HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

A skizofrénia szakértők országa

Fabius 2011.10.10. 16:42

Rájár a rúd a mentális betegségekben szenvedőkre. Nemrég bezárt a kórházuk, (OPNI) most meg kitudja milyen közgazdasági iskolát végzett(?) politikusok játszanak önjelölt pszichiátert és skizofrénia szakértőt.
 
A legújabb gazdasági koncepció szerint kitalálták, hogy a skizofrének gyógyszerei túl  drágák, ezért megvonták az állami támogatást rá.
1-1 ilyen beteg, még ha teljesen rendben van is körülötte minden, és dolgozik, az átlagkeresete nem éri el a nettó 70-80 ezer forintot. Ennyiből vajon hogy tudná megvenni a megszokott gyógyszerét, ami az új rendszer szerint 34 ezer forint? Ráadásul ők abba a jövedelemsávba esnek, akik az adójóváírás kivezetésének is vesztesei.
 
Az persze egy másik téma mi kerül 28 darab tablettában ennyi pénzbe.
Attilámmal több napot átbeszélgettünk, majd elmentünk az orvosához, hogy felírja az új gyógyszerét. Hezitált az orvos maga is, lelkesen sorolta mit is írhat fel, ami legjobban megközelíti azt, amit most szed. Sajnos döntésképtelen vagyok, mivel a szakmám nyomdász és nem patikus. Annyit tehettem, hogy a burát olvasgatva emlékezetemre hagyatkozva igyekeztem kirostálni azokat a szereket, amikre átlagosan sok panasz volt. Ezeket kizártam.
 
Mindenki tudja, legfeljebb a politikus nem, hogy mennyire veszélyes egy ilyen gyógyszerváltás. Újra be kell állítani az adagolást, a hatást figyelni és korrigálni kell, ami nem kis felelősség se az orvosnak, se a beteg családjának. Nekünk 3 év alatt sikerült a maximálisan kielégítő megoldást eltalálni, most kezdhetjük előlről. Akik egyedül élnek ott még nagyobb a veszély, rájuk ki figyel?  A rém röhög a markába, lepacsizott  a politikusainkkal: spóroljatok gyerekek, adjatok nekem teret!
 
Gondolkodni, mint annyiszor már, ezúttal sem sikerült a döntéshozóknak. Az addig rendben van, hogy a gyógyszerkassza kiadásait meg kéne vágni, sok gyógyszer támogatását lehetne csökkenteni. De, ha az új gyógyszer nem válik be, a páciens elveszti az állását, talán le is kell százalékolni. Ami ugye a közösből visz el, és ha netalán még kórházi kezelésre is szükség van, ami több hónapos, az sem lesz ingyen. Vajon a nagyokos közgazdász szakembereink, ezeket figyelembe vették és számoltak, vagy nem látják a fától az erdőt? Esetleg csak történt ami szokott, és a kapkodásban ismét otthagytak egy réteget a fűnyíró előtt, akiknek a normális életét készülnek feláldozni a spórolás oltárán?
 
Innen üzenem a Rémnek: ne reménykedj kishaver! Felőlem az ország összes félbolondja cibálhatja a nadrágszíjat, spórolhatnak ahogy tudnak, ide hozzánk vissza nem jössz többé!
 
De mi lesz a többiekkel?

Címkék: skizofrénia kérdések gyógyszerezés

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr663292081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyósnyelv 2011.11.02. 09:56:01

Teljesen egyetértek. Nekem szerencsémre csak kisebb problémám adódott - bár az már 10-en éve tart -, s jön a tél,s egyre rosszabb a közérzetem. /Sötétség, kis sem dugom az orrom,nem eszem, nincs semmi kedvem, ha kuty. nem lenne az utcára sem mennék ki/ - de nem megyek orvoshoz, mert a törlesztőm emelkedése miatt nem tudom kifizetni a gyógyszeremet. Tényleg. Egyedül vagyok.

anyósnyelv 2011.11.06. 10:01:58

Pár hete kerestem egy régi ismerősömet, nagyon jó fej volt, s ebben szenvedett, s nem vette komolyan. Meghalt. Még nem is oly régen láttam egy filmjét. Meggyászoltam.
Ő volt első fiúm. Nagy szerelem volt, csak én beijedtem. Bánom, de az én lelkemmel - már akkor tönkre mentem volna 20 évesen.
Így legalább kibírtam még egy pár évtizedet.

fényeske 2011.11.06. 13:28:42

Sajnálom, sajnos megmondhatatlan hány ember úgy mint Te is:(( Viszont ha ide tudsz írni, talán találsz olyan fórumot is, ahol lehet chetelni, beszélgetni és nem leszel annyira egyedül, lehet túl nagy szavak de próbálj nyitni ha másképp nem megy virtuálisan, a kezdetnek az is valami.
Sok sikert és jobbulást neked

keknyuul 2012.01.05. 10:58:24

Kedves Sorstársak!

BUÉK mindeninek!
Skizofréniával küzdők hozzátartozóinak klubja indult a Lélekben Otthon alapítványnál. Visegrádi u. 13. III. em.
Minden hónap első szombatján vannak összejövetelek. Január 7. én és 14.-én d.u. 3-kor.
Jelentkezés az alapítvány honlapján, hozzátartozói klub...
Szász Áronnál

fényeske 2012.01.12. 20:15:31

Kedves keknyul!
Köszönjük az infót, direkt nem írtam idáig, hogy ez legyen legfelül, és mindenki olvassa aki idelátogat.
Neked is sikeres évet kívánok, és minden kedves olvasónak!

zoli-zolee 2012.04.04. 21:40:45

Sziasztok Zoli vagyok. Pár hete olvasom a blogot. Nagyon tanulságos , adott erőt hogy tullépjek dolgokon . Az én problémám , 11-éves koromban kezdödött szorongással, aztán 17-éves koromban azt hittem egy ideig hogy halálos beteg vagyok de nem volt semmi bajom-ez 1 évig tartott. 30 éves koromtol kezdödött ,,halucinálás amik nagyon valoságosnak tüntek, . Elmentem magamtól a pszichiátriára és ott azt mondták hogy ,,illetve nem mondtak semmit csak felirtak gyogyszert,de a diagnozist nem tudtam. Pszichoterápiára küldtek ahol kicsit jobban lettem de nem szedtem a gyógyszert --majd hirtelen megint rosszabbul,, a 2-ik terapeutám azt mondta hogy igy nem vállal ha nem szedek gyógyszert. Ez az állapot kb 4 éve tart ,hol jobb -hol rosszabb ,munkáim is voltak de sajnos most nincsen. Talán hajlok a gyogyszeres kezelésre , de a családom sajnos nem tud ebben támogatni . Saját magamtól fél éve felkerestem 1
csoportot ahol ki tudom beszélni a dolgokat ,de nekem ez a csoport terápia nem jött be. Nem tudtak velem mit kezdeni és én sem velük .Gyakorlatilag nem is tudom hogy miért irtam be ide , de egy szalmaszálnak látszik amibe talán lehet kapaszkodni. Minden napom egy tulélés , de ettől én nem erösödöm hanem stagnálok..Köszi hogy beirhattam

fényeske 2012.04.06. 19:59:06

Szia Zoli! Én köszönöm hogy olvasol. Első lépésként megjegyzem a gyógyszer ingyenes vagyis nem teljesen dobozárat azaz 300 forintot kell érte fizetned ha rászánod magad. Hosszadalmas a beállítása, mennyiségileg és a gyógyszer milyensége is betegenként változó. Tud meg a diagnózist, jogod van hozzá, ráadásul csak úgy tudsz egy lépést előre tenni. Mentális betegség rengeteg van, még a tünetek is hasonlók:((((Halucináció önmagában nem jelent skizofréniát, mindenképp beszélned kéne egy orvossal.
Írj nyugodtan bármikor, akár ide vagy akár csak nekem talán tényleg egy szalmaszál de több a semminél.
Drukkolok neked, érted Ági

zoli-zolee 2012.04.08. 15:27:35

@fényeske: Szia ! Köszi hogy visszaírtál . Igen jogom van hozzá hogy tudjam ,,de a pszichológus akihez tartozom és akinél voltam, csak hozzá tudnék menni , oda meg nem akarok . Nincs érvényes tb-m sem , és néztem a neten dokikat de ott pénzt is kértek.
Mindenképpen előbb munkába akarok álni, és utána kezdenék ebbe bele. Anyuval szoktuk a dolgokat megbeszélni ha valami gondom van vagy ha nem érzem jól magam.

zoli-zolee 2012.04.08. 18:46:33

@fényeske: Hogyan tudok csak neked irni?

fényeske 2012.04.08. 19:25:53

fenyesagi@freemail.hu
erre a címre küld a levelet.

Stanley Ipkiss 2013.02.04. 21:56:44

Sziasztok!

Nem akarok politizálni, de ti mit gondoltok erről a Forrest Közlegény alakról? Ez tényleg skizofrén, ahogy a blogjában írja vagy Orbán embere?

Nem akarok lekezelő lenni, de lehetséges, hogy egy beteg ember képes legyen ilyesmire?

Edit Lakatos 2013.03.06. 19:12:46

nagyon jók az írások sajnos mi is benne vagyunk 10 éve

SzumóNé 2013.06.12. 09:59:54

Fenyeske, inkabb arrol irj nekunk, hogy hogyan vagytok? Jo lenne esetleg egy ujabb blogbejegyzes, hogy mi tortent veletek, az elmult 1-2 evben. Hogy van Attila, elfogadta-e mar, hogy beteg, hogyan alakul lelkileg, van-e meg munkaja, mi van a kutyussal, segitett-e hosszu tavon is a jelenlete Attilanak, stb. Szerintem tobben is kivancsiak vagyunk ratok! Udvozlettel: Szumone

Micimackó, a csekély értelmű medvebocs 2013.12.01. 22:18:55

Fényeske, én is arra lennék kíváncsi, hogy mi az oka ennek a hosszú hallgatásnak. Nagyon jót jelent vagy nagyon rosszat? Bízom benne, hogy jót :)
Kérlek, tényleg írj magatokról, itt többünket nagyon érdekel a sorsotok.

maria.janos 2014.08.30. 21:48:46

Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon.
...
süti beállítások módosítása