg hozzátartozónál. Előadó: Dr. Pilling János
3. Kapcsolat a családdal, szülők, testvérek, felelősség, felelőtlenség. A gyógyszerszedés határai. Érdemes-e vizsgálni a felelősség kérdéseit? Általában mik a hozzátartozó- beteg közötti kommunikáció stresszt NEM fokozó lehetőségei, akadályai, gyakorlati példákkal. Szkizofrénia és szégyen. Mit kezdjünk a megbélyegzettséggel? Előadó: Dr. Harangozó Judit
4. Jogi kérdések: sürgősségi beszállítás vs. önkéntes kezelés, milyen jogai vannak a betegnek a kórházban (látogatás, stb.), gondnokság alá helyezés kérdése stb. Előadó: Dr. Várady Enikő
5. Betegség és a klinikum. Mit várhatunk az orvosoktól? Mit várhatunk a gondozóktól. Mit várhatunk a szociális gondozói hálózattól? Előadó: Dr. Kassai Farkas Ákos
6. Munka. Milyen munkahelyet válasszunk, milyen munkahelyet ne válasszunk? A betegség milyen stádiumában lehet dolgozni és milyen stádiumában nem?
7. Lakás. Együtt, vagy külön? Milyen lakáslehetőségek vannak, lehetnek?
8. Barátok, kapcsolatok, szexualitás.
9. Szkizofrénia és öngyilkosság.
10. A szkizofréniával küzdő hozzátartozók klubjának értékelése.

A díjmentes klubba e-mailen lehet jelentkezni.
Jelentkezés: info@lelekbenotthon.hu

fényeske 2011.09.26. 17:52:09

@ablak345: Nagyon szépen köszönjük az infót már írtam is nekik. Nem halottam még róla, azt hiszem sok kérdésre tudom a választ de még mindig van olyan amire nem, talán itt megtalálom. Hálás vagyok a bejegyzésedért köszönöm.

cicacápa 2011.12.14. 21:51:08

Miért az az elfogadott tévhit, hogy a skizofréniát a drogok váltják ki? Én skizofrén vagyok, Matematika szakra járok egy egyetemen és elitélen a drogokat. Ez nagy valószínüséggel genetikai! És csak a szerencsén és a környezeti hatásoktól függ, hogy előjön-e! Ha valaki a tüneteket magán is látja, de nem tudja, hogy az beteges-e, akkor nyugodjon meg, mert nem beteg. Ezek a "tünetek" minden magyar emberre rá lehetne varrni, csakhogy egy skizofrén betegnek ezerszer rosszabb. Pl.
egészséges emberi gondok:skizofrén gondok
úgy aránylik, mint
betört a körmöm:nyílt lábszár törésem van miközben megszülök egy farfekvéses gyereket

fényeske 2011.12.16. 19:30:18

Szia cica!

A hasonlat nagyon jó és találó.
A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó okok között, ami nem azt jelenti hogy mindenkinél ez az ok. Ráadásul önmagában kevés lenne a drog kell a genetikai adottság is. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a skizofrének igen nagy százalékánál megtalálható a marihuana használata az előzményeknél. Természetesen vannak mint Te is, akiknél csupán a genetikai ok amivel magyarázható, de ez sajnos a ritkább. Ez egy nagyon összetett történet, a kiváltó okokat még ma sem tudják igazán az orvosok, de valóban leginkább a genetikai adottságokra hivatkoznak. Az írásodból ítélve teljesen rendben vagy, összeszedetten, jól fogalmazva, tartalmasan írtál, ennek örülök, és sok szerencsét az élethez, mert bizony kell az is. Üdv: Ági
...
süti beállítások módosítása