HTML

Skizotéria

Anya és fia küzdelme a skizofréniával. Megtörtént esetet feldolgozó webnapló. Fényeske kéziratát posztokba szedi Záporka, úriparaszt és Fabius.

Friss topikok

  • maria.janos: Igen én is kíváncsi vagyok mi van Veled nagyon nagyon. (2014.08.30. 21:48) A skizofrénia szakértők országa
  • maria.janos: Él még a Fábiusz által írt blog???? (2014.08.30. 18:26) Kiegészítés
  • fényeske: Köszönöm, hogy olvastad és persze hogy irhatsz: fenyesagi@freemail.hu (2012.06.09. 19:19) Életjel
  • fényeske: Szia cica! A hasonlat nagyon jó és találó. A tévhit abból ered, hogy valóban ott van a kiváltó ok... (2011.12.16. 19:30) Skizofrénia-újratöltve
  • anyósnyelv: Tényleg elment nem egy, hanem három barátom, az elmúlt években, s nem tudtam közbelépni! Egyszer l... (2011.11.29. 23:36) Társas magány

Hazafelé

Fabius 2009.12.14. 08:00

Ahogy ballagtunk hazafelé, furcsa érzésem volt az örömködés mellett. Mintha valaki követett volna. Figyelő tekintetet éreztem a hátamban, néha megborzongtam tőle, kirázott a hideg. Fogalmam sem volt róla, mi lehet ez. A mit sem sejtő oktalanok boldogságával tartottam hazafelé. Azt hittem  a harcot megvívtuk, győztünk, innentől a testvéri és anyai szeretet, a körültekintő gondoskodás elég lesz mindenhez. Önhitt voltam. Akkor még nem ismertem olyan mélységéig ezt a betegséget, mint most. Azt hittem, Attilámmal kell megharcolnom. De mára tudom, ő csak a tünethordozója az agyát uralma alatt tartani akaró Rémnek, a skizofréniának. Pedig voltak jelek. Jelek, amiknek utólag nézve nagyobb  jelentőséget kellett volna tulajdonítani. De annyira hinni akartam a gyógyulásban, a kezelés hatékonyságában, az orvosokban, magamban, Attila erejében, hogy nem így tettem.

A negyedik hónapban történt, a gyógyszeres kezelés alatt, mikor már az orvosok is napról napra jó hírekkel vártak, Attila állapota javulóban volt. Egy este az ebédlőbe mentünk vacsorázni, ahol volt egy zongora. Attila szó nélkül leült elé -akkor először- és játszani kezdett rajta. Illetve klimpírozni, mert a billentyűk rendszer nélküli leütögetését nem nevezném játéknak. Megkérdeztem mit csinál? Mire azt felelte büszkén: ezt a művet bizony ő komponálta! Azt hittem viccel. Mondtam is neki, kisfiam, ennek se dallama, se üteme nincs... Erre sértődötten abbahagyta, nekem pedig valami jeges kéz markolta a szívemet. Tudtam, hogy valami nincs rendben.
Kimentünk sétálni a parkba -ez már szabad volt Attilának akkor, felügyelet mellett- és megláttunk egy 11-12 éves kislányt, amint az egyik padon üldögélve várt valakit. A kórház ajtajában mindig őr állt, hogy a betegek felügyelet nélkül ne tudjanak eltávozni. Attia megállt, és ide-oda nézett. A kislány és az őr között járt a tekintete, nekem pedig kihegyezett idegszálaim súgták, valami készül. Felkészültem rá, számítottam valamire, mégis egy pillanat alatt termett az őrnél, és a képébe ordította: tudja, hogy bántani akarja a kislányt, de ha megpróbálja, akkor nagy baja lesz! Aztán követelni kezdte, hogy beszélhessen a kislány szüleivel, mert ez itt a diliház, ahol nem lehet egy gyereket magára hagyva várakoztatni!

Megküzdöttem vele, amíg sikerült visszarángatni a kórterembe. Azonnal rohantam az orvoshoz elmondani, nagy baj van, vagy a gyógyszer nem jó, vagy az adagolás, de szerintem Attila esik vissza. Az orvos hitt nekem, hisz ekkorra bebizonyosodott, adhat a szavamra, jött is a fiamhoz azonnal. Kifaggatta és kiderült, egy hete nem szedi a gyógyszert! Erre kézen fogta, felvitte arra az osztályra, ahol az állandó bentlakókat kezelték. Körbevitte, elmagyarázta neki, ide kerül, ha nem szedi a gyógyszert! Ha ezt akarja, akkor bojkottálja a kezelést nyugodtan. Kemény volt, de hatott. Attilám attól a naptól kezdve lelkiismeretesen szedte a gyógyszert, rájött arra, ezzel az orvossal nem tud mit kezdeni, csak akkor fogja hazaengedni, ha rendesen beszed mindent, amit felírtak neki.

Hazafelé ez jutott eszembe, mosolyogtam a felelevenedő kerti jeleneten, azon, hogy szegénykém még a ködbe borult agyával is a gyengéket akarta védeni, ahogy velem is tette egész betegsége alatt. Ekkor még nem tudtam, milyen jelentősége lesz a fegyelmezett gyógyszerszedésnek. Ahogy azt sem, a hozzátartozókat nem a betegség első -kórházi- szakasza viseli meg jobban.
Itt még szinte mindenki kitart, de ami utána jön, az őröl fel sokakat. Az együttélés nehézségei, a sokszor verekedésig fajuló viták, a meggyőzhetetlenség az, ami kikészít szinte mindenkit, és juttatja el a családokat a feladásig.  Az orvosok tudták ezt, ezért voltak szkeptikusak. Én pedig hiába tapasztaltam az erre utaló jeleket, hiába mondtam pont én az orvosoknak, valami nincs egészen rendben, elmentem mellette.

Talán a sakk volt az elbizakodottságom oka. Ahogy írtam az elején, Attila gyerekként sokat sakkozott. 6-7 évesen versenyszerűen űzte, a klubjában orvosokkal, ügyvédekkel (vagyis nem buta emberekkel) játszott, és ért el jó eredményeket. Már jó ideje kórházban volt, mikor elkezdtem töprengeni, miként kéne kirángatni a gyógyszerek okozta fásult, letargikus állapotból. Adta magát a sakk. Igazából tesztnek szántam, észrevétlen felmérésnek, mennyit károsodott a szelleme. Én sosem sakkoztam jól. Ismerem a lépéseket, néhány megnyitást, de ennyi. Mégis mikor leültünk, öt perc alatt mattot adtam szegénykémnek. Több órát játszottunk, de nem láttam rajta a gondolkodás vagy logika jelét sem. Kérleltem, ösztökéltem, figyeljen jobban oda, próbáljon koncentrálni a lépésekre. Másnap mikor beértem hozzá, éppen egy másik beteggel sakkozott. Két órát ültem mellettük, de ennyi idő alatt nem lépett egyikük sem, gondolkodtak szó nélkül.

A többi beteg a bivalyerős gyógyszerektől félkómában vegetált, csak ők ketten koncentráltak az egész teremben. Én ezt sikernek könyveltem el. A sakk innentől végigkísérte a kórházi tartózkodását, játszott velem, Sanyával, a betegekkel, ápolókkal, és bizony egyre többször nyert. Ezt a fejlődést véltem én úgy, hogy minden a legnagyobb rendben halad.
Megjegyzem, az orvos dolga a gyógyszeres terápia, de a hozzátartozó is rengeteget tehet a betegért. Kell valami agyserkentő játék, lehet dominó, kártya, sakk, vagy akármi más, ami aktív koncentrációra sarkallja a szedált skizofréniást. A játék szinte mindenre jó. Serkenti az agyukat, elősegíti a logikus gondolkodást, kikapcsolja őket, picit elfelejtik hol is vannak, sikerélményt is kapnak, ha nyernek.

Ezeken töprengtem hazafelé, meg azon, miként tudnám elősegíteni Attila visszailleszkedését a hétköznapokba. Erről szól majd a következő fejezet.

Címkék: skizofrénia tünetek érzések

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skizoteria.blog.hu/api/trackback/id/tr671595381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papamaci1 2009.12.14. 09:59:04

Köztudott, hogy bizonyos betegségek esetében-cukorbetegség, magas vérnyomás, pszichiátriai betegségek-a gyógyszerezés folyamatos és egész életre szóló.....

Joejszaka 2009.12.14. 10:32:03

Sok erot kivanok, a Joisten legyen veletek.

miskagyerek 2009.12.14. 10:38:55

Ez egy iszonyatosan titokzatos elváltozás, nem is hívnám betegségnek, hiszen piciben majd mindegyikünkben benne lévő irracionalitás, ami csak annak az, aki kívül áll. A letompított állapot, mikor a kezelt skizofrént gyógyszerrel "normális" állapotba hozzák, talán még nehezebben kezelhető a családnak, hiszen olyan embert eredményez, aki ugyanúgy nem az, aki volt. Csak kényelmesebb elviselni. Ül, mered maga elé, belassul, folytatja az anyagcserefolyamatokat, de ez sem "normális", messze nem az. Az intellektuális funkciók az "őrült" időszakban sokkal élénkebbek, bár a cselekedetek számunkra megmagyarázhatatlanok, és a skizofrén sem tudja magyarázni, hisz nincs mit, neki ez a normális.
Az orvostudomány talán legizgalmasabb területe, poénok forrása (ki az ápolt, ki az orvos?)talán épp a nagyon mérsékelt eddigi sikerek miatt. Ettől talán a legígéretesebb is, bőven van mit kitalálni a kezelésére, vagy akár megelőzésére. A rákkutatás mellett ugy látom ezen a területen folyik a letöbb bíztató kutatás.
Nagyon szurkolok a családnak és a srácnak. Biztos lesz kiút.

manyuska 2009.12.14. 10:39:22

Nem szabad a gyógyulásra várni, mert csalódás ér. Ez egy életfogytiglan tartó állapot. El kell fogadni, másképp nem lehet életben maradni, ha ilyen beteg van a családban.
És, igen, ami a sakknál is látszott: leépülnek a szellemi képességek. Nem fog tudni dolgozni, olvasni, logikus feladatokat végrehajtani.
Viszont a személyiség meg fog maradni, a természete nem változik. Saját tapasztalat.

mkuk 2009.12.14. 12:07:16

Érdekes kisfilm a témáról: vimeo.com/6913172

Hozzátenném h a szellemi képességek leépülésésn nem kell csodálkozni, mindaddig amíg szedi a "gyógyszereket" csak leépülni fog, ezek általáben elég erős agypusztító szerek, bárkit salátává változtatnak...

Egyébként az lsd-t próbáltátok már?

fényeske 2009.12.14. 12:08:17

@manyuska: Ha sémákban, statisztikai adatokban gondolkodsz igazad is van, de mint a történetből kiderül a fiam leérettségizett, olvas, sportol és dolgozik. Érdeklödő mindenben, éli a "normálisok" mindennapi életét, ezt el lehet érni ha nem törödünk bele az ellenkezőjébe! Erről szól ez a történet bizonyság van kiút csak hinni és tenni kell érte!

fényeske 2009.12.14. 12:11:31

@mkuk:Salátává az teszi az embert, ha toleranciában és butaságban olyan szinten áll mint Te.

mkuk 2009.12.14. 12:16:51

@fényeske:

ne haragudj de te miről beszélsz?

fényeske 2009.12.14. 12:16:52

@miskagyerek: Lehet filozofálni arról ki a normális és ki nem, a tény ha önmagára és a közre veszélyes valaki az nem normális állapot. Az új generációs gyógyszerek, már nem okoznak olyan állapotot mint amit leírtál, lehet van más természetgyógyászati megoldás de én még nem találkoztam olyan esettel. Mindamellett a gyógyszer önmagában kevés, az agy olyan mint egy motor működésbe lehet hozni megfelelő ingerekkel.

fényeske 2009.12.14. 12:21:36

@mkuk: A beírásodról a lsd emlegetéséről, nagyon bátor dolog ilyen egyértelműen a gyógyszer szedésről véleményt mondani. Én 8 éve kísérem figyelemmel a fiam és a hozzá hasonlók esetét és még mindig nem tudnám eldönteni igazán mi a legjobb megoldás. Egy biztos az a beteg aki nem szedi a gyógyszereit esélye sincs a minőségi életre.

mkuk 2009.12.14. 12:23:32

Nem értem hol van a tolerancia és a butaság(??) a személyes tapasztalatban, elég lett volna annyit írnod h nedek volt pozitív tapasztalatod bizinyos szerekkel...

"az agy olyan mint egy motor"

ennyit a butaságról, a tolerancia teljes hiányát már bemutattad köszönjük kedves fényeske...

mkuk 2009.12.14. 12:24:45

@fényeske:

ezek szerint te sem hallottál még sokat az lsd-ről...

mkuk 2009.12.14. 12:27:09

ezek szerint te sem hallottál még sokat az lsd-ről...

(nemtudom miért de előbb már beírtam ezt csak eltűnt..)

fényeske 2009.12.14. 12:29:26

@mkuk: ne haragudj veled nincs miről beszélgetnem a továbbiakban, mert azt hiszem nem az a célod, hogy segíts másoknak, márpedig ez a blog erről szólna, a többség majd eldönti ki a toleráns és ki nem.

mkuk 2009.12.14. 12:31:46

@fényeske: Mondom nem tudod miről beszélsz, az LSD-t sok helyen használják a skizofrénia gyógyítására(többek között), de igazad van nincs miről beszélnünk ha még meg sem hallgatsz...

Fabius 2009.12.14. 12:34:17

@mkuk: a kábítószer lsd-ről beszélsz? Mert akkor nem csodálom, ha fényeske megsértődött. Ha nem, kérlek írd le a tapasztalatod, esetleg hasznos lehet.

acsa77 2009.12.14. 12:36:26

Túl sok esetet (családostul együtt) nem láttam, de szinte kizárólag a felmenők hülyeségének kombinációja nevelte bele szinte tervszerűen a betegséget a gyerekbe, akár évtizedeken keresztül. Hiszen általában még erősebb a hatás a többé-kevésbé kialakult jellemű szülők részéről. Hasonló mondható el mindenki számára sokkal nyilvánvalóbban a kábítószeresek családi hátteréről.

A rossz irányba (kezelés, gyógyszerek) mutató hit energia- és időpocsékolás, ráadásul sokszor degradáló. ("Elcsesztelek, majd valaki más megjavít.") A veszekedések is mutatják, hogy a felmenők oldalán sincs minden rendben. Tudom, nehéz, mert az ember egyrészt nehezen vesz magára kritikát, nehéz autopszichoanalízist (vagy akárhogy is nevezzük) végezni, és szintén nehéz 20 év félrenevelést (meg a sajátét is) az "elkövető", azaz önmaga által visszacsinálni.

Nem tudom, hogy pontosan mit lehet ilyenkor csinálni, de a mozgatórugókat még megfigyelni is jó szemet kíván, valamint szoros barátságot a családdal.

Andie 2009.12.14. 12:36:56

Szia Fényeske!

Gyors végigolvastam a blogot, és abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy eddig nem kellett várnom a folytatásra, mint a többieknek, nap mint nap :) Most viszont már énis várom a holnapot!
Ha jól értem, ez nem mostanában történt, hanem évekkel ezelőtt. Ehhez képest, jól fel tudod idézni a történteket, ezért külön hála, mert eddig nem tünt fel, hogy ezek ilyen "régi" emlékek lettek volna.

Aggódok Attiláért, és bár ha jól sejtem már heppiend van, azért innen küldöm neki üdvözletem :) Javaslom olvassa a blogomat, vagy a már 2, megjelent könyvemet, mindenképpen jókedvü lesz töle :)

Az index főlapjára kikerülve viszont óhatatlanul is ide fog kerülni mindenféle alak, akik vérmérsékletüktöl függően elmondják majd szkepticizmusukat, véleményüket, okoskodásaikat és úgy általában trolloskodnak. Javaslom velük ne foglalkozz, mert egyrészt nem vagy rá felkészülve (ha jól sejtem, nem az interaktiv neten éled az életed évek óta), másrészt nem viszi előrébb az ügyet, csak felidegesited magad. Célszerü volna egy állandó admint megbizni a hozzászólások kezelésével, hogy mikorra te ideérsz, válaszolni az értelmes kérdésekre, hozzászólásokra, már tényleg csak ilyenek maradjanak.

A blog-beli betegségről, annak kialakulásáról és lefolyásáról nekem is megvan a magam elképzelése, de egyelőre kiváncsian és aggódva várom a ti, valós verziótokat!
Tisztelettel és üdvözlettel!

mkuk 2009.12.14. 12:41:31

@Andie:

ha rólam beszélsz akko gratula, idejövök leírok valamit ami akár segíthet is, erre máris én vagyok az internet szemete...

acsa77 2009.12.14. 12:43:41

Kihagytam az elején: Hiszen általában még erősebb a hatás a többé-kevésbé kialakult jellemű szülők részéről, mert a betegség miatt sokkal többet kénytelenek együtt lenni s konfrontálódni.

mdi 2009.12.14. 12:50:01

Nekem az ismerőseim között van 2 skizofrén. Nagyon kemény dolog, nem alkotnék véleményt arról, hogy mitől alakul ki, ahogy egyesek tették (acsa77), mert ez baromság. A két ismerősnél teljesen más a családi háttér, teljesen más hatások érték őket, más országban, más környezetben. Ami a különbség: az egyikről (33) már teljesen lemondott a családja, a másikat (kb. 25) szerető család veszi körül. Hát van különbség a kettejük állapota között.

Andie 2009.12.14. 12:55:17

@mkuk: Nem rólad beszéltem, hol olvastad ezt? Senkit nem neveztem meg konkrétan. Speciel az általad javasolt kúrát ismerem, lásd más esetekben az ópium pl.
Én úgy általában óvtan Fényeskét, de ezt fent leirtam.

eztskubizd 2009.12.14. 12:57:28

@Andie: hat en pl szkeptikus vagyok, mert a tunetleirasos reszek tele voltak targyi tevedesekkel.
nincs az az orvos aki ezt skizofreniakent diagnosztizalna.

ebbol, es a postok merhetetlen modorossagabol, cirkalmas kormondataibol arra kovetkeztetek, hogy ez a blog valami felresikerult irodalmi probalkozas.
vagy csak siman unatkozik az iroja.

mkuk 2009.12.14. 12:57:48

@Fabius:

Mondhatnék kapásól vagy 6 könyvet, nevesebbbnél nevesebb pszichológusoktól(pl Feldmár A., Aldous Huxey stb) ami ezzel a témával foglalkozik, de kérdésedre válaszolva igen a kábítószerről beszélek...igaz sztem egyáltalán nem sorolható ebb a kategóriába, így csak azok emleghetik akik nem ismerik, illetve akik kábítószerként használják.(a kábítószer az függőséget okoz, az lsd nem, a kábítószer mérgező, káros hatásai vannak, az lsd-nem nincsenek...)
A pszichológusok azonban kísérleteznek vele és megleő eredményeket érnek el a segítségével...
Továbbá az LSD nem azonos azokkal a szerekkel amiket a pszichiátrián adnak az embernek, például nem butít el.

A lényeg a lényeg én csak azért hoztam fel a témát, mert úgy látom h a világ elfordult a spiritualitástól és inkább a kábítószerekben(értsd gyógyszerek) hisznek, azt hiszik h ez egy betegség és úgy is kezelik, megpróbálják kiírtani, de mint ahogyan azért itt mindenki látja itt nem csak ez számít. Nagyon fontos a család és a hozzátartozók segítsége, és az h ők megértsék a "beteget".
Még fontosabb lenne egy pszichedelikus szereket és gyógymúdokat jól ismerő sámán figura de manapság már csak a "gyógyszerekben hisznek"....itt megjegyezném h a gyógyszeripar is a pénzről szól és mint minden ilyen ez is belülről rothad...

mkuk 2009.12.14. 12:58:44

@Andie:

okés bocsi csak ahogy fényeske rámtámadt persze h nálad is arosszra gondoltam...

Fabius 2009.12.14. 13:05:41

@mkuk: nem támadt rád senki. Ha visszaolvasol, a konkrét történetben szerepet kap a fű, és a tablettás szerek. Ezek negatívan hatottak, ezért volt a felhörrenés. De így kifejtve szerintem mindenki érti mire akartál utalni.

Fabius 2009.12.14. 13:10:12

@eztskubizd: nyilván csakis a képzelet műve az egész, mert hallatlanul unatkozunk, és ujjgyakorlatokkal szórakoztatjuk magunkat. Esetleg skubizhatnál mást, ha nem tetszik. Tudod, ne nézz vissza haraggal, sőt, vissza se nézz.

Állítsuk meg a ......... 2009.12.14. 13:18:08

John Forbes Nash Jr. (1928. június 13. – ) amerikai matematikus. A játékelmélet terén elért kiemelkedő eredményeiért 1994-ben megosztva megkapta a közgazdasági Alfred Nobel-emlékdíjat. (Abban az évben rajta kívül még ketten kapták meg a díjat, Reinhard Selten és Harsányi János.) Mégsem ez hozta meg neki a világhírt[forrás?], hanem az életét feldolgozó film, az Egy csodálatos elme, amely úgy mutatja be mint géniuszt, aki súlyos paranoid skizofréniaban szenved.
20 évesen már megszerezte diplomáját a Carnegie Mellon University-n, Pittsburgh-ben. Ezután a Princeton Egyetemen tanult, ahol PhD fokozatot szerzett matematikából. 1950-ben a nem kooperatív játékelmélet témakörben írt dolgozata által kapta meg a fokozatot. Ezt az eredményt később Nash-egyensúlynak nevezték el. Témavezetője Albert W. Tucker volt.

Én nem a filmet láttam az életéről , hanem az igazi dokumentumfilmet , sírtam rajta.

Kitartást a gyógyuláshoz!
Minden ember része a társadalomnak , a "beteg" és az egészséges is.
Együtt kell élnünk és elfogadni egymást és magunkat olyannak , amilyenek vagyunk.

Záporka 2009.12.14. 13:18:29

@mkuk: Abszolút félreértették a segítő szándékod, ne légy dühös fényeskére! Ő csak azt szeretné, ha bárkinek volt/van/lesz a családjában skizofrén, ne adja fel azonnal.

eztskubizd 2009.12.14. 13:28:11

@Fabius: na igen, az ironizalgatasod mindenesetre meggyozott, hogy nem tevedtem nagyot. :P

Fabius 2009.12.14. 13:47:09

@eztskubizd: a hozzád hasonló tévedhetetleneké a mennyek országa, a hatalom és a dicsőség. Mindörökké, ámen. Muhaha.

mkuk 2009.12.14. 13:51:08

@Fabius:
Azért a butaság és intolerancia komoly vádak...pléne egy olyan ember részéről aki szerint

az agy olyan mint egy motor, persze lehet h az övé tényleg olyan...

Ellenben az h előkerült a fü és a tabletta azt bizonyítja h az ember végső

elkeseredettségében nyitott mindenre, DE KÖNYÖRGÖM fű és tabletta(extasy??), mégis mire

gondoltak, mi fog történni? Picit jobban utána kellett volna járni. Én például hasonló

helyzetben utánajárnék az összes hatóanyagnak amit a gyógyszerek tartalmaznak, nem csak

bólogatnék az orvosok döntésére, hiszen ők sem tudják pontosan h miről van szó

Elve a tudomány mai állása problémás, hiszen szinte semmit nem tudunk az agyunk

működéséről, nemhogy az elméjéről...
Ezek után meg különböző szerekkel bombázzuk az agyat pusztán tapasztalati megfontolásokból,

úgy kbra próbálkozva...ezzel semmi gond, egyelőre nincs más, de akkor az LSD-t miért nem

próbálják ki? Teljen más kategória mint a drogok vagy nyugtatók(ópium)...de akit érdekel az

úgyis utánaolvas, esetleg kipróbálja, mert ez egy elég szubjektív dolog.
@Záporka:

de dühös vagyok:)

amúgy küldtem egy kisfilmet az elején aki nem látta még az nézze meg!!!

Fabius 2009.12.14. 14:00:29

@mkuk: a drogok mint esetleges előidézők szerepelnek ebben a konkrét esetben. Nem kezelésre használták, pláne nem orvosi javaslatra. Értem amit mondasz, viszont ha te is érteni akarod a felhörrenés okát, olvass vissza.@eztskubizd: fárasztó vagy. Szájkarate helyett szívesen összehozlak élőben akár fényeskével, akár Attilával. Dobj rám egy mélt ha érdekel, vagy fárassz másokat a hülyeségeddel.

mkuk 2009.12.14. 14:02:07

@Fabius:

Ha érdekel az lsd:

hu.wikipedia.org/wiki/LSD

Feldmár András - A tudatállapotok szivárványa

Aldous Huxlex - Menny és Pokol illetve Az Érzékelés Kapui című könyveit keresd(csak h tudd hova tenni és megértsd h miért nem kábítószer)

Sok sikert a gyúgyuláshoz, én megyek tovább, sokat kell még ma tanulnom...:(

Angelinah 2009.12.14. 14:02:38

Basszus, nem hiszem már... nem igaz, hogy ennyi funkcionális analfabéta nézgelődik az Index főoldalon - értelmezzetek, emberek, ne csak olvassatok!
Az LSD amúgy előidézhet (pontosabban: előhozhat) skizofréniát, úgyhogy elvileg a gyógyulásra is lehet bizonyos hatással, de azért ez jó távol áll attól, hogy benyalja az ember, aztán francba minden orvos minden diplomájával.

Én csak azt nem értem, hogy Fényeske miért nem mindjárt azt próbálta, hogy például körbeállja a család a fiút, és ősi rigmusokat kántál, miközben fűzfagyökeret szorít a halántékához. Az a biztos, nem a gyógyszer! Csakis szar anya lehet, hogy ilyen közönséges mócerekkel kísérletezgetett itt évekig...

Jut eszembe: Fényeske, minden tiszteletem, őszintén - ilyen anyát kívánok minden betegnek (és nem csak).

zenooka 2009.12.14. 14:03:12

@mkuk:
jogosan poccent be rad fenyeske mert:

ad1.) kezdj el olvasni es ertelmezni fu es bogyok mint lehetsegees KIVALTO OKOK voltak felsorolva a posztban nem pedig gyogymod. Es erre jossz az LSD-del mint drog gyogymodnak (ami az atlagembernek nem azt jelenti mint neked: a megvaltast, hanem egy igen veszelyes drogot es ha ezt nem vagy kepes felfogni akkor sulyos szociologiai problemaid vannak)
ad2.) nem illik le salatazni a masik gyereket.
ad3.) ertelmezzuk egyutt ezt:
"az agy olyan mint egy motor működésbe lehet hozni megfelelő ingerekkel. "
azt jelenti hogy ha nem hasznalod az agyad akkor igen is mindenfele modszerekkel ujra formaba kell hozzni
ad3.)ugye nem scientologus vagy (mert ha igen mas vilagot jarunk es xenu legyen veled)
ad4.) nem hiszem hogy ez az tortenet neked valo volna..tenyleg

Fabius 2009.12.14. 14:07:03

@mkuk: köszi, meg fogom nézni.

domdodom69 (törölt) 2009.12.14. 14:21:39

@mkuk: én is elolvastam már minden fellelhetőt Feldmártól, de ez még nem jogosít fel arra, hogy mindenttudó és mindenható szerepben tetszelegjek ebben a támában.

tény, hasznos lehet elolvasni, sőt akár megkeresni Feldmárt. de miután ez a blog már egy hosszú történet (remélhetőleg) vége, talán már nem olyan fontos. legalábbis Attila esetében.

@eztskubizd: bár a szerkesztőket személyesen nem ismerem (egyelőre), egy világ dőlne bennem össze, ha ez kamu lenne. ettől persze másnak nem kell hinnie.

eztskubizd 2009.12.14. 14:24:11

@Fabius: en a bingoval lezartam a temat, szandekosan nem irtam tobb provokalo megjegyzest, mert kivancsi voltam, annyiban hagyod-e. de neked erdeked, hogy folytassuk az eszmecseret. :P unalmas onmagunknak kommentelgetni? ;)
egyebkent nezz szet itt a blog.hu-n, hogy kell gyartani az ilyen szociodrama blogokat, akad 1-2 elegge hiteles is. foleg szektas-drogos temakorben :)

eztskubizd 2009.12.14. 14:27:59

@vagyok, aki vagyok...: azert remelem annyira megsem kavar majd fel a dolog :)

Fabius 2009.12.14. 14:33:16

@eztskubizd: a lehetőség adott, élj vele. A nevemre kattintva az üzenet gombot jobbra fent találod. Vagy bátorságod csak kommentelni van?@vagyok, aki vagyok...: ez a történet ettől valósabb nem is lehetne. Sajnos.

poáró 2009.12.14. 14:35:18

@eztskubizd: miből gondolod amúgy azt, hogy ez az egész kitaláció? Úgy értem ez a szakterületed esetleg ezt tanulod?

zenooka 2009.12.14. 14:37:01

@eztskubizd:
en szivesen elmeselem neked az egesz tortenetet egy kave mellet, ugyanis a szereploje vagyok valamennyire (az ocsemrol szol) ha tenyleg annyira erdekel a dolog. vagy ez csak ures puffogas a web2 pazar vilagaba....
az a furcsa hogy altalaban az utolso mondatig hitelesnek tuno tortenetekrol derulnek ki hogy hamis mert azok pontosan ki vannak dolgozva az utolso modantig ez meg csak emlekezetbol irodik es nem akkor lett leirva amikor tortent hanem evekre ra.
serelmezted tovabbi hogy a tunetleirasok televoltak targyi tevedesekkel meselj melyik resze nem vilagos? segitek. az meg hogy egy nem orvos anya hogy emlexik vissza a tunetekre (amik megalljak a helyuket plusz volt egy csomo minden) es nem szakszavakkal orvosi kifejezesekkel irja le engedtessek mar neki.. barmi tovabbi kerdest szivesen fogadok nem kapok agyfaszt a trolloktol turelmes vagyok mint budha.

mkuk 2009.12.14. 14:40:05

@zenooka:

1, ha lesz időm majd elolvasom, h mi volt korábban, nem tudtam h ezek kiváltó okok voltak. LSD mint drog(?), na itt lehet látni h te semmit nem tudsz ról de azért okoskodsz...mert a gyógyszer az nem drog ugye? az nem hat az agyadra csak jót tesz ugye?

Az lsd az veszéles abban az esetben ha nem megfelelően használják, de ebből neked hogyan jött ki az h nekem szociológiai(szociális???) problémáim vannak? áruld már el...

2, nem salátáztam le senkit te nyomoronc, már elénézést a szavakért de ez már kibassza a biztosítékot...szóval az erős nyugtatókat tartalmazó gyógyszerek mindenkire ilyen hatással vannak, pláne nagy dózisban hosszú távon...

3, az agy ennél összetettebb, persze lehet fejleszteni illetve karban tartani ha erre gondolsz...itt pusztán a hasonlatot kérdőjeleztem meg.

3, nemtom ezt honnan szedted, de szép próbálkozás, őszinte részvétema családodnak...

4, honnan tudod? egyáltalán mit tudsz te rólam édesfiam?
elnézést h megvédem magam és nem bírok ha lehülyéznek...

@Fabius:

Fabius, neked még annyit mondanék h ez is csak egy módszer, ami vagy működik vagy nem, ezért kell mindennek utánajárni megbeszélni a lehető legtöbb orvossal, h kárt ne okozzatok Attilának. Én azért hoztam ezt fel mert sajnos elsőkézből megtapasztaltam h milyen károkat tud okozni egy gyógyszeres kezelés(persze néha működik!), és a részemről inkább elmennék Peruba ayahusca kúrára...

nem kardoskodom tovább,

sziasztok

mkuk 2009.12.14. 14:41:54

@vagyok, aki vagyok...:

nem is tudtam hogy egyesek szemében mindenható vagyok:D

köszi, így már tudom h minden rendben.

zenooka 2009.12.14. 14:46:00

@mkuk:
1:
LSD mint drog ohh soha senki nem hasznalta meg annak es nem az az elterjedt felhasznalasa az elmult 10 evben...
hu.wikipedia.org/wiki/LSD
azt hisszem a tobbi szemelyeskedes lenne szivesebben folytatnam mailba azt a reszet hatha tisztazunk par dolgot (bar nem hiszem)
2,3,4,5,6,7 lasd egyel feljebb...

mkuk 2009.12.14. 14:46:38

mind1 a héten elolvasom az előzményeket, és akkor majd tisztában látok, nah tényleg mentem

mkuk 2009.12.14. 14:48:19

@zenooka:

édeszszívem definiáljad már a drogot légy oly kedves, és döntsd már el hogy kinek miben segíthet, annak függvényében h ki mire használja, okoska...

mkuk 2009.12.14. 14:49:44

fungicid@vipmail.hu ide válaszolj mert most mennem kell és egyébként se itt üssük egymást...

domdodom69 (törölt) 2009.12.14. 14:56:24

@mkuk: a tetszelegni szót nem olvastad?

ha segíteni akarsz, akkor próbáld olyan módon tenni, hogy befogadható legyen. ha nem ez a cél, akkor persze mindegy...

Angelinah 2009.12.14. 14:56:27

@mkuk: Csillagbogaram, kérlek a JóIstenre (vagy BoldosgágosSámánra, ha az jobban hat), ne csinálj segget a szádból. Tényleg ne kardoskodj tovább, menj el, mindenkinek jobb lesz, neked is - senki sem akar itt a piciny lelki világodba gázolni, de buta* vagy, nah, ennyire egyszerű.
Én ezt a blogot élvezettem olvasom, gondolom sokan mások is, de ez a komment rész elég fárasztó most már...

Huxley pszichológus, netán pszichiáter - asztakurvamindenit, de felvitte a dógát a drogos hippijének! Aki egyébként marhajó ÍRÓ!

Fabius 2009.12.14. 14:59:52

Szerintem sehol ne üssétek egymást :-) De ha egy párbeszéd kialakul köztetek, az már jó. @mkuk: ha elolvastad az egészet engem majd érdekelne a véleményed.

mkuk 2009.12.14. 15:17:02

@Angelinah:

de miért ez hatalmas ellenszenv a részedről is??? csak azért mert pártoljátok egymást sztem, amúgy pszichológus és író ha jobban tetszik...a lényag az volt h pl ezek az emberk foglalkozniak a témával, jó h tudsz olvasni a sorokban is....

buta vagyok?:D jó emberismerő vagy hallod-e, ennyiből megállapíatni...eleve ilyet írni ahhoz is kell egy virtus:)
Magyarul(hogy meg is értsd): ezzel magadat miősíted.

"de azért ez jó távol áll attól, hogy benyalja az ember, aztán francba minden orvos minden diplomájával."

Ebben teljesen igazad van(le is írtam ugye h volt személyes tapasztalatom ezért vagyok skeptikus) amit meg utána írtál nemtom milyen agymenés hozta elő belőled...jó dolog ez a fórum így lehet igazán kedves emberekkel összetalálkozni...

mkuk 2009.12.14. 15:23:13

@vagyok, aki vagyok...:

1: nem, nem olvastam
2: nem is teszelegtem(hogy zet hinnan szedted?)
3: segíteni megpróbáltam, azáltal h felvetettem egy módszert, ami adott esteben(!) segíthet, de a reakció a kedves nagyközönség részéről mégis az h le butáznak, intoleráns, mindenttudó hülye lettem...

Kovács Ő. János 2009.12.14. 15:39:32

Jó napot!

Ezt mindenképpen ajánlom elolvasásra. És ha felkeltette az érdeklődését akkor a weboldal többi részét is.

www.marshallprotocol.com/forum37/4243.html

eztskubizd 2009.12.14. 15:58:00

@Fabius: te sem gondoltad komolyan, hogy erdekel annyira a tema, hogy eloben beszelgetni akarjak veled, kulonben nem ajanlgatnad ennyire lelkesen. :)
@poáró: nem, csak sokat tudok a temarol, szemelyes erintettseg folytan.
@zenooka: pontosan a postok stilusa miatt hiteltelen az egesz. egy anya, aki megjarta a poklot, nem fog ilyen oncelu muveszieskedo hangnemben irogatni. a hiteles blogok szenvtelen minimalista modon adjak elo a dolgokat.elvegre nem regenyt irnak, plane hogy a temak sem eppen emelkedettek.

na de pl ha mar minden ilyen szepen dokumentalva lett, akkor gondolom nem okoz gondot pl a korhazi papirok, kulonoskeppen a zarojelentes lefenykepezese, es lekozlese a blogban.(termeszetesen a vezeteknevet es egyebb szemelyisegjogot serto jelzest le lehet rola satirozni).
atment par ilyen a kezemen, szoval meg tudom rola allapitani hogy valodi-e, es hat annal pontosabban semmi nem tudna kepet adni a srac diagnozisarol, mint ami azon olvashato.
esetleg ugyanigy eljarhattok a receptekkel, gyogyszerekkel stb.

krumpliface 2009.12.14. 16:01:51

Szia Fényeske! Én ugyan "csak" pánikbeteg vagyok, és így szerencsésebb a fiadnál, de én is sokat kutakodom a neten mindenféle gyógyulási lehetőségeket keresve. Nemrégiben találtam rá Szendi Gábor oldalára, aki pszichológusként dolgozik (dolgozott?), és hamarosan ki is ábrándult az általa oly nagyra tartott orvostudományból, mivel tapasztalatai szerint nagyon sok esetben és területen az egyszerűen tehetetlen (pl ilyen a pszichiátriai betegségek egy része is).
Szóval ő is keresi a válaszokat, többek között ezen a területen. És itt jön az érdekes rész: talált néhány vizsgálatot, amelyekben arra jutottak a kutatók, hogy az omega-3 zsírsavban (= hal) gazdag táplálékot fogyasztó országokban sokkal kisebb a depressziós megbetegedések száma. De inkább belinkelem az oldalt, ha érdekel, nézd meg. Én nem gondolom, hogy ez egy csodaszer, de talán valamelyest segíthet nektek. Én is szedem, amikor rosszabbul érzem magam, és nálam egész jól működik.
(Persze gyógyszert is szedek, haha, de igazából nem mondhatnám, hogy tökéletesen működik, hiszen akkor nem kellene egyéb megoldások után kutatnom.) Sz

eztskubizd 2009.12.14. 16:10:14

@krumpliface: na a szcientologus propaganda rogton megtalalta ide az utjat :D

Angelinah 2009.12.14. 16:17:51

@mkuk: Meggyőztél; nem buta vagy, csak elképesztően tájékozatlan, ami rosszabb a butánál. Mert így aztán olyasmiről osztod az észt, aminek kapcsán még arra sem vetted a fáradságot, hogy kettőt kattints - pedig erre is lehet használni ezt a nagy Internetet manapság.
Huxley pont annyira volt nevesebbbnél nevesebb pszichológus, mint én magam (semennyire): bölcsész volt, és maximum filozófus; ne tévesszenek meg a szavak hasonló végződései, az általad idézettek is irodalmi művek. Kotyvasztott a biológus (nagy?)papája laboratóriumában, dolgozott valami gyógyszergyárban, és évtizedekig drogozott persze, de ha az ilyen jellegű "személyes tapasztalatok" számítanak, akkor én bátran kijelenthetem, hogy a csoki (egész pontosan a 80% kakaótartalmú Lindt) gyógyítja a náthát - még az is lehet, hogy az új típusút is, bár azt sajnos nem én fogom kideríteni, mert nadragulya gyökér helyett botor módon beolttattam magam.

Aztán olyasmiket is írtál, hogy: "a világ elfordult a spiritualitástól és inkább a kábítószerekben(értsd gyógyszerek) hisznek […] ezzel semmi gond, egyelőre nincs más, de akkor az LSD-t miért nem próbálják ki?"
Hát ha nagyon alapszinten vizsgáljuk, akkor azért, mert nem véletlenül illegális a cucc a világ jelentős részén: az biztos, hogy pillanatnyi zavart okoz az elmében, az nem, hogy gyógyít, sőt, az sem, hogy hosszútávon nem árt!
De beszélhetünk arról is, hogy vajon mennyi esze van annak, aki szerint a '60-as években elkezdett, és mai napig konkrét eredmény nélküli, próbálkozások jobb ötletnek számítanak, mint számos hiteles tesztben (lásd: double blind módszer) bebizonyított tények/hatóanyagok; a sámán gondolom a leukémia ellen is tudna valami jó kis dallamot, ami jó pénzért helyettesíti a megszokott terápiás protokollt…
És mondod mindezt nagyképűen egy anyának, aki láthatólag minden ésszerűt megtett a gyerekéért – nem is kis eredménnyel. És a baj nem is ez (Fényeskét nem féltem, így ismeretlenül sem), hanem az, hogy ha ez blog a szerző reménye szerint eléri célját, akkor olvasni fogják az idióta szövegeidet olyanok is, akik esetleg hasonló helyzetben tényleg kimennek pénteken a diszkó elé, és a bélyeget a beteg szájába nyomják, hogy hátha visszaáll a flesstől…

fényeske 2009.12.14. 16:42:46

Elolvastalak titeket külön nem reagálok mert túl sokan vagytok, köszönöm hogy ennyien olvassátok már megérte, inkább egyben próbálom összegezni a levontakat.
Van kórházi zárójelentés sajnos nem is egy, fábiussal megbeszélem, hogy mit szól hozzá, mert szerintem is fontos a hitelesség. Én egy egyszerű nyomdász nő vagyok mint ilyen nem értem a szakzsargonokat, de nem is érdekel, parasztosan leírtam azokat a dolgokat amit tapasztaltam. 8 éve figyelek, és teszem a dolgom hittel és szeretettel, ami nem jelenti azt hogy tévedhetetlen vagyok, több diplomás orvosok is sokszor nem tudják a kiutat, nem volt időm kisérletezésekre mert a fiam élete volt a tét az önveszélyessége miatt, utólag mindig lehet okos az ember de az adott pillanatban kell dönteni és a döntéseim helyességét az idő igazolta. Tény Attilám ön és közveszélyes volt, (egyébb tünetek leírva) most sportol, dolgozik, olvass, nevet egyszóval él, igaz gyógyszert szed. Hányszor de hányszor kérdő jeleztem én is meg de ha a fiam élete a tét van a jogom beválallani a gyógyszer abbahagyását és evvel a visszaesés lehetőségét ami ugye ugyancsak fordult elő nem egyszer.Zénoka a nagyobbik fiam és Fábius figyelmezettek a nett világa ilyen, vannak akik durván fogják a kritikáikat vagy nem tetszésüket leírni, én azt hiszem ez nem számít ha lesz 1000 kritikus és bántó, de lesz egyetlenegy akin segít az írás akkor az utobbiért megérte.

fényeske 2009.12.14. 16:48:19

Még valamit elfelejtettem, amennyiben bárki találkozni vagy beszélni szeretne velem a hitelesség miatt jelezze fábiusnak, sort kerítünk rá, persze sehova nem megyek egyedűl Fábius és a nagyfiam velem lesz, mert ugyebár ez a nett világa nem tudom kibe botlom, fő a biztonság!

mkuk 2009.12.14. 16:56:23

hajaj volt eg ykét rész amit átírtam elég durva hibákat hagytam benne bocsi rátok bízoka lényeg kihámozását..:D

mkuk 2009.12.14. 16:57:32

nah ez a komment is letűnt pedig volt vagy egy oldal...

mkuk 2009.12.14. 16:58:22

sebaj beírom még1x:D immár hibák nélkül.

mkuk 2009.12.14. 16:59:56

@Angelinah:

Az a baj h minden szavamat kiforgatod...Nem mintha nem lennék tiszátban Huxley életművével(persze akinek nincs róla diplomája de foglalkozik a pszichével azt joggal tilos pszichológusnak nevezni...), de úgy gondoltam hogy a személyes tapasztalatok majd rávilágítanak drogok és a pszchiedelikumok közti különbségre, mert ugye erről karattyoltam.
Továbbá megfeledkezel a sikeres kísérletekről, meg arról h mint lehetséges megoldás kell ezt is figyelembe venni, mégpedig azért mert nevezett betegséget jelen pillanatban sokmindenre mondják, ugyanis kurvára nem értjük miért alakul, csak a hasonló tüneteket csoportosítjuk a skizofrénia zászlaja alá, ezért gondoltam h néha a teljes törlés(gyógyszerek), helyett lehet hogy a probléma lelki okait is fel lehet kutatni vagy felszínre lehet hozni.
Ez nem abból áll hogy diszkó előtt kell a szájába nyomni az akármit amit vettél, nemtudom miért gondolod hogy ezt javasoltam...

"nem véletlenül illegális a cucc a világ jelentős részén"

ebben is igazad van szted mi lenne ha elkezdenék árusítani csak úgy a gyógyszereket, szted hány tini halna meg egy héten belül...okos gondolat azt h nem véletlenül illegális, mert a sok kretén hippi azt hitte ezzel meg van oldva a megvilágosodás így dolgozni sem kell majd:) és megint a szavaimat forgatod ki, ugyanis fizikailag nem káros még hosszútávon sem, kivéve persze ha valakit mentálisan odavág és nekiáll a fejét a falba verni...
A mentális zavar mibenlétét ha kicsit jobban megnézzük, tény hogy normális emberekből skizofréniás tüneteket vált ki és hogy egyes(!!) skizofréniás(annak diagnosztizált) betegek esetén pedig bizonyítottan csökkenti azokat, itt már érdekessé válik a dolog.Persze amíg az agy működését nem érjük meg teljesen a pszchié is rejtve marad így annak gyógyítása ismét csak találgatás, és ebbe a sok egyéb szer mellett az LSD is szerepet játszik.

"De beszélhetünk arról is, hogy vajon mennyi esze van annak, aki szerint a '60-as években elkezdett, és mai napig konkrét eredmény nélküli..."

szted ez itt mi ha nem tájékozatlanság? olvass picit jobban utána...
És ismét a szavimat forgatod ki, én azt mondtam hogy ez is egy lehetőség, és részemről humánusabb mint az agymosás, ennyi, semmit nem mondtam a hatékonyságáról, csak megemlítettem h más módszer is létezik pl a több évezredes tapasztalat a pszichedelikumok terén(itt jötek képbe a sámánok)...sőt azt is mondtam h az agymosás sikeres is lehet de persze az sem egy életre szól a hajlam ott marad, tehát ez is tüneti kezelés és elég durva SZERINTEM.

Egyelőre ennyi, örülnék ha észrevennéd hogy nem úgy, és nem arról van szó amiről te beszélsz.

és kösz minden kommentedet azzal kezded h menniyre buta tájékozatlan, stb vagyok, ez sokat elmond rólad, se lát se hall, azt és úgy érzékeled a világból amit és ahogyan te szeretnéd...

zenooka 2009.12.14. 17:02:40

@eztskubizd:
akkor olvasd el ezt hogy miert es hogy indult ez volt a ennek a blognak az elozmenye
varanus.blog.hu/2009/12/04/a_skizofreniarol

Fabius 2009.12.14. 17:04:21

Kedves mindenki!

Ugyan nem szokásom felülni egy ma regisztrált kötekedő gyökérnek, de azt gondolom, a blog szempontjából a hitelesség fontos.
Ezért Fényeskével úgy döntöttünk, egyszer és mindenkorra rövidre zárjuk ezt a témát. A holnapi posztban közzé tesszük az egyik zárójelentést, természetesen a személyes adatok kitakarásával.

Tesszük ezt azokért, akik valóban komolyan érdeklődnek a történet és a skizofrénia iránt. Aztán az ilyen eztskubizd féle félhülyét úgy vágom ki innen, mint a taknyot.
Megértéseteket köszönjük.

mkuk 2009.12.14. 17:05:02

@eztskubizd:

:D depresszió ellen orbáncfű :D

amúgy amióta halat eszem jobban érzem magam de sztem csak azért mert szeretem a halat:) de bizonyítható hogy a csoki is hat!

# Chiu, C-C.; Huang, S-Y.; Shen, W.W.; Su, K.P. Chocolate polyunsaturated for postpartum depression. Am. J. Obstetr. Gyn., 2004, 190(2):582-583.
# Christensen, O.; Christensen, E.: Chocolate consumption and schizophrenia Acta Psychiatrica Scandinavica, 1988, 78:587-591.
# Cott J.; Hibbeln J.R.: Lack of seasonal mood change in Icelanders, who ate a lot of chocolate. Am. J. Psychiatry., 2001, 158(2):328.

mkuk 2009.12.14. 17:06:10

@Fabius:

sztem ez teljesen felesleges, arra meg azt fogják mondani h hamisítvány...:)

zenooka 2009.12.14. 17:09:02

@mkuk:
en azota vagyok jobban miota megnosultem mert szeretem. de van akinek a poligamia jobban fexik es ez latszik is rajta.
remelem erted:)

Fabius 2009.12.14. 17:12:30

@mkuk: hidd el, nem fog érdekelni. :-) Ahogy most sem a félhülye véleménye érdekel. Hanem azoké, akik érdemben olvasnak itt és komolyan veszik ami leírva van. A posztok hangvételét lehet kritizálni, de a történet valóságtartalmát megkérdőjelezni nem hagyom.

mkuk 2009.12.14. 17:28:38

@Fabius:
igaz, mondjuk nekem meg sem fordult a fejemben h nem igaz ami le van írva...ellenben már mindenkivel összeakadtam:D mind1 remélem rövid időn belül lesz időm elolvasni a történteket.

@zenooka:

nem értem de te akkor most szeretsz megnőslülni?:) az arabok is így vannak vele.

zenooka 2009.12.14. 17:30:47

@mkuk:
aaaaaa nem erdekes....

eztskubizd 2009.12.14. 17:42:56

@Fabius: ejj de felhuztad magad, te szerencsetlen.
hat mondd, er ez ennyit? :P

eztskubizd 2009.12.14. 17:50:23

@zenooka: elolvastam, ettol fuggetlenul a postok szovege nem lesz hitelesebb, de pl ami fenyeske kommentekben ir az mar realisabb.
az kb egy 8 osztalyt vegzett kozepkoru no helyesireasa es stilusa, koszonoviszonyban sincs a postok nyelvezetevel

acsa77 2009.12.14. 18:01:33

@mdi: pont a leírásoddal igazoltad, hogy milyen óriási különbség van a körülmények között, és mennyire számít a betegség kialakulásában. Viszont még így sem egyértelmű a "szerető család" definíció - sok minden marad sötétben. Mindazonáltal nem tagadtam egyáltalán, hogy genetikai háttér is van ebben, de hát ezer más betegségnél is van, és mégis ki lehet kerülni.

Fabius 2009.12.14. 18:13:46

@eztskubizd: lehet ez neked vicc. Viszont ezeknek az embereknek meg az élete.
Igen, ér ennyit.

mkuk 2009.12.14. 18:20:15

@zenooka:

öcsém te aztán tudsz valamit, mindjárt gondoltam h számomra ez már nem a megérthető szint, jobb is h nem mondod el mert nem látnám az összefüggéseket és csak megzavarodnék:P

Angelinah 2009.12.14. 18:47:51

@mkuk:
Nem forgatok ki én semmit, te magad cáfolod meg minden egyes (általam pontosan idézett és kontextusból nem kiragadott) előbbiekben beírt kijelentésedet - így lett fél napon belül a neves pszichológusból jajháténistudtamhogycsakbelőttfilológus például.

Az illegális az én olvasatomban nem azt jelenti, hogy vénnyel a kiskorúnak is a markába nyomja a gyógyszertáros, hanem azt, hogy kemény börtönévekkel büntetik a vállalkozókedvű árust (azt nem tudom, hogy használót is vagy sem, de az előbbi nekem épp elég).
A probléma lelki okainak felkutatása meg nemes terv, de próbálnád ezt meg valakivel egy skizoid (vagy pánikos vagy akár csak hisztis - pedig messze nem egyenértékűek) roham közepette, és mindjárt rájönnél, hogy nem olyan egyszerű nyugalom-úriember-nyugalom ismételgetésével olyan helyzetbe hozni egy beteget, hogy utána máris kezdeni lehessen a pszichoanalízist.

Ami a szerinted annyira egyértelműen sikeres kísérleteket illeti, szívesen olvasnék én is olyant, őszintén mondom, legalább egy-két linket kérek ilyen tanulmányokhoz - amint már írtam kizárólag komoly tudományos kísérlet eredménye (ezt hívják úgy, hogy: double blind) jöhet szóba, szárnyaló irodalmi eszmefuttatásokat kizárólag élvezetből olvasok, nem tájékozódás céljából; érdekel a téma, és én több nyelven is rákerestem, de nekem cask olyanokra sikerült akadni, hogy esetleg, meg egyeseknél, meg néha, és a ’80-as évek óta hivatalosan nem, mert "inconclusive".
Azt te is beláthatod, hogy épeszű ember erre nem alapozza a gyereke kezelését, mint ahogy arra sem, hogy "fizikailag nem káros még hosszútávon sem, kivéve persze ha valakit mentálisan odavág és nekiáll a fejét a falba verni..." – mert ha nem értetted volna (a. k. a. funkcionális analfabetizmus), a Fényeske fia épphogy mentálisan volt odavágva, sőt arról is volt szó, hogy önveszélyes (és javíts ki, ha tévedek, de nagyjából ide tartozik a fejet-falba-ver-belefelé).

A butaságodat és tájékozatlanságodat tovább nem ragoznám, nincs rá szükség; de csak írd le mégegyszer, mi minősít engem, aztán keress rá a gugliban arra, hogy DEA, és vesd össze Prof. Huxley meg a sámán tanításaival.

Angelinah 2009.12.14. 19:01:43

@Fabius:
Nem tudom, mennyire értetek a weboldal szerkesztéséhez, és sajnos a blog.hu technikai lehetőségeit egyáltalán nem ismerem, de én keresőoptimalizálással foglalkozom, és tudnék segíteni abban, hogy az oldal előbb-utóbb jó helyre kerüljön pl. a Google találati listáin.
Jó, ha továbbra is nyomat titeket az Index, mert nagyon hasznos lehet még sokaknak az, amit itt írtok, de még jobb lenne, ha a bizonyos fontos kulcsszavakra kereső emberek is rátok bukannának.
Ha gondoljátok, írjatok és adok néhány tanácsot - cserébe azért, hogy már bőgtem is meg borzongtam is meg örültem is, miközben olvastam a posztokat. Ha Fényeske ennyire bátran vállalta a történetüket azért, hogy segítsen másokon, ez a legkevesebb, mit tehetek.

domdodom69 (törölt) 2009.12.14. 19:08:09

@Angelinah: azt hiszem pl ilyesmik miatt is jött létre a blog :D igaz Fabius :)

Fabius 2009.12.14. 19:22:28

@vagyok, aki vagyok...: Igaz:-) Fényeskének régen szándéka ez, és a varánuszon témát pártolók hatására született a blog:-)

@Angelinah: minden segítő szándékot örömmel veszünk :-) Mél ment :-)

fényeske 2009.12.14. 20:04:54

@eztskubizd: Nos a történetet én írtam, Fábius szerkeszti, és ugyan berak egy-egy változtatást, de nem változtatja meg a lényeget. Valóban középkorú nő vagyok hisz 20 évesen nem lehetne két felnőtt korú fiam.

"az kb egy 8 osztalyt vegzett kozepkoru no helyesireasa es stilusa, koszonoviszonyban sincs a postok nyelvezetevel"

Soroljam ebben a mondatban a helyesírási hibákat? Ejnye, még nekem is feltűnt, korrepetálj magyar nyelvből.

A történteket utólag írtam, hisz amikor történt volt jobb dolgom is az írásnál, de miután sok szülővel beszéltem, sok reménytelen esetet láttam, és sajnos sok halállal végződött, így felmerült bennem a gondolat hátha Attilámmal történtek segíthet másokon. Próbáltam segítséget kérni kiadóktól, hisz van önkritikám, tudom, hogy stilisztikai szempontból van kivetni való benne de falakba ütköztem, és ha nincs Fábius kitudja meddig hever a polcomon. Bocsásd meg nekem, hogy nem vagyok vérprofi író, egy anya szemével írtam, annak minden szenvedélyével, fájdalmával és szeretetével, és amatőrségével,lehet kritizálni, nem sértődöm meg, mert ezt is bevállalom csak minél több emberhez jusson el, mert hidd el nekem annál kétségbeejtőbb dolog nincs mikor tehetetlenül, tanácstalanul kell végig nézned a gyereked betegségét és fogalmad sincs hogy segíts neki.

mkuk 2009.12.14. 21:46:18

@Angelinah:

"Nem forgatok ki én semmit, te magad cáfolod meg minden egyes (általam pontosan idézett és kontextusból nem kiragadott) előbbiekben beírt kijelentésedet - így lett fél napon belül a neves pszichológusból jajháténistudtamhogycsakbelőttfilológus például."

Azon lovagolsz h Huxleyt tévesen pszichológusnak neveztem, és ezt megpróbálod kiterjeszteni másra is, igazán nem értemh a te nagy tudásoddal miért kell ezt a 8 éves kislány szintet produkálnod....

És könyörgöm mikor mondtam én olyat hogy minden esetben vagy hogy alapozzuk erre a kezelést??? egyszerűen nem értem mit akasz ezzel elérni, én csak annyit kérdeztem az elején h próbálták-e már, illetve elmagyaráztam h ez miért is jöhet egyáltalán szóba illetve sztem mert személyes tapasztalatom fűződik hozzá, az egyén szerek nagyon durvák és sok a mellékhatás, és nem emberközeli, legalábbs önmagában nem, ennyi.

Egy átlag ember(épeszű) meg semmit sem tud semelyik szerről, és nyilván csak a gyógyseripar megoldásai jutnak el hozzá, de ebben az esetben mentális betegség lévén lehet h nem csak a kemikáliák számítanak...

Az illegalitásról meg csak annyit, hogy nyugodtan szétihatod az agyadat legálisan!! Az alkohol keménydrog, nagy mennyiségben erősen toxikus, hossszútávon fizikai és lelki függőséghez és szervi elváltozásokhoz, szellemi leépüléshez vezet és ennek ellenére LEGÁLIS.

Ezzel szemben több jóal kevésbé káros illetve fizikailag egyáltalán nem káros(LSD, Psyloci(bi)n, szer illegális.
Még mielőtt ezt is kiforgatnád, elmondom azt is hogy ez nem azt jelenti h tiltság be az alkoholt vagy hogy legalizáljáka füvet hanem azt h különböző, terápiás és gyógyászati célokra igenis legalizálják azokat a szereket amik valakin akár cask egy emberen is segíthetnek! Még mielőtt ezt is kiforgatnád, gondolj bele, hogy akkor miért nem legális ha akár hasznos is lehet? Azért mert a kedves gyógyszeripar nem fog nyíltan szembeszálnni a drogtörvényekkel, hanem kifejleszt helyette mást...mondjuk a vadkender orvosi alkalmazása a drogháború egyik éllovasának államaiban igencsak meglódult, köszönhetően az alkalmazhatóságának, annak ellenére h akár skizofréniát is kiválthat, erre vajál gombot, illeállis is meg nem is, közbe meg kurva veszélyes de ugyanakkor bizonyos esetekben meg kurva hasznos...

Nem fogok neked neten kísérleteket kerseni éppen elég időt baszok el azzal h ide irogatok, olvastam több helyen is hogy igenis volt rá példa h hasznos volt, és ezt nem azt jelenti h akkor mindenhol ezzel kell próbálkozni hanem azt h foglalkozni kéne vele, kísérletezni(mert van előnyös oldala is) csak ehhez persze előbb a drogtörvényeknek kell megváltozni.

jah és vedd már észre hogy a másik lehülyézése kurvára nem fenőtt gondolkodásra vall, ezér akadtam össze fényeskével is, de úgy látom téged sem nagyon neveltek meg...folyamatosan a hibát keresed a másikban ahelyett hogy legalább megpróbálnád megérteni hogy mit akar mondani, így érvelni sem tudsz sem meggyőzni hiszen ahelyett h újat mondanál engem javítgatsz de azt folyamatosan...

fényeske 2009.12.14. 22:26:32

@mkuk: Megpróbálok a Te fejeddel gondolkozni, hisz időt és energiát fordítasz a beírásokra így tiszteljünk avval meg, hogy legalább elgondolkozunk rajta, ebben igazad van.
Elkezdtünk írni egy blogot, úgy hogy lehetőséget adtunk jó pár ezer embernek az olvasásra, evvel aláírtunk egy láthatatlan szerződést, hogy lesznek más vélemények is, ez rendben is volna, de közben ne feledkezünk meg arról mit is, szerettünk volna eredetileg.
Lehetne egy vitát vagy egy másik blogot nyitni magáról a kezelés milyenségéről, de a könyv nem erről szól. Te sem, Én sem vagyunk orvosok, tudósok, akik kutatják, kísérletekkel próbálják bizonyítani ki-ki a maga igazát. Talán pár év múlva felelet kapunk ezekre a kérdésekre de nekem nem volt arra időm, hogy ezt kivárjam, és sajnos akik most kezdik azoknak sincs erre idejük.
Abban biztos vagyok, hogy ha még igazad is lenne, önmagában a lsd kezelés sem hozná meg a kívánt hatást, hisz a gyógyszerszedés mellett is kellett türelem, újra tanulás, helyzetek kezelése és még ezer dolog. A könyv a hétköznapi együttélési gondok kezelését mutatja be a hozzá tartózóknak adva segítséget, azt, hogy fel lehet ismerni talán időben, nem kell megvárni, míg egy pécsi eset döbbent rá beteg a gyermekem, és lehet a társadalomnak is hasznos tagjává tenni minőségi élethez hozzásegíteni a megfelelő hozzáállással.

mkuk 2009.12.14. 22:33:42

@fényeske:

Örülök h immár nem vagyok intoleráns, valóban igazad van abban h cselekedned kellett, és sem jogom sem szándékom nincsen h ezt megkérdőjelezzem, ellenben pusztán kíváncsiságból kérdeztem rá a dologra és nem okoskodni akartam, de többen nem értették h miért pont az lsd, hát elmondtam miben más.
Mindezek mellett én is remélem h pár év és eljutunk arra szintre h megértjük az okokat illetve megértjük a megoldásokat.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.12.15. 14:46:05

Az LSD gyógyszerként kezdte, pszichoterápiában használták. Kiment a divatból, de mostanában megint elkezdték tanulmányozni.

Döbbenet látni, hogy a "drog" bélyeg mennyire elveszi az emberek józan eszét. Igen, egyes gyógyszerek használatát fokozottan ellenőrzik, mert orvos felügyelete nélkül veszélyesek, és hatásuk alapján vonzóak. Ezeket minősítik kábítószernek, és aki hozzájuk akar jutni, az a feketepiachoz fordul, ezáltal bűnöző lesz stb.

Ettől még a gyógyszer csak egy gyógyszer. Mint a morfium, amit orvos felír és te kiváltod a gyógyszertárban indokolt esetben. Viszont ha nem orvos írja fel, hanem a feketepiacon veszed, akkor drága és lecsuknak érte.

Ennyi. Ettől lesz drog valami.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.27. 18:40:20

Hehe, most jutottam csak idáig a "blog" feltárásában és most látom, hogy miket később felhoztam, azok itt már megjelentek egyszer, vagy többször.

Sebaj, felelevenítettem őket.

Úgy gyanus, ez az egész ahogy van, de még nem tudom, hogy mire megy ki a játék, majd talán kiderül.

Skizzo 2011.02.12. 23:00:23

Remélem, nem veszed nagy tolakodásnak, hogy kommenteket írok.. de annyira előtörnek belőlem a régi emlékek...
A furcsaságok apun, amiket én, a gyerek vettem észre. Minden egyes visszaesését én jeleztem anyukám felé, aki hárított: nem-nem, semmi baja, jól van. De én láttam, hogy nem. 1-2 hét és már persze anyum is...
Apu sem szedte a gyógyszert.. ugyanilyesmi volt a viselkedése.
Egy különbséggel, ő nem tompult, tehát tudott logikusan gondolkodni, matekfeladatokat megoldani, bármit kimérni (mérnök volt egyébként és okos ember) :-( Na jó, nem írom le az egész életemet ide :-))
Van egy blogom, leírom majd a címét, hogy ne csak én kukkolhassak az életetekbe, hanem picit Te is az én múltamba. www.memorials.freeblog.hu
Várlak szeretettel :-)
...
süti beállítások módosítása