HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

Kutyaterápia

Fabius 2010.01.14. 08:00

Mikor nagyhirtelen sokat voltam egymagam, (a férjem elköltözött, Attila éjszakára járt dolgozni) bizony fölmerült bennem, hogy akár félhetnék is otthon egyedül. Gondolkodni kezdtem egy állaton. Volt már kutyánk, a fiam gyakorlatilag vele nőttek fel 12 évig, de mikor elpusztult akkora volt a gyász, hogy megfogadtuk: soha többé másikat. Beszéltem az állatos dologról Attila orvosaival is, szerintük lovagolnia kellett volna. Mert a ló nagyon intelligens állat, és talán segítene az érzemek kifejezésében. A lovaglás nem egy olcsó dolog, és mert nem futotta rá elvetettem. Ha lenne elég pénzem kertes házban laknánk, állat farmunk volna, de a jelenlegi helyzetben célszerűbb a földön járni.

Sanyáékkal beszélgetve került szóba igazán a kutyatartás. Egy eb viszonylag nem megterhelő anyagilag, és talán elérhetné azt a hatást, amit az orvosok reméltek a lovaktól. Először tiltakoztam, tudtam mekkora felelősséggel jár egy kutya. De aztán mérlegeltem, mi van a megéri/nem éri rovatban, és döntöttem: Attila már rendesen szedi a gyógyszert, dolgozik, sportol, és ha egyedül van napközben, egy kutyával nem volna magányos. Mert minden kutya feltétel nélkül szereti a gazdáit, és talán Attilából is sikerülni fog előhozni az érzelmeket. Lesz valaki aki gyengébb nála, akiért felelősséggel fog tartozni, akiről gondoskodnia kell etetéssel, sétáltatással rendszeresen.

Mindezt mérlegelve Menyemmel és Sanyával elindultunk a Rex menhelyre kutyát nézni. Mindig is német juhászkutya rajongó voltam, de egy ekkora kutya a mi kis lakásunkba szóba sem jöhetett. Így csak valami hasonlót kerestünk. A Menyem minden ketrec előtt megállt pityeregni, szegénykém mindet hazavitte volna. Aztán az egyik ketrecben, ahol négy kutyából három a rácson lógott "engem vigyetek" szemekkel nézve, ott ült a negyedik a sarokban, és mintha röhögött volna a többin: mit izéltek, úgysem kelletek senkinek. Külsőre olyan volt, mint egy kölyök német juhász, csak nagy elálló fülei voltak és szemében ott csillogott a rafkós kutyák igazi dörzsöltsége. Kicsit megláttam magam benne. Gyerekkorom intézetben eltöltött éveit juttatta eszembe, önmagamat, amit a látogatók seregét néztem hasonló tekintettel. -Őt lehet? -kérdeztem, majd megnéztem a jellemrajzát, amin ez állt: neveletlen, többször visszahozták, megjárt egy kiképzőt is de az sem bírt vele.

Ő kell! -döntöttem azonnal, így lett családtag Benő, barátokban a füle miatt Bat Man. Attila eleinte tartott tőle, pont a gondok miatt. Benőke nem cáfolt rá a jellemzésére, igazi cipőszaggató, kazetta és könyv gyilkos viselkedést produkált. Cserébe játékos, temperamentumos, szeretetre éhes kutya, aki képes volt kizökkenteni Attilát. Összebarátkoztak, Attila pártfogásába vette, Benő pedig hálás volt neki ezért. Kialakult a véd és  dac szövetség ellenem és az állandó rendetlenség miatti perlekedésem ellen. Attila pakolt utána, és igyekezett eltussolni a viselt dolgait. Benő órákat volt képes a lábai előtt feküdni egyetlen simogatásért, amit persze ki is követelt magának. Pár hónap alatt szinte összenőttek, Benő természetének köszönhetően Attila ki is mutatta a szeretetét és cinkosságát felé. Jókedv és vidámság költözött a házba, naponta megnevettette Attilát ez a "dög", én pedig a lelkem mélyén hálás vagyok neki ezért.

Éltem az alkalommal, többször magukra hagytam őket, hogy szokják az önállóságot, és bizony Attilám maximálisan ellátta, minden este komplett élménybeszámolót rittyentett a dolgaikból. Nagy dolgok ezek, bármilyen banálisak is. A mosoly és a szeretet kimutatása lényeges, és nincs se orvos, se terápia ami képes volna ezt kiváltani a skizofrénekből. Csak az állatok, amik valamilyen formában tudnak kommunikálni az emberrel. A kutya és a ló tökéletes erre, valóban csodákra is képesek egy beteg emberrel.

Címkék: skizofrénia mindennapok állatok

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr971671072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyu 2010.01.14. 08:44:11

Kedves történet. Benőnek meg hétpróbás gazember csirkefogó pofája van és döbbenetes fülei :-)

Depressziós vagyok, de a kutyáim miatt sokkal vidámabb az élet. A nyálat, szőrt, szanaszét hordott papucsokat és játékokat se bánom. Üres lenne a lakás a kutyák nélkül.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.14. 08:51:02

Lakásba kutya nem jó dolog. Mármint a kutyának.

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.01.14. 08:54:36

@agyvihar: Igazad van. A menhelyben ketrecben sokkal jobb neki.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.14. 08:58:32

Sok ember tart állatot, hogy pótoljon velük hiányzó részeket az életében. Azokon, akik nagyon hozzá vannak nőve a kedvencükhöz, látszik is, hogy be vannak fordulva rendesen...

phaidros 2010.01.14. 09:00:03

Igen, a kutyák csodálatosak (meg a lovak is). Tudnak pl. hallgatni is, amire a legtöbb ember egyáltalán nem képes. :)

@agyvihar: hülyeség. A kutyának egy dolog jó, hogy ott legyél vele. Akár a pokolban is. A lakással is csak az a baj, ha nem vagy otthon sokat.

phaidros 2010.01.14. 09:00:47

@Krajcs: mondjál még ilyen okosakat. :)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.14. 09:03:01

@phaidros: Ok: Tartsál te is otthon ölebet. Legalább hármat, ha még nem lenne ;)

snipper 2010.01.14. 09:03:04

Nekem már a harmadik kutyám van a lakásban. Az övé kb. 56 m2. Naponta ötször vagyunk lenn. Gondolom a hátsó udvaron 2-3 m-es láncon tartott kutya sokkal jobban érzi magát.
Tisztel agyvihar! A kutyának nem a környezet az elsődleges szempont, hanem a gazda közelsége.
Gratulálok a kutyushoz, tényleg "csirkefogó" pofija van.

Csülök 2010.01.14. 09:03:33

@néma bárány: Esküszöm, pont ezt akartam írni. Sokat kell vele sétálni, csavarogni és vígan elél a lakásban, többnyire alvással eltöltve a csevegő időt :)

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.01.14. 09:09:31

@Csülök: szerintem tök jó dolog, hogy a menhelyi hányatott sorsú kutya és a beteg gyerek így megtalálta egymást. A kutyának pont annyira, mint az embernek. :-)

Teker 2010.01.14. 09:10:54

én csak annyit tennék hozzá, hogy cica is tud töménytelen szeretetet sugározni magából, ráadásul külön szenzorai vannak erre!

persze ez semmiben sem kisebbíti a kutyák vagy lovak érdemeit, csupán szerettem volna megjegyezni :)

nem tudom, ennél kisebb háziállatokkal (pl. tengerimalac) is lehet-e effajta bensőséges gazdi-kedvenc viszonyt kiépíteni?

Burma · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.14. 09:13:14

rendkívül okos és érzékeny állat a kutya

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.14. 09:35:43

@snipper: piszkosul ráérhetsz ha napi 5-6* letudtad vinni...
Én biztosra megyek: macska. Lakásban tökéletes :)
Ha majd lesz nagy kert jöhet a kutya (vagy sok idő gyakran levinni)

Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős politikai oldal

Andie 2010.01.14. 09:36:35

De megcibálnám a fülét!!! :)))))
Imádom az ilyen bandita-jellegü kutyákat :)
Nekünk egy macskánk van, úgy találtuk az ajtónk előtt 4 éve, apró kölyökmacskaként, szarosan, büdösen, ott nyávogott szegény. Megmosdattuk, megetettük, ő lett a lelencmacskánk :) Iszonyat hálás jószág, de közben hatalmas egyéniség is :)

Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2010.01.14. 09:44:13

A 8 éves fiam több pszihomókust is "elfogyasztott", pl. a legutóbbival egyszerűen közölte, hogy már unja, elege van belőle és különben sincs semmi mondanivalója a számára, úgyhogy ő most elmegy - és felállt, és faképnél hagyta a lógusát. Emberi terapeutával nem hajlandó a minimális szinten sem együttműködni. 6 évesen "összebarátkozott" vele egy pedofil, és ennek következtében bipoláris zavar alakult ki nála, egyéb problémákkal fűszerezve. A lényeg, hogy 2 évnyi sikertelen terápia után egyszercsak elkezdett hozzám BESZÉLNI a fiam, miközben én nyírtam a kutyákat és beült mellém segíteni. Nem mondom, hogy napi rendszerességgel, de foglalkozni kezdett a kutyákkal, ölébe vette, beszélt hozzá, majd bejött és elmondta, miről beszélgettek a kutyával. Minden élőlénnyel minimum 10 lépés távolságot tart a fiam, és mégis a kutyánk volt az, akinek elsőnek elmondta a problémáit. Onnantól csak egy lépés volt, hogy velem megosztotta azokat. 2 évig vártam erre a pillanatra, türelmesen, de belül minden nappal csak növekvő fájdalommal. Azóta napról-napra látom a javulást a fiamon, talán lassanként sikerül feldolgozni a fájdalmait. De hiszem, hogy a kutyánk nélkül még mindig magába zárná az érzéseit. Igenis, van, amikor a lelkét kiteheti az ember, amikor hiába adja minden szeretetét a másiknak, mégsem tud áttörni bizonyos falakat. Egy állat képes arra, hogy amit egy másik "állat" elrontott, ő helyrehozza.
Gratulálok a kutyusotokhoz, teljen benne még nagyon sok örömötök! :)

Lángharcos 2010.01.14. 09:46:31

@Teker: Lehet hát. Sokat kell vele foglalkozni.. volt kötődős tengerimalacom, és kötődő papagájom.

Kutya is elfér a lakásban. A gazdi életmódjától függ, hogy mennyire nyomorú a sorsa, akár kertben elengedve, megkötve, akár a lakásban tartva él.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2010.01.14. 09:47:49

A kutya szuper dolog, de szerintem ne írd le a lovat mint terápiás lehetőséget. Egyrészt nem olyan drága, ahogy az ember elképzeli magának, mivel kis dózisokban fogyasztva is elképesztő hatással bír (pl. egy olcsóbb lovardában futószáron pár óra alatt felhozzák annyira, hogy el lehessen engedni a karámon belül, és onnantól órántként 2000-3000 ft-ból lehet lovagolni, és a futószáras oktatás se egy sarokház ára), pl. havi két alkalom is hasznos lehet, azmeg tényleg nem egy borzasztó pénz. Viszont a ló intelligenciája nem az a fajta, amilyet a filmekből elképzel az ember, a ló valójában egy nagy buta növényevő, csordában élő jószág, inkább a kíváncsisága, kommunikatív, jóindulatú, társas természete teszi - szerintem, nem értek hozzá igazán, sima vasárnapi lovas vagyok - jó terápiás állattá. Persze intelligens állat, de nem úgy, mint pl. Benő. Tegyetek egy próbát vele, hátha mégis sikerül összehozni.

Gera 2010.01.14. 09:48:28

Az első kutyánkat mi is menhelyről hoztuk és pont ugyanígy volt: a többiek majd megőrültek, hogy rájuk figyeljünk, ő meg csak csendben figyelt a ketrece végében. És neki is rettentő nagy füle volt :) Elképesztő egyébként, hogy a kutyák szemmel láthetóan pontosan tudják, hogy mire megy ki a játék ilyenkor. Mindenesetre Kobak kiváló választás volt, igazi családtaggá vált. Kb 12 évig volt velünk és nagyon megsirattuk, mikor meghalt.

Lángharcos 2010.01.14. 09:48:48

@Chance4U: Sajnálom, ami a fiaddal történt.. Ismerek olyat, aki sose dolgozta fel igazán..

Az állatok egyértelműbb, őszintébb jelekkel kommunikálnak. Nem hazudnak, vagy ha azt teszik, átlátszóan csinálják. Egy csalódott, beteg ember könnyebben nyit feléjük..

Zsiger 2010.01.14. 09:48:48

Nekem törpenyulam van. Haláli aranyos. Minden nap alig várja hogy hazaérjünk, és kényeztessük. ő cserébe bohóckodik, produkálja magát, nyalogat. Mindig jó kedvem van ha játszok vele.
Kinek, mi jön be. Kutya, macsek, ló nyúl, v házisárkány. Mindegy. A lényeg a kölcsönös szeretet, és ragaszkodás. És ez sok lelki probléma gyógyszere.
Másrészt aki csak hazamegy a négy fal közé, és búsul, mert depis, beteg, v bármi lelki baja van, azt egy aranyos háziállat megérzi, és kizökkenti azzal, hogy figyelmet és szeretetet követel meg magának. Ha az állatkáddal foglalkozol, nincs időd a bajaidra gondolni. Igy sokkal vidámabb leszel. Ezt csak azt tudja igazán, aki már kipróbálta.

phaidros 2010.01.14. 10:01:00

@Krajcs: összesen 70 kiló kutya van otthon, most a hideg miatt benn, egyébként kinn. Állandóan jönne be, biztos mert tök rossz benn. :)

phaidros 2010.01.14. 10:02:21

@Krajcs: és persze totál befordult vagyok, azt elfelejtettem mondani. :)

phaidros 2010.01.14. 10:04:30

@borzash: egyetértek, mert a ló nem csak a kapcsolatot jelenti, hanem a tevékenységet is, ami keményen fizikai jellegű, szabad levegőn, sikerélménnyel. Azért olcsónak sem mondanám, de olcsóbb fenntartani mint pl. egy túramotort. :)

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2010.01.14. 10:44:10

@Zsiger: nekem patkányom van (meg két gekkóm, bár azok nem túl kommunikatívak), ő is nagyon jó társaság, sőt, túl jó, nagyon sok időt igényelne, mert borzasztó okos, és unja magát könnyen.
@phaidros: hát, olcsónak nem olcsó, de ha mondjuk ha éppen nem dúskál az ember a zsugában, akkor kihagy egy hónapot, és semmi gáz nincs belőle, nem felejti el amit addig tudott.

Duncan Idaho 2010.01.14. 10:56:28

@kitvalasztanal.hu: Most komolyan, belőled a történet és a kommentek csupán ezt az irigykedős beszólást voltak képesek kipréselni? És akkor mi van, ha piszkosul ráér? Toleráns, empatikus ember lehetsz...

Régóta tanulmányozom a terápiás kutya-témát, döbbenetes eredményeket képesek elérni pszichiátriai betegeknél, értelmi fogyatékosoknál, autistáknál, bűnözőknél, szívinfarktuson átesetteknél, de ismerek olyan esetet is, ahol a hosszú ideje eszméletlen, intenzív osztályon fekvő gyerkőc mellé beengedték (!) a kutyát, és azonnal reagált. Persze nem Magyarországon történt, nálunk még "a kutya egy élő biológai tömegpusztító fegyver" mentalitás tombol a fejekben.

luckky24 2010.01.14. 10:59:30

Nekem egy kaukázusim volt gyerekkoromban, és megpróbáltam meglovagolni, de leestem róla :) Imádtam, csak nekem engedte hogy "nyúzzam" :)
Benőke nagyon édes :) Szerintem ez a legjobb gyógymód...Kutyát mindenkinek (vagy más állatot) :)

fényeske 2010.01.14. 18:15:33

@agyvihar: Hogy a kutyának jobb helye lenne egy menhelyen, ketrecbe zárva, mint egy 45 négyzetméteres lakásban őt szerető emberek között? Valószínű Te sosem voltál intézetbe, pedig engem nem zártak ketrecbe csak a szerető emberek hiányoztak, mégis vágytam arra, hogy a szabadsághegyi óriási kastélyszerű épületből bárcsak egy pici kis otthonba lehetnék, ahol szeretnek. Azon túl, ha pár hónap alatt nem talált volna gazdira még az elaltatás veszélye is fenyegette volna. Kinek mi a jó, hmm

fényeske 2010.01.14. 18:21:32

@Teker: @borzash: A heti 1-2 óra lovaglás valóban megfizethető de teljesen értelmetlen lenne, mert borzasztó kevés ahhoz, hogy kialakuljon bármilyen kapcsolat ember és állat között, főleg úgy hogy nem is ö etetné, vigyázna rá. A cél az volt, hogy napi kapcsolatban legyen a kiválasztott állattal nekem elfogadható áron. A lovaglás lehet sikerélményt adna hetente egyszer de hol a mindennapi mosoly amit egy ilyen nagy fülű kis gézengúz ki tud váltani. Állatbarátok voltunk világ életünkben, volt gekkónk, hörcsögünk, papagájunk, japán táncoló kis egerünk szerettük őket,de kutya más kategória, ö nem csak egy állat, hanem családtagként és barátként is funkciónál, magányosabb embereknél. Biztos a cica is ilyen posztot tölt be a cicapártiaknál, de mint írtam magam miatt is a kutyus mellett döntöttem. Egy biztos a célt elérte Attilám sűrűn nevet és simogatja és mikor Benő úgy néz rá, mint ahogy a képen megjelenik valami melegség Attila szemében az pedig a skizofrének szemében nem sűrűn látható.

Záporka 2010.01.14. 20:50:42

Egy kutya pont úgy szeret téged, ahogy te szereted őt, teljesen függetlenül attól, hol alszik éjszaka. És ha szeret, akkor abszolút őszintén teszi, minden érdek nélkül.

kacsa. 2010.01.14. 23:54:58

@Krajcs: "Azokon, akik nagyon hozzá vannak nőve a kedvencükhöz, látszik is, hogy be vannak fordulva rendesen... "
Ezzel nem értek egyet: Kutyaiskolában az egyik srác valamiért nagyon maga alatt volt, kérdeztük az édesanyját, hogy mi baja, nem szokott ilyen lenni. Erre azt mondta -és ezen nagyon meglepődtünk-, hogy a fia régen mindig ilyen volt, csak amióta hozzájuk került a kutya és foglalkozik meg társaságba jár vele, azóta változott ez meg. Egyébként a srác kitartása a kutyussal is csodát művelt.
Amúgy meg egy aranyos kutyussal jól lehet pasizni/csajozni ;) vagy csak simán beszédbe elegyedni másokkal.

Szumóné 2010.01.15. 11:42:40

Elnézést, megint hosszú lett a hsz-om, de ...

A kutya remek ötlet volt! És bájos jószág, kell ez a csibészség is hozzá!

Nekem makkám van, mert nem tudnék egy lakásban eleget foglalkozni kutyussal, amúgy imádom a kutyákat is. A mi cicánk egy igazi szeretetbomba, nagy igénye van az ember társaságára, de amellett ő is egy önálló csibészrosszcsont, aki tudatosan is szeret olyan dolgokat csinálni, amiről pontosan tudja, hogy nem szabad. :-) Imádjuk! :) Anykám egyedül él - persze látogatom, de ugye az nem együttélés - neki is van makka és gyakran mondja, milyen jó, mert nincs egyedül, nem érzi úgy magát. Persze fontos az emberi társaság is, de jól elvan a cicával.

Amit inkább szerettem volna írni: nekem van két lovam, gyerekkorom óta imádom a lovakat, mert valóban nagyon érzékeny állatok. És miért azok? Érdekes a lópszichológia, tanulmányozgatom a kérdést a magam szintjén, érdekes dolgokat tudtam meg és realizáltam. Szóval azért érzékeny a ló, mert ő menekülő avagy zsákmányállat. Ahhoz, hogy a természetben túléljen és ne egye meg az oroszlán vagy medve, ahhoz érzékenynek kell lenni a környezet változásaira, a rezdülésekre. Nekik alapból az ember is csak egy ragadozó lény, ezért fontos a bizalomépítés lehetőleg már csikókortól a lovaknál. Manapság kezd ez az újfajta irányvonal talán teret kapni a lóval foglalkozóknál. Pl a ló megérzi, ha feszült a lovasa. Megfeszülnek az izmai, másképp lovagol, másképp nyúl eleve a lóhoz, satöbbi. Megérzi, ha nagyon elhatározza magát az ember, hogy ma JÓL fogunk dolgozni, ha törik, ha szakad. Meglepetésként a ló az előző nap kevésbé sikeres munkát, amivel küzdeni kellett, simán végrehajtja. És még millió mindent megérez, ez nagyon nagy téma és nem is illik ide. (Pl. anno volt egy "számoló ló". A ló nem tudott számolni, azért jelzett a kívánt végeredménynél,mert a gazdája, ahogy közeledtek a kívánt számhoz egyre feszültebb lett. Ezt figyelte a ló és koppintott a patájával a számnál. Állítólag.) De amihez szeretném kapcsolni, az Attila lovaglási lehetősége.

Szerintem Attilának nem "simán" lovagolni kellene tanulni, hanem - bár meg kellene kérdezni őket - lovasterápiára kellene járnia, legalábbis első körben. A lovasterapeuták nagyon jól képzett szakemberek (gyógypedagógusok, gyógytornászok, pszichológusok, akik plusz 2 éves képzésen tanulhatnak a hippoterápia elsajátításáról), akik segítenek pl a Down-szindrómás, autista, mozgáskorlátozott, látás- hallássérült, hiperaktív, embereknek abban, hogy oldódjanak, könnyebben teremtsenek kapcsolatot, jobb lehessen ezáltal az életminőségük. Ma Mo-n elég sok helyen van ilyen fajta lovagoltatás, maximálisan nyugodt, megbízható lovakon, amik azért egy lovasiskoláról nem mindig mondhatóak el, tehát ahol a lovasterápiás lovas nyugodtan tud a feladatra koncentrálni. A fogyatékosoknak (tudom, nem PC a szó, de így van a honlapon is) versenyeket is rendeznek, a lovasok így sikerélményt is kapnak pluszban, a szokásos edzésen kívül. Szerintem egy kérdést megér egy ilyen szakembertől, hogy vajon Attilának kell-e, lehetne-e speciális alapképzés, hisz mivel ugye hozzá speciális türelem kell, azt egy sima lovasiskolában nem biztos, hogy megkapja és csak esetleg elveszik a kedvét a dologtól.

Link: www.lovasterapia.hu
Érdemes böngészni.

Most látom, van "ló mediált pszichoterápia", na ez kellene, leírást itt láttam, de infót a szövetség tud adni, hogy hol van ilyesmi:
"A ló mediált pszichoterápia a ló – páciens - terapeuta háromszögében zajlik, melyben a ló, mint koterapeuta, facilitálja a terápiás folyamatot A ló asszisztált pszichoterápia alkalmas a legtöbb pszichiátriai betegség kezelésére, így affektív, depresszív kórképek, szorongásos zavarok, személyiség- és viselkedészavarok, szenvedélybetegek terápiájában is eredményesen használható."

Árakat és helyet nem tudok mondani, meg kell kérdezni.

(Én nagyon szerettem volna lovasterápiával foglalkozni, talán még nem is tettem le róla, de az kb 6 év tanulás, mire elvégzem az összes sulit és nyilván ki kell alakítani a szakmai gyakorlatot is. Szóval pénzkérdés is, sajna, mert nappalis a 4+2 év - ki tart el addig?)

Skizzo 2011.02.13. 00:05:25

Édes a rakoncátlan eb! :-) Jó ötlet volt!
Intézetis kislány voltál? :-(
...
süti beállítások módosítása