HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

Morális gátlások

Fabius 2010.04.10. 08:00

Szembesülök azzal, hogy mennyire másképp nézem a világot, mennyire másképp cselekszem és gondolkodom bizonyos dolgokban, mióta Attilámmal együtt utazunk és dolgozunk. Megrémülök magamtól. Hihetetlen mennyivel tisztességesebb a gondolkodása az enyémnél.

Sosem voltam rossz ember, de huncutságokkal élem az életem, különben hogy is maradnék felszínen.
Sokat beszélgetünk az utazás alatt, szóba kerül minden téma, így a sportoló fenegyerekeknek kinevezett Farkas birkózónk is. Attila szerint fenegyerek az, aki éjszakázik, iszik, kurvázik stb. De aki marihuánát termel és elad az bűnöző, és szerinte nem ezt érdemelték a drukkerek, akik végig izgulták a versenyeit. Igazat kell neki adnom, bár én nem voltam ilyen szigorú eddig vele, sajnáltam egy kicsit, többre lett volna hivatott.
 
A munkahelyen, ha van 1-1 fél órája mikor nincs munkája, sajnálja, hogy a tulaj pénzét pazarolja azzal, hogy munka nélkül is fizeti az idejét.
Metróépítés, nem érti, hogy nem veszi senki észre, hogy a világ legdrágább metrója lesz a mienk, már ha elkészül egyáltalán. Felfoghatatlanok számára az alvállalkozói vagy korrupciós visszaélések, egyszerűen nem érti sem a lényegét, sem azt mért engedik?
Annyira feketén, vagy fehéren néz és lát mindent, számára nincsenek középutak. Próbálom terelgetni, de vajon helyesen cselekszem? Az életképességhez persze kell a mi világunkban az életrevaló huncutság, de mégis annyival tisztességesebb nálunk, egészségeseknél, hogy sokszor úgy érzem nincs jogom osztani az észt neki.
Sokszor nem értem, hisz vannak témák amikben komolyabban gondolkodik mint a saját korosztálya. De  van mikor azt látom, egy tíz éves szintjét nem éri el, próbálom megfejteni, mi miért történik? De csak azzal szembesülök, hogy mennyire tudatlan vagyok még mindig. Kétségbeejtő!
 
Rászoktam a bura.hu oldalra, ott skizofrének egymás között beszélgetnek, és megerősített abban mennyire szeretni való emberkék.
Voltam egy tévé felvételen is, amit jövöhét csütörtökön adnak majd le Gombos Edina műsorában. Azért vállaltam el, mert ígéretük szerint vagy fél órát kaptunk volna ebben a témában. Meghívtak egy szakértő doktornőt is, akivel a műsor előtt nagyon összebarátkoztam. Megegyeztünk, bármelyikünké az utolsó mondat, el fog hangzani az, hogy ezektől a betegektől nem kell félni, el kell fogadni őket. Igazi balekok voltunk! 2 órás várakozás után 5 perc volt a mienk, ugye nem kell ecsetelnem, hogy ez mire volt elég? A doktornő betartotta az ígéretét, és bár belé akarták fojtani a szót csak azért is ezzel a mondattal, fejezte be. A várakozás ideje alatt összebarátkoztam a hegymászó Erős Zsolttal is. Az ő testvére is ilyen betegségben szenved, ma már 44 éves. Bár gyógyszert szed, de nem tud minőségi életet élni, túl sokáig vártak a kezelésével, mert fogalmuk sem volt mit is tehetnének. Leszázalékolva, nem dolgozva, semmire ítélve éli az életét, gyakorlatilag vegetál. Érdeklődve hallgatott minket a doktornővel, és csendben csak annyit fűzött hozzá, ha tudták volna mindezt 20 évvel, ezelőtt most nem sírna a szíve a testvéréért. Nem értem, mért nincs kereslet egy ilyen műsornak, ami rendszeres lenne, nem kéne több heti 1 óra, skizofrén, depresszió, mániák, meg hasonlóan sürün előforduló betegségek témakörében? Biztos vagyok benne, tévednek a tévések, lenne reklám ereje csak merni kéne kipróbálni.
 

 

Címkék: skizofrénia mindennapok nyilvánosság

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr841908922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

memphis05 2010.04.10. 12:57:35

Hát igen, mi csak feketében és fehérben, jóban, vagy rosszban, fent, vagy lent-ben tudunk gondolkozni és érezni.
Hogy mennyire jó ez?
Nem tudom.
De nem tudunk mások lenni.
A tv-sekkel az a baj szerintem, hogy nem is mernek erről a témáról beszélni.
Félnek tőlünk.
Mint mindenki más.
Ez van, ezen úgysem tudunk változtatni.
De az nagyszerű, hogy te küzdesz ezért az egészért.
Fantasztikus anya és ember vagy.

memphisgirl

fényeske 2010.04.10. 13:14:07

Már haladtunk előre. A barátaink, ismerőseink más szemmel néznek már, azok is tovább adják az ö ismerőseinek, barátainak és így tovább, úgy 20 év múlva beérik a gyümölcs:))))

fényeske 2010.04.10. 13:18:20

@memphis05: Már haladtunk előre, hisz akik olvasnak minket, a barátaink, ismerőseink más szemmel nézik és elfogadják már, és így, azok barátai és ismerősei is el fogják fogadni, úgy 20 év múlva beérik ez a gyümölcs is:)))

memphis05 2010.04.10. 13:36:57

@fényeske:
20 év múlva, amikor mi már rég a föld alatt leszünk.
Legalábbis én, csak a magam nevében beszélhetek.
De talán az utánunk következőknek könnyebb lesz.
Mert mindig és lesznek ilyenek, mint mi.
memphisgirl

memphis05 2010.04.10. 13:39:55

Ja, amúgy én áttettem a blogomat az nlc-re, mert sokkal könyebb kezelni, mint ezt.
Na igen, itt jön ki a 10 éves szint :)
Ship of Fools a neve, ha valakit esetleg érdekelne.

ibafaipap 2010.04.10. 15:11:40

Próbáld azért egy kicsit terelgetni, ha lehet, mert humor és némi "elhajlás" nélkül sokkal nehezebb az élet.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2010.04.10. 15:22:40

Jé, jó kis blog, örülök, hogy foglalkoztok a témával! Ajánlom figyelmetekbe a www.nyitnikek.hu honlapot, igaz, hogy csak nemrég indult, de a szerkesztőség nagyon igyekvő.:)

nyitnikék 2010.04.13. 17:40:19

Üdvözlöm a blog szerzőjét, az Édesanyát és fiát A www.nyitnikek .hu-t szerkesztem, karbantartom. Ajánlok egy cserét:
Feltenném -ha a blog szerzője hozzájárul- az oldal címét "Az én történetem" ablakba, a "Média figyelő"-be pedig a tévés szereplés linket. Cserébe szeretnénk felkerülni a blog linkajánlójára.
A nyitnikéket egy antistigma felületté kívánjuk fejleszteni, szeretnénk együttműködni mindenkivel, aki tesz a mentális problémákkal élők stigmája ellen.Üdvözlettel: a nyitnikék csapata

fényeske 2010.04.14. 05:26:03

@nyitnikék: Üdvözlőm!
Igen olvastam Önöket, és csak gratulálni tudok, és teljesen egyetértek az iránnyal. Szívesen egyezek bele a linkek cseréjében, ha evvel is kicsit segíteni tudok.

memphis05 2010.04.25. 19:17:20

Fényeske!

Regelned kellene az új búrára, mert a régi meg fog szűnni.

sunfire.mokk.bme.hu/bura/
...
süti beállítások módosítása